Gå til innhold

Gravid og usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant nylig ut at jeg er gravid.. Ca 6 uker på vei nå.. Dro til privat gyn og fikk se hjertet slå. Sambo er ikke klar for barn og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det her.. Føler meg nedfor og er redd for hvis jeg beholder barnet så tar jeg et egoistisk valg. at det vil føre til at forholdet vårt ikke holder siden han ikke ønsker dette. i allefall ikke enda. Samtidig vet jeg jo at jeg ikke vil ta abort.. Vil legge til at vi egentlig har et veldig bra forhold og har vært sammen i mange år. Har en rar følelse at jeg liksom ikke vil ta noe valg å se om enten så skjer det kanskje en abort før 12. uke og hvis ikke så er det som det er.. hm. føler meg usikker, samtidig ikke...

Anonymkode: e28d9...d53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikke vil ta abort, så ikke gjør det, du kan komme til å angre resten av livet.

Noen blir aldri klar for å begynne å planlegge barn, det passer aldri, men nå er det skjedd.

Kan ikke komme med noen råd, du vet nok innerst inne hva du kommer til å gjøre. Om han tvinger deg til å ta abort, så er nok uansett deres forhold over.
Hvor gammel er dere? Har dere barn fra før? Hvis dere ikke har barn, og samboeren din tenker at det passer ikke nå, kanskje om en stund? Hvis han er en mann som ikke vil ha barn, så må du kanskje se etter en annen mann som ønsker barn, om det er det du ønsker.

Anonymkode: fd859...42a

Skrevet

Ingen barn fra før, vi er midten av 20-årene.. Hans tanke når det gjelder barn har vært at per nå vil han ikke ha barn, men kanskje i fremtiden en gang. Jeg vet jeg ville angret om jeg tok abort, samtidig er jeg så åpen for at man er to om dette og at jeg føler meg egoistisk dersom jeg beholder et barn som han ikke ønsker. Jeg vet at barnet hadde vært elsket og ønsket (selv om uplanlagt) av meg.

Skrevet

Dere er nå i deres beste alder for å få barn. Det kan faktisk hende at du ikke har like lett for å bli gravid når du blir eldre. Selv fikk jeg mine barn når jeg var 19 og 25. Nå når jeg er i midten av 30 årene og vi tenkte på å få et barn til, så har jeg hatt 3 spontanaborter etter hverandre, og har etter disse prøvd å bli gravid i 1/2 år uten at det har klaffet. Jeg tenker jo faktisk at kanskje eggene mine har blitt dårlig/gammel, uten at jeg har noen holdepunkter for det.
Ja, man skal være to om å få et barn, nå vet jeg ikke om det var uhell med prevensjon, eller hvordan dette barnet har blitt til, men det spiller vel ingen rolle, barnet er laget, og man kan faktisk ikke planlegge alt når slikt skjer.

Anonymkode: fd859...42a

Skrevet

Jeg og min samboer avtalte at jeg skulle slutte på p piller fordi vi ville ha barn om noen år. I min familie er det flere som ikke kan få barn og jeg hadde så å si ikke mensen når jeg ikke gikk på p piller. Jeg sluttet med p piller og ble gravid 2 uker etterpå. Mannen min gikk rett i kjelleren.. Han ville plutselig ikke ha barn. Jeg følte meg veldig ensom hele svangerskapet. Men når lille nurket kom ut var vi helt forelsket. Men så skal det sies at det å få barn er BEINTØFT. Hadde aldri i mitt liv sett for meg at det skulle være så tøft! Mye har falt på meg og det tror jeg henger fortsatt igjen med at mannen aldri var helt klar :/ Skjønner veldig godt at du har et vanskelig valg. Jeg hadde valgt det samme igjen.. Men nr 2 lar seg vente for jeg venter på at mannen skal bli like "klar" som meg. Lykke til med valget <3

Anonymkode: 528ec...a61

Skrevet

Takk for seriøse og gode svar.. Det er ikke så lett, og som det antydes så vet jeg jo hva jeg vil. Jeg blir bare usikker på om et barn er verd risikoen for å miste det vi har sammen. Vi elsker hverandre og har det så bra ellers... samtidig ser jeg ikke for meg at abort er noe jeg hadde klart å leve godt med, og at dette uansett kanskje ville ført til vansker i forholdet. mest for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...