Gå til innhold

-15% hva skjer nå?

Anbefalte innlegg

Var til jordmor og hun ordnet time på fødeavdeling og ultralyd for å måle vekst og se at baby hadde det bra for målene på magen hadde vokst minimalt. Det viste seg at vekst var -15% og jeg må inn på ny vekstkontroll om 14 dager og han sa om det ikke hadde bedret seg da måtte jeg til en spesialist for å finne grunnen til at babyen er så liten! Hva kan jeg forvente av svar? Er uke 34+0 og litt beskymret. Noen gode svar?

Anonymkode: 9d0a5...ab5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144317815-15-hva-skjer-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Anonym. Jeg føler jeg kan svare deg.

Vi opplevde det samme for snart 4 år siden. Men jeg var bare tilfeldigvis inne hos jordmor en dag fordi lillegutt var så stille i magen, dette i uke 37. 

Hun regarte på den lille magen min og sendte meg til sykehus for ultralyd. Vår gutt lå på -22%. Han ble tatt samme kvelden med Ks. De mente han var for svak til å gjennomgå en fødsel. Han veide bare 2.2kilo når han ble født i uke 37. 

Legen mener morkaken hadde dårlig funksjon og derfor var babyen liten. Jeg hadde i tillegg høyt Bt (145/90) hele siste trimester og 1+ i proteiner. Det var en begynnelse på sv.forgiftning.

Dette er vår historie, ikke sikkert dere vil oppleve det samme. Godt du skal til ny kontroll om 2 uker MEN mitt råd er: KJENN GODT MED BEVEGELSE HVER DAG! Hvis ikke ring føden med det samme. Jeg er glad jeg lyttet til min magefølelse. 

• 2 uker senere...

Var på etterkontroll og da var det bare -1,5%. Vet ikke helt hva jeg skal tro. Babyen kan vel ikke plutselig ha vokst fra -15% avvik til -1,5% avik på 14 dager? Eller tenker jeg helt feil ? Er i uke 37 og har en del vondt nederst i magen på venstre side. Noen ganger så vondt at jeg får gangsperre. Hodet hadde festet seg på sist kontroll. 

Anonymkode: 9d0a5...ab5

Samme her, Men hadde 40% vekstavik. Ble tatt med KS  noen dager senere med fullt HELP-syndrom som de hadde oversett. 1400 g var babyen og født 6 uker før tiden, men alt gikk fint til slutt. 

De er flinke på sykehuset, bare l de gjøre jobben sin. 

Lykke til :klem:

Anonymkode: 37163...760

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...