Gå til innhold

Kjøpt bunad på finn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnebunad, Hardanger. Den er sydd på mål, men likevel sydd 6 cm for liten i livet ifht målene jeg gav. Den stinker i tillegg røyk, bunaden, pakken den kom i osv. Har sendt Mail og sagt ifra, hva bør jeg "forlange"? Må eventuelt få sende den i retur for å få rett mål? Men kjedelig å vaske en helt ny bunad? Og vil en så intens røykelukt gå bort? Var helt forferdelig. 

Anonymkode: 59ba3...dde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er altså ikke brukt, men sydd spesielt for ditt barn? 

Da må jo vedkommende rette opp feilen.

Skrevet

Jeg ville hevet kjøpet og gått for et annet antrekk i år. Så intens røyklukt kan være vanskelig å få ut fordi man ikke kan vaske bunaden hardt. Og når den i tillegg er så liten ift. hva som var målt, da tror jeg du har grunn til å heve kjøpet.

Anonymkode: b835d...731

Skrevet

Ja, det er kun vest og stakk, sydd på mål for barnet mitt. Går an å legge ut vesten, men da må jeg betale enda noen for å gjøre dette. Og spørs hvem som gjør det før 17.mai.

hi

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er kun vest og stakk, sydd på mål for barnet mitt. Går an å legge ut vesten, men da må jeg betale enda noen for å gjøre dette. Og spørs hvem som gjør det før 17.mai.

hi

Du måtte nok også fått den renset minst en gang for å få bort lukten, så det vil komme mye mer penger i tillegg til det du betaler opprinnelig. Hva sier hun som har gjort det, da? Har du ordnet det gjennom Husfliden så kan de kanskje hjelpe deg, de er sikkert ikke interessert i å ha personer tilknyttet seg som lar stasplaggene være så totalt innrøkt og i tillegg til så slurvete på mål?

Skrevet

Har sendt e-post til hun som har gjort jobben. Synes hun kunne informert om lukten for da hadde jeg takket nei. Hun sa før hun sendte det at jeg kunne sende i retur om jeg ikke ble fornøyd, så får vi se da. Den lukten var så intens, bunaden, posen, pakken og alt. Huff.

HI

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har sendt e-post til hun som har gjort jobben. Synes hun kunne informert om lukten for da hadde jeg takket nei. Hun sa før hun sendte det at jeg kunne sende i retur om jeg ikke ble fornøyd, så får vi se da. Den lukten var så intens, bunaden, posen, pakken og alt. Huff.

HI

Håper hun står på det hun har sagt, da blir det ikke noe problem :)

Kjenner til slik lukt... grøss! Hadde et eldre familiemedlem som røykte inne hele tiden og holdt på med håndarbeid. Noen materialer var det nesten umulig å få luktfrie igjen. Det er jo bare nedtur, en bunad skal i tillegg være et stasplagg, og da er det ikke noe kjekt når det lukter skittent innrøkt før man har brukt det :/

Surt at det ikke blir bunad i år, men håper det ordner seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...