Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #1 Skrevet 21. april 2017 Fikk hund for litt over 1 år siden. Dessverre har oppdretteren gjort en dårlig jobb før vi kjøpte valpen så den var blitt lite sosialisert, kun bodd i hundegård ute osv. Dette er noe vi fant ut i ettertid siden oppsretterrn løy om sosialisering, bosituasjon for hunden osv. Hadde han på valpekurs, øvd kontakttrening, mye sosialisering, trent på å være hjemme alene osv., men det går ikke. Han gjør utfall mot alle hunder vi møter, bjeffer, bjeffer på alt og alle utenfor huset, ødelegger alt om han er alene hjemme osv. Har forsøkt alt på Google, tips fra andre hundefolk, kurs uten at noe hjelper. Dette går veldig utover trivselen vår og hunden og det går ikke lenger. Av hensyn til både hunden og oss selv har vi nå valgt å selge han til en person som passer godt, men så er det 6-åringen vår. Han er så glad i den hunden! Hvordan forklare dette på en god og ordentlig måte? Jeg behøver ikke kritikk og negative kommentarer da dette er ekstremt sårt og vondt for meg og jeg har grått siden i morges Anonymkode: c7093...199
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 Du må vel nesten bare si det som det er.. at dessverre skal ikke Fido bo hos oss mer fordi han vil få det bedre hos Ola. Mitt barn var ni og selvfølgelig en del større da vi måtte selge vår hund nr 2 pga den ikke gikk sammen med hund nr 1. Ble mye gråt og spørsmål og vi forklarte så godt vi kunne. Det er vondt.. Men de må jo bare godta det som vi foreldre bestemmer dessverre.. Anonymkode: 1bec6...a9f
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 Blir vel litt feil å skylde på oppdretter. Dere kjøpte den som valp så den kan jo ikke ha vært så gammel når dere fikk den.. Anonymkode: daa96...c99
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Blir vel litt feil å skylde på oppdretter. Dere kjøpte den som valp så den kan jo ikke ha vært så gammel når dere fikk den.. Anonymkode: daa96...c99 Den var 4 måneder da vi kjøpte den. Anonymkode: c7093...199
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #5 Skrevet 21. april 2017 Må bare si det som det er. Har en 6 åring selv, og hadde nok forklart at hunden har en del utfordringer og den trenger hjelp, som vedkommende kan gi. Det er viktig for hunden at den får ro rundt seg sånn at den kan ha det fint. Fokuser på at hunden vil få det veldig bra og trives dit den skal. Anonymkode: f03a5...2d0
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #6 Skrevet 21. april 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den var 4 måneder da vi kjøpte den. Anonymkode: c7093...199 Nettopp, ikke skyldt på oppdretteren. Anonymkode: c0a93...c3a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #7 Skrevet 21. april 2017 Ikke oppdretteren sin feil. Det er dere som hundeeiere som har gjort mye feil her. Jeg hadde bedd om hjelp fra en hundetrener og bygd tilliten opp på hunden igjen lenge før jeg hadde solgt.. Trist at hundeeiere ikke vet hva de går til når de anskaffer seg en... T Anonymkode: b8456...34b
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #8 Skrevet 21. april 2017 Tja... oppdretter har nok litt av skylda da den viktigste sosialiseringen skjer når valpen er 8-16 uker. Anonymkode: 1bec6...a9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå