Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #1 Skrevet 20. april 2017 ...hvordan får dere det til? 3- åringen og 5- åringen har sagt at de ikke vil sove alene. Frem til nå har vi lagt yngste først, og eldste på samme rom etter at yngste har sovnet. Det har fungert fint, da er de sammen med noen dersom de våkner om natten, og blir ikke redde. Etter at det ble lysere og i tillegg til at minste har sluttet med smokk, går ikke leggingen av henne like lett. Det trekker ut, og jeg har av og til måttet ligge inne sammen med henne til hun sovner. Nå prøver vi at de legger seg samtidig, men det blir bare tull! Den ene etter den andre tøyser og roper og finner på ablegøyer. Nå er det 1 1/2 time siden de la seg, og de sover fremdeles ikke... De blir overtrøtte og trøtte neste dag. Anonymkode: d304a...d39
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #2 Skrevet 20. april 2017 Her nytter det ikke. Har tvillinger. De jasser hverandre opp noe helt forferdelig. Det er spesielt på morgenen. Den ene vekker den andre, host eller at de lager lyder i søvne. Så starter levenet kl fem med latter og hyl. Etter de fikk hvert sitt rom sovner de på 20 minutter og sover til syv/åtte. Anonymkode: 33bfe...e4c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #3 Skrevet 20. april 2017 Mine har sovet mye på samme rom, men i den alderen der måtte vi skille dem. Fra de var 3 og 5. Flyttet sammen igjen da de var 4,5 og 6,5. Anonymkode: bafc3...275
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #4 Skrevet 20. april 2017 Mine to eldste er litt eldre enn det, 6 og 8. De har mast lenge om å få sove sammen så har kjøpt dobbeltseng til den ene så sover de sammen, men har egne rom på dagen. De sovner vel innen 30 min. Får lov å hviske litt med hverandre, vekker heller ikke hverandre på morgenen. Er ikke før de er kommet i denne alderen det har gått så fint. Anonymkode: 4f064...a8f
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #5 Skrevet 21. april 2017 Oj! Mine er 9 og 11 og har nektet å bo på hvert sitt rom siden starten. De har eget rom, men ender alltid med å sove hos den ene som har dobbeltseng. Da de var mindre måtte jeg gå og hysje litt i dørgløtten innimellom, men nå går det bra. Bare legg inn god tidsmargin, var min løsning. De har det best sånn, de føler seg tryggere sammen. Anonymkode: f5d3e...f1f
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #6 Skrevet 21. april 2017 Mine er 3 og 5. Alltid sovet sammen. Pga liten plass sover også minste på 1 der. Alle er stille og sover hver kveld kl 19.00-19.30. Aldri noe tull:) Anonymkode: a3ea2...c39
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #7 Skrevet 21. april 2017 Legg den eldste i deres seng og flytt hn når de sover. Anonymkode: 05041...6bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå