Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #1 Skrevet 20. april 2017 Hvordan gikk sånt rundt før? Jeg spilte fotball (er født i 1976) i mange år som barn og ungdom, mine foreldre var aldri involvert i idretten på noen annen måte enn å betale kontigent, vaske drakter og kjøre til kamper en sjelden gang. Kan aldri huske at det var noen andre voksne enn trener og oppmann som var involvert. Men vi solgte lodd og kassetter med idrettsklubb/lagsang, og det måtte selges. Men når jeg spilte på damelaget så ble vi noe involvert i cuper til de yngre barna, husker jeg sto i kiosk noen ganger. Så hvordan gikk dette rundt før? Anonymkode: 2f319...bde
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #2 Skrevet 21. april 2017 På samme måten som nå. Jeg er enda eldre enn deg, og mamma og pappa har vært bingovakter, stått i kiosk, ordnet parkering, vært elgskremmere, og de var sikkert på en del dugnader jeg ikke husker. I tillegg solgte vi lodd og julekalendere og mye annet. Anonymkode: a7e3d...a9e
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #3 Skrevet 21. april 2017 De færreste banene hadde kunstgress med undervarme, for eksempel. Mulig organiseringen var annerledes også? Nå sendes mye penger oppover i systemet. Ikke bare til A-lager, men også oppover i NFF. Anonymkode: 2d0ce...7f5
sug lut Skrevet 21. april 2017 #4 Skrevet 21. april 2017 (endret) 5 timer siden, Anonym bruker skrev: På samme måten som nå. Jeg er enda eldre enn deg, og mamma og pappa har vært bingovakter, stått i kiosk, ordnet parkering, vært elgskremmere, og de var sikkert på en del dugnader jeg ikke husker. I tillegg solgte vi lodd og julekalendere og mye annet. Anonymkode: a7e3d...a9e Dette. Bortsett fra det med elgskremming, det må du utdype ;). Samt at anlegg var mindre og krevde mindre i vedlikehold og drift. Endret 21. april 2017 av sug lut
skinnfilla Skrevet 21. april 2017 #5 Skrevet 21. april 2017 Mamma og pappa gjorde masse, lagde vaffelrøre,sto i kiosk, vasket drakter, sto vakt på dans osv elgskremmere har de aldri vært😳 Hva i himlens navn?? vi solgte lodd, dopapir, strøsand, kalendere osv
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #6 Skrevet 21. april 2017 Det var dugnader før også. Barna tenker bare ikke så mye på hva foreldrene gjør. Anonymkode: 6e4d3...5eb
Luksusdyret Skrevet 21. april 2017 #7 Skrevet 21. april 2017 Det var vel dugnader før også? Bortsett fra at man slapp å selge skadelige produkter for pyramideselskaper slik at selgere tjente på det du bidro med ved dugnad. Her har flere i håndballklubben steilet i taket etter at de har fått beskjed om å selge varer for FL og Herbalife, som to av mødrene var medlemmer av. Mødrene klatret i systemet, fikk inntjening og slapp å selge dritten sin. I FL sine produkter er det også MI, så det hadde jeg også nektet å selge. Jeg ønsker ikke å bli ansvarlig for at noen får helseskader eller alvorlig allergisk reaksjon på grunn av noe jeg prakker på dem. I vårt klubb er det veldig populært med varetelling på butikker (hyggelig, artig og nyttig), loddsalg der man kan vinne fine premier, være reiseleder på turer, handle inn for klubben, samle og pante tomflasker og lignende. Det synes jeg er helt greit
Plutselig_gravid Skrevet 21. april 2017 #8 Skrevet 21. april 2017 Anleggene var som flere sier, mindre og lettere å vedlikeholde. Vi hadde en stor gressbane som herrelaget hadde førsterett på (og som de i begynnelsen var de eneste som hadde lov til å bruke). Der var det egen vaktmester som tok seg av vedlikeholdet. Vi andre dødelige, inkludert damelaget, måtte bruke grusbanene. I starten av hver sesong fikk vi utdelt kampoversikt. Der stod det hvilke foreldre som hadde ansvar for banemerking på hver hjemmekamp og kjøring til hver bortekamp. Det var det eneste dugnadsarbeidet foreldrene hadde. Noe kiosk hadde vi ikke på den tiden - kun når herrelaget spilte kamp. Da var det noen ildsjeler/pensjonister som stod for dette. Vi hadde heller ikke noe flerbrukshall eller cuparrangement i klubben vår. Vi barna/ungdommer solgte lodd et par ganger i året. Vi solgte lodd for herrelaget. For at vi skulle få inn penger solgte vi litt vafler her og der. Kan ikke huske at foreldrene gjorde noe av det. Vi klarte det helt fint selv På overnattingscuper var det totalt uaktuelt å ha foreldre med Vi sov sammen med trenere og oppmann, på harde liggeunderlag, på skoler rundt omkring. Dermed trengte ikke vi å samle inn 100 000 slik at foreldre med barn skulle få sove i overprisede hytter og hotell. Klubben hadde ellers gode sponsoravtaler. Vi fikk veldig mye gratis takket være ildsjeler. Fotballer, drikkeflasker, etter hvert egen lagbuss osv.
Himmel og hav Skrevet 21. april 2017 #9 Skrevet 21. april 2017 3 timer siden, sug lut skrev: Dette. Bortsett fra det med elgskremming, det må du utdype ;). Samt at anlegg var mindre og krevde mindre i vedlikehold og drift. Det skulle være O-løp i et område der det var observert en del elg, og en 9-åring med kompass er ingen match for ei rasende elgku, så pappa og en del andre fedre måtte stille tidlig om morgenen og traske gjennom skogen og lage leven for å skremme bort de som måtte befinne seg der. Litt usikker på hvordan jeg klarte å hake av for anonym da jeg skrev det første svaret, men det at klokka var 3 hadde sikkert noe med det å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2017 #10 Skrevet 21. april 2017 Vi svømte i vår familie, jeg yngst født i 75 Car masse dugnad. Kiosk under stevner, tidtakning (ja ALT det praktiske ), vi solgte også lodd til enhver tid, bingovakt, sponsor-svømming (ok, var jo svømmerne som måtte svømme der, men foreldrene som tok den tyngste jobben med å skaffe sponsorer til egne barn) Og sikkert en masse annet også som jeg ikke fikk ned meg eller husker. Anonymkode: e99ab...96c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå