Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Førstefødte var kraftig, i form av store hender og føtter, kraftig benbygning. Andrefødte var spedere, små hender, små føtter, spinklere benbygning. Samme kjønn. Hva er det som påvirker slikt? Kun gener? Eller noe mor spiser i svangerskapet? Eneste forskjellen på svangerskapene var at jeg i 2. svangerskapet måtte ta veldig, veldig høy dose fragmin (17500 ie) Anonymkode: ead10...721
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 Gener fikk jeg beskjed om. Har en spedbygd som meg, og en bredbygd som faren. Det ene barnet 5 kg ( hadde hyperemesis hele svangerskapet og veide 58 kg da jeg var høygravid) Det andre barnet var 3,8 kg. Da spiste jeg normalt. Veide 65 som høygravid. På sykehuset sa de at de sjelden så en så "liten" 5 kilos. Han hadde nemlig ikke noe overflødig fett som de ofte ser hos svære barn. Han var bare stor. Bredbygd, brede skuldre, lang, store føtter, enorme hender osv. Blodsukker og alt var normalt både hos han og jeg så det var ikke snakk om noe diabetes. Er noen år siden nå og jenta som var minst er spedbygd og liten som jeg. Gutten er bredbygd og høy som sin far. Begge er normalvektig og aktive. Anonymkode: 6550d...6a0
Elisun Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 Her har vi også en bred og en spe. Begge jenter. Jeg er bredbygd. Mye kraftigere ramme en f.eks min søster. Så det er nok genene som avgjør dette.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 Gener. Hva som er mere interessant er at jenter generelt har fått større føtter nå enn det de hadde for 40- 50 år siden. Standaren da på sko str var 37- 38, nå er den vel fra 39- 40. Hvorfor? Anonymkode: 42b76...c9f
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #5 Skrevet 21. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Gener. Hva som er mere interessant er at jenter generelt har fått større føtter nå enn det de hadde for 40- 50 år siden. Standaren da på sko str var 37- 38, nå er den vel fra 39- 40. Hvorfor? Anonymkode: 42b76...c9f Sannsynligvis bedre ernæring. Alle mennesker blir større av bedre ernæring. Se kineserne for eks. De har de siste tiårene økt i gjennomsnittlig høyde og størrelse. De har økt velstand og bedre ernæring. Anonymkode: 19fd9...486
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #6 Skrevet 21. april 2017 Har tre av samme kjønn.. veldig ulike i kroppen.. første var helt på snittet i lengde/høgde. andre er en lite flis, ligger under på vekt, er litt lavere enn snittet. tredje er en klump, over på høgde og vekt. Tjukkasen vår ☺️ Det skiller to år og en kilo mellom de to yngste 😱 Jo tjukkere jeg var før/i svangerskapet, jo mindre unge. alle tre var mellom 3,6-4,0kg ved fødsel. Anonymkode: 2f429...91a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #7 Skrevet 21. april 2017 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gener. Hva som er mere interessant er at jenter generelt har fått større føtter nå enn det de hadde for 40- 50 år siden. Standaren da på sko str var 37- 38, nå er den vel fra 39- 40. Hvorfor? Anonymkode: 42b76...c9f De hadde kortere vekstperiode alt i alt, og ble lavere. Det er visst forsket på at med mer næringstilgang, bl a proteininntak, kommer økt vekst over hele fjøla? Anonymkode: 797f7...a0e
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #8 Skrevet 21. april 2017 Har to veldig ulike jenter. Femåringen er spedbygd, liten og tynn. Treåringen er høy og kraftig og veier to kilo mer enn storesøster!!! ikke noe forskjell på svangerskapene. Anonymkode: 715d1...714
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #9 Skrevet 21. april 2017 Gener. Søsteren min og jeg er helt ulike. Vi er født med litt over ett års mellomrom, men har veldig ulike fysiske trekk. Jeg likner på familien til moren min: lav og sped. Hun likner på kvinnene i familien til faren vår: høy, kraftig bygget, atletisk. Det eneste som er likt på oss er ansiktene. Anonymkode: ac76b...463
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #10 Skrevet 21. april 2017 Gener. Jeg har tvillinger, den ene spinkel og nett, den andre robust og lubben. Anonymkode: 8a37b...5ae
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #11 Skrevet 21. april 2017 Gener. Men det finnes jo grenser for hva man kan unnskylde gener for. Etter at barnet begynner på skolen kan man ikke skylde på gener fordi barnet er overvektig. Mine barn var begge store fram til de var 2-3 år. Etter dette har de vært spinkle/slanke begge to, men de er likevel annerledes i fysikken. Begge er gutter, men man kan se at den ene er spinkelt bygd, mens den andre har en større slags ramme med store hender og brede skuldre. Anonymkode: 2008c...1c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå