Gå til innhold

Jeg bygde mitt hus på sand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen har vel kanskje hørt den. Det er sånn jeg føler det nå, at det svinner hen når elven flommer over. Jeg har to barn, og vi leier et hus og har leid her i snart 10 år. Dårlig stilt økonomisk sett, men vi klarer oss slik det er pr idag :) Jeg er syk, men på bedringens vei, så håper på jobb i løpet av året, så vi får mer inn! Merk: Håper... vet ikke... Har posttraumatisk stresslidelse, en ganske tung lidelse. For meg.

Men huset er ikke til leie mer, veldig snart... Hvor skal vi bo? Det tærer sånn på meg, jeg blir så stresset av å ikke vite hva som skjer med vår bosituasjon. Jeg har prøvd ut flere muligheter, men alt tar så forferdelig lang tid. Én måned, to måneder. Alt tar flere måneder å få svar på. Alt skal utsettes, hele tiden. Ikke fra min side, men nå venter jeg bare... venter, venter, i mellomtiden stresser jeg konstant og har det ikke noe bra. Er kronisk bekymret, selv om jeg vet at jeg har vært flink og "gjort mitt" nå for å bedre situasjonen. Har presset meg langt og gjort ting jeg trodde jeg ikke klarte. Så er stolt av det, men samtidig så utrolig bekymret... Jeg vil bare ha en avklaring på alt dette, så jeg vet hva jeg skal føle. Både om familie, men også om situasjonen. Det er vår familie vi leier av, og de skal selge huset. Jeg har ingen arverett så tjener ingenting på det. Alle sier "ikke bekymre deg", men det går ikke. "Ikke tenk på det", det er nesten det eneste jeg gjør. 

Hver dag, mange timer hver dag, så tenker jeg på dette. Selv om jeg har gjort det jeg kan gjøre, og bare må vente på svar. Det topper seg litt for meg, er ofte på gråten, men gråter ikke. Stenger det inni meg og tenker at jeg bare må vente litt til :(

Anonymkode: ceefe...225

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å leie er sjeldent en god løsning økonomisk, kan du kjøpe huset?

Anonymkode: c30b9...0f1

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å leie er sjeldent en god løsning økonomisk, kan du kjøpe huset?

Anonymkode: c30b9...0f1

Vet ikke enda. Helst et annet hus, men jeg vet ikke enda som sagt.

Skrevet

Du sier du har gjort det du kan og at nå må du bare vente for å se hva som skjer med det du har gjort. Da må du jobbe for å akseptere situasjonen som den er nå, ikke bruke energi på noe du pr. i dag ikke får gjort noe med. Hver gang du begynner å male på de tankene igjen, så sier du STOPP til deg selv og minner deg på at du har gjort sånn og sånn og at det er en prosess som er satt igang og at du får svar ca. da og da og inntil da har det ingen hensikt å male mer på det. Hver eneste gang du begynner med den unødvendige malingen inni deg, STOPP! Det er en treningssak, men det er mulig. Jeg tror også det er viktig for deg mtp. diagnosen din, det å greie å stoppe deg selv fra å gnage på ting unødvendig.

Lykke til :)

Anonymkode: 46fca...3d3

Skrevet
På 21.4.2017 den 18.53, Anonym bruker skrev:

Du sier du har gjort det du kan og at nå må du bare vente for å se hva som skjer med det du har gjort. Da må du jobbe for å akseptere situasjonen som den er nå, ikke bruke energi på noe du pr. i dag ikke får gjort noe med. Hver gang du begynner å male på de tankene igjen, så sier du STOPP til deg selv og minner deg på at du har gjort sånn og sånn og at det er en prosess som er satt igang og at du får svar ca. da og da og inntil da har det ingen hensikt å male mer på det. Hver eneste gang du begynner med den unødvendige malingen inni deg, STOPP! Det er en treningssak, men det er mulig. Jeg tror også det er viktig for deg mtp. diagnosen din, det å greie å stoppe deg selv fra å gnage på ting unødvendig.

Lykke til :)

Takk. 

Skrevet

Det plager meg jo fortsatt. En ny uke med gnaging, bekymringer og vonde følelser. Jeg er kvalm, kroppens reaksjon på alt sammen - har vært kvalm hver dag i to uker. Det er angsten. 

Var så svimmel da jeg var i byen istad at jeg måtte sette meg ned. Merker det ikke er godt for kroppen.. Jeg prøver å ikke tenke på det hele tiden, men det er liksom 90% av livet mitt nå, og har alt å si for resten av livet. Det blir som å si til en høygravid kvinne at hun ikke skal tenke på den forestående fødselen.. "Umulig". :(:(

Skrevet

Kast alt på Jesus! ❤️ "Jesus kom og hjelp meg med dette".  Funker alltid for meg. Har til tider angst og bekymrer meg, roper da på Jesus og angsten blir borte ❤️ 

Jesus sa: "kast alle deres bekymringer på meg" 😊

Anonymkode: 73384...513

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kast alt på Jesus! ❤️ "Jesus kom og hjelp meg med dette".  Funker alltid for meg. Har til tider angst og bekymrer meg, roper da på Jesus og angsten blir borte ❤️ 

Javel. Men nå handler ikke denne tråden om ting som fungerer for deg, da.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Atte hva? 🙈😂

Anonymkode: 041cf...83f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Javel. Men nå handler ikke denne tråden om ting som fungerer for deg, da.

Funker for alle som vil ❤️

Skrevet

Funker for alle som vil ❤️

Nei, det gjør ikke det! Herlighet, kan du være litt seriøs istedet for å hetse kristne? 

Skrevet

Setter pris på seriøse svar. Jeg ser rett gjennom tøv..

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Atte hva? 🙈😂

Anonymkode: 041cf...83f

Det er alltid supergøy å skrive om Jesus her inne, folk reagerer så ekstremt at man skulle tro landet vårt var avkristnet 😂

Det finnes kristne i landet, tenk det! Og til og med inne på dette forumet!!! 😁😘😘❤️💗 Bring it on! 

Skrevet

Det er alltid supergøy å skrive om Jesus her inne, folk reagerer så ekstremt at man skulle tro landet vårt var avkristnet 😂

Det finnes kristne i landet, tenk det! Og til og med inne på dette forumet!!! 😁😘😘❤️💗 Bring it on! 

Hvorfor forsøker du å ødelegge tråden min? Jeg sitter her og holder på å grine fordi vi har store, økonomiske problemer akkurat nå. I tillegg til dette med å vente og vente på denne søknaden, så har ikke mannen min fått lønnen sin utbetalt og den er utsatt en måned. Har allerede ventet en måned.

Jeg er desperat og forsøker å få råd og teknikker, så kommer du og er ekkel og forsøker å få kristne til å fremstå på en svært negativ måte? Ser du ikke at det er galt, det du driver med?
Håper du angrer på det. 

For meg betyr det mye at folk tar seg tid til å skrive fine svar, gode tips og teknikker, men du... du kommer bare og ødelegger og bruker andres smerte som underholdning. Skam deg.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør ikke det! Herlighet, kan du være litt seriøs istedet for å hetse kristne? 

Jeg er kristen, det skjønner du vel? Ingen skriver her inne på tull at de er kristne hvis de ikke er det, fordi de blir så hetset og latterliggjort.

Men hvis du ikke tar imot eller ønsker å prøve det jeg skrev , så er det ditt valg. Ønsker deg det beste. Ordene mine var skrevet med kjærlighet ❤️

Skrevet

Jeg er kristen, det skjønner du vel? Ingen skriver her inne på tull at de er kristne hvis de ikke er det, fordi de blir så hetset og latterliggjort.

Men hvis du ikke tar imot eller ønsker å prøve det jeg skrev , så er det ditt valg. Ønsker deg det beste. Ordene mine var skrevet med kjærlighet ❤️

Nei, måten du skriver på tilsier ikke at du er det! En kristen hadde skrevet: "Jeg er kristen og tror på Gud, det hjelper meg". Ingen hadde skrevet at økonomiske problemer ikke eksisterer for kristne, for det vet alle at ikke er sant. 

Skrevet

Men dette gidder jeg ikke mer, merker at det gjør vondt verre når folk skal bli useriøse. :(

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor forsøker du å ødelegge tråden min? Jeg sitter her og holder på å grine fordi vi har store, økonomiske problemer akkurat nå. I tillegg til dette med å vente og vente på denne søknaden, så har ikke mannen min fått lønnen sin utbetalt og den er utsatt en måned. Har allerede ventet en måned.

Jeg er desperat og forsøker å få råd og teknikker, så kommer du og er ekkel og forsøker å få kristne til å fremstå på en svært negativ måte? Ser du ikke at det er galt, det du driver med?
Håper du angrer på det. 

For meg betyr det mye at folk tar seg tid til å skrive fine svar, gode tips og teknikker, men du... du kommer bare og ødelegger og bruker andres smerte som underholdning. Skam deg.

