Gå til innhold

-15% hva skjer nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var til jordmor og hun ordnet time på fødeavdeling og ultralyd for å måle vekst og se at baby hadde det bra for målene på magen hadde vokst minimalt. Det viste seg at vekst var -15% og jeg må inn på ny vekstkontroll om 14 dager og han sa om det ikke hadde bedret seg da måtte jeg til en spesialist for å finne grunnen til at babyen er så liten! Hva kan jeg forvente av svar? Er uke 34+0 og litt beskymret. Noen gode svar?

Anonymkode: 9d0a5...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Anonym. Jeg føler jeg kan svare deg.

Vi opplevde det samme for snart 4 år siden. Men jeg var bare tilfeldigvis inne hos jordmor en dag fordi lillegutt var så stille i magen, dette i uke 37. 

Hun regarte på den lille magen min og sendte meg til sykehus for ultralyd. Vår gutt lå på -22%. Han ble tatt samme kvelden med Ks. De mente han var for svak til å gjennomgå en fødsel. Han veide bare 2.2kilo når han ble født i uke 37. 

Legen mener morkaken hadde dårlig funksjon og derfor var babyen liten. Jeg hadde i tillegg høyt Bt (145/90) hele siste trimester og 1+ i proteiner. Det var en begynnelse på sv.forgiftning.

Dette er vår historie, ikke sikkert dere vil oppleve det samme. Godt du skal til ny kontroll om 2 uker MEN mitt råd er: KJENN GODT MED BEVEGELSE HVER DAG! Hvis ikke ring føden med det samme. Jeg er glad jeg lyttet til min magefølelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var på etterkontroll og da var det bare -1,5%. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Babyen kan vel ikke plutselig ha vokst fra -15% avvik til -1,5% avik på 14 dager? Eller tenker jeg helt feil ? Er i uke 37 og har en del vondt nederst i magen på venstre side. Noen ganger så vondt at jeg får gangsperre. Hodet hadde festet seg på sist kontroll. 

Anonymkode: 9d0a5...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg? Jeg har ingen erfaring med liten baby selv, men håper du får god oppfølging og at alt går bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, Men hadde 40% vekstavik. Ble tatt med KS  noen dager senere med fullt HELP-syndrom som de hadde oversett. 1400 g var babyen og født 6 uker før tiden, men alt gikk fint til slutt. 

De er flinke på sykehuset, bare l de gjøre jobben sin. 

Lykke til :klem:

Anonymkode: 37163...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...