Gå til innhold

Slitsomt og dyrt med ballidrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det hos dere ? Syns det er veldig dyrt og meget krevende med dugnader og hallvakter. Må jo snart melde ut barna !!! 

Anonymkode: f9ada...885

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er det dyrt med fritidsaktiviteter generelt, men jeg tror ikke ballidrettene er verst. Her er treningsavgiften mellom 2000 og 3000 pr barn (avhengig av alder), familiemedlemskap i klubben koster 1000. Dermed betaler vi ca 9000 for tre barn, det eneste som kommer i tillegg er overnattingsturer. Synes ikke det er så ille egentlig. 

Skrevet

Største problemet for meg er at her vi bor må foreldre til mygg, mini, lillegutter og -jenter jobbe dugnad hele tiden, og HELE summen tilkommer kun voksenlaget. Barna ser ikke en dritt til disse pengene, må kjøpe drakter til full pris, får ingen dekning av utgifter til borteturer og så videre. I tillegg er det mye påtvunget salg. Vi har ingen familie eller venner, så har ingen å selge til. Så heldigvis driver barna med andre idretter her. Ellers hadde jeg hatt store problemer med å bruke masser av min fritid for at det late voksenlaget skal få i hue og ræva.

Anonymkode: 85f92...b0f

Skrevet

Føler også at pengene går til et 4. Divisjons lag de tydeligvis har trua på! Ikke må de stå vakter selv heller ! Vi må ta alt ! Hater virkelig idrettslaget her og vurderer å bytte klubb 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Føler også at pengene går til et 4. Divisjons lag de tydeligvis har trua på! Ikke må de stå vakter selv heller ! Vi må ta alt ! Hater virkelig idrettslaget her og vurderer å bytte klubb 

Jeg forstår ikke hvorfor det er sånn mange plasser? Mine barn driver med kampsport og en annen idrett, der det er blanding av voksne og ungdommer/barn. Alle voksne som er med på idretten må bidra til varetelling og andre dugnader, og pengene vi tjener går til innkjøp at for eksempel kampmatter, utstyr, kosetur for hele laget eller lignende. Forstår ikke hvorfor det er mer vanskelig for en fotballspiller fra 4. divisjon enn for en aktiv kampsportsutøver som konkurrerer, til å være med på en dugnad.

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Største problemet for meg er at her vi bor må foreldre til mygg, mini, lillegutter og -jenter jobbe dugnad hele tiden, og HELE summen tilkommer kun voksenlaget. Barna ser ikke en dritt til disse pengene, må kjøpe drakter til full pris, får ingen dekning av utgifter til borteturer og så videre. I tillegg er det mye påtvunget salg. Vi har ingen familie eller venner, så har ingen å selge til. Så heldigvis driver barna med andre idretter her. Ellers hadde jeg hatt store problemer med å bruke masser av min fritid for at det late voksenlaget skal få i hue og ræva.

Så kjipt at det er sånn! Da skjønner jeg godt at dugnad er noe herk. Her kommer det laget selv til gode og da er det selvsagt noe annet.

Anonymkode: e49c8...553

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville krevd å få spesifisert regnskap for hva som kommer inn via barne- og ungdomsidretten (opp til 17år) og hva som kommer inn via senioridretten. Likeledes bør selvsagt alle kostnader (baneleie, dommere, trenere mm) også henvises til den avdeling som har generert disse. Slik kan man få en oversikt over økonomien og hvem som bruker hva på en ryddig og enkel måte. Mange kan bli veldig overrasket over hvor mye ting koster! Også dere fra barneidretten kan kanskje få se at det ER barna som bruker pengene,- men uansett,- da er det litt enklere og stille på dugnad neste gang. Og om det viser seg å være sant at det er de voksne som bruker og barna som tjener,- da har man noe og slå i bordet med,- -og alternativt kan man velge å dele opp i to avdelinger med separat økonomi. Det endte det opp med her jeg bor.

Anonymkode: 4f7c6...746

Skrevet

Her er det for 6-åringene foreløpig både gratis og dugnadsfritt 😀 Håndball.