Jeg prøver ikke å ødelegge tråden din, trist at du tenker det. for meg framsto du som en desperat person som trengte omsorg, jeg er kristen og skrev til deg hva som kan fungere i slike situasjoner. Det er opp til deg å ta imot råd eller ikke. Når du skriver inne på et forum kan du ikke bestemme hva andre skal skrive, fordi folk er forskjellige. Jeg har opplevd mange vonde ting i livet, og det som har reddet meg, er troen på Jesus. Hvorfor ikke prøve det du også? ❤️

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, måten du skriver på tilsier ikke at du er det! En kristen hadde skrevet: "Jeg er kristen og tror på Gud, det hjelper meg". Ingen hadde skrevet at økonomiske problemer ikke eksisterer for kristne, for det vet alle at ikke er sant. 

Dette blir for dumt å diskutere, du finner på ting som jeg aldri har skrevet. 

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du virkelig ønsket å komme med et velment råd ville du ikke skrevet det du skriver her. Her avslører du at du er ute etter å provosere. Det kan du gjøre i andre tråder, ikke i tråder der Hi sliter slik Hi gjør! Dette svaret gir kun inntrykk av at den kristne nestekjærligheten ikke stikker særlig dypt i deg!

Skrevet

Hi, om din mann har lønn han ikke har fått utbetalt kan dere kanskje kvalifisere til å få støtte fra sosialkontoret. Det blir som et lån som må betales når han får lønnen sin, men det vil jo hjelpe dere inntil han får etterbetalt lønnen sin.

Jeg skrev tidlig i tråden om det å stoppe egne negative tanker. Jeg vet hvor vanskelig det er, men det er mulig til en viss grad. Det å gnage på tankene hele tiden vil ikke gjøre annet enn å slite deg ut og psyke deg mer ned. Dere har søkt og gjort det dere kan for å prøve å sikre bolig, nå venter dere på svar. Du må rett og slett akseptere at svaret tar den tiden det tar og at det ikke er noe du får gjort inntil svaret foreligger. Det er akkurat så forferdelig vanskelig - og så enkelt. Det dere kan gjøre er å tenke hva dere gjør hvis dere får avslag på lån/bolig, da må dere ha en backup-plan, og den kan dere planlegge nå. Det er konstruktivt, og det er noe som gir deg kontroll over tankene dine. Det løser ikke noe her og nå, og det er sikkert også usikkerhet og venting der også, men bare det å ha en plan B vil gjøre at svaret på plan A ikke blir like viktig.

Det ligger mye frigjøring fra negative tanker i det å akseptere her og nå og ikke tillate seg selv å gnage på det du ikke kan gjøre noe med her og nå. Stresset ved situasjonen blir ikke borte, bekymringene ligger der uansett inntil situasjonen er avklart. Men ved å akseptere at dere har gjort det dere kan og nå ikke kan gjøre noe mer før dere får svar på søknader (annet enn å ev. begynne å planlegge en plan B), det vil gjøre at du ikke tapper deg selv fullstendig i ventetiden. Hvis søknaden deres går gjennom så er det jo ingen grunn til denne enorme bekymringen - og om søknaden blir avslått, da trenger du krefter til å sette i gang plan B.

Tro meg, jeg har lært dette den harde måten, også i situasjon som var minst like ille som den du er i nå. Så jeg vet hvor tøft det er, Hi. Men jeg har også lært at det å nekte å akseptere at situasjonen er forferdelig en periode pga. usikkerhet, det vil bare tappe deg for krefter. Om du greier å akseptere at ja, nå er livet dritt, men dere har satt igang plan A for å sikre dere, da blir livet litt lettere å takle. Ingenting blir bedre av at du går i dine egne grublende tanker konstant, hele tiden. Søknaden blir ikke behandlet raskere om du bryter deg selv ned i mellomtiden. Så prøv å flyte litt med. Tirsdag kan du ringe og purre på søknaden, fortelle at det er prekært, og om ikke annet se om du får en dato for når svaret er forventet å foreligge. Det å ringe og høre med dem er en plan, da kan du legge bort andre tanker i helgen. Så kan din mann kontakte sosialkontoret tirsdag om det økonmiske er prekært, og søke om midlertidig lån for å greie dere til han får lønnen utbetalt - det er en plan, og helgen kan han/dere bruke til å skrive ut eller finne tak i bekreftelse fra hans jobb om lønn og forventet utbetaling, kontoutskrifter osv. for dere begge to, da er det fort gjort å få skrevet en søknad, og det går ikke ekstra tid i den søknaden fordi han i neste uke må skaffe dokumentasjon.

Nå må du/dere bare tenke praktisk, gjøre det dere kan, og så akseptere at noen ting tar den tiden det tar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...