Anonymkode: aae0c...4b2

Skrevet

Har en på håndball og en på fotball. Betaler vel 1800 per år for håndball og 1900 for fotball. Ikke vært på dugnad for fotball enda, men mye for håndballen. De får drakter gratis med unntak av knebeskyttere og leggskinn og strømper, overskudd etter hjemmekamper fordeles etter antall spillere per lag og alle lag har en egen lagkonto som foreldrene kan sette inn penger på om de vil. 

Her er det turn som er det dyre. Koster visst mellom 2 og 4000 per år per barn og i tillegg må de kjøpe alle drakter og kostymer og sko og alt av utstyr selv. 

Anonymkode: eb5dc...403

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ble påstått i min klubb også, barna spiller i en klubb der A-laget er godt. Etter masse mas på flere årsmøter, ble A-laget skilt ut som egen økonomisk enhet. Da ble det dyrere for barna! Det er klart at en breddeklubb er mindre interessant for sponsorer, og selv om det voksne laget koster en del, genererer det også inntekter. 

Be om innsyn i klubbens økonomi, delta på årsmøter, og kom med idéer til hvordan penger kan komme inn. Jeg for min del er lei av foreldre som klager over at det er dyrt og klager over at de må selge ting. Det går ikke i hop. Hvis de samme i tillegg fremhever at ballidrett må være for alle, at ikke de med dårlig økonomi skal utestenges, da etterlyser jeg alltid egne initiativ til å tenke nytt. 

Skrevet

Går på dans, koster 5000,- i året pluss sko og klær. Heldigvis ingen dugnader 😊

Anonymkode: 8b4ce...3ac

Skrevet

Har barn på fotball.  Det koster 800 kr pr barn i året. 

Det er en dugnad i året,og det er å selge 10 lodd. 

Ser vi er kjempe heldige med vår klubb. 😀

Anonymkode: 572b0...8d0

Skrevet

Det er mange av de samme klagene her. Både i turn, fotball og håndball. 

I turn så er det gjerne furting fordi voksentreningen ikke får nytt utstyr når de drar inn så mye penger. Da er det så greit å legge frem regnskapet og vise til ekstremt mye høyere trenerutgifter enn barneidretten har. I tillegg har barneidretten mer dugnad, for å kunne kjøpe nytt utstyr. Man må ikke kjøpe utstyr/drakter, men får mulighet til å leie fra klubben, eller kjøpe brukt utstyr hvis man ønsker det. 

Ofte er det en øyeåpner å sitte i styret et par perioder, da får man bedre innsikt i hva som skjer i klubben, hvor pengene går og hvor mye dugnad det er. Og man har mulighet til å evt påvirke 😊 Anbefales!

Skrevet

Min gutt går på turn 1200,- i året. Ingen  dugnader. Vi er en av de billigste turnforeningene i byen. 

Anonymkode: 9a103...f87

Skrevet

Min datter går på konkurranseturn, betaler 5000 i halvåret, pluss hele kontigenten i konkurranser. Treningsleirer er ikke subsidiert overhodet. 

Anonymkode: b0ce2...4b8

Skrevet

Har to gutter. En på fotball og en på håndball og fotball. Betaler 2400,- per idrett i året. Samt hallvakt 6 ganger i året ofte mer ved cuper osv. Da må vi ofte stå til 23.00 på kvelden midt i uka etter jobb. 2 dugnader i året for idrettslaget og selvfølgelig masse for  selve lagene. Betaler alt av cuper selv. Pengene vi sparer skal vist bare stå på konto til siden og ikke brukes på noen år. Så kommer jo ikke de barna som har tjent de inn til gode. Er jo stor gjennomtrekk av barn hele tiden. Blir rett og slett drittlei hele greia. Selger masse som hver spiller tjener 150,- på . Kunne betalt det i stede da . 

Skrevet

Nå er jeg glad for at hun ikke driver med ballidrett. Selv om ridning er dyrt og. Her er det dugnad også ,men da kommer jobben en gjør alle som bruker ridehallen til gode.

Pengene som kommer inn, brukes til å drifte anlegget og utbedringer / nybygg som det er planer om.

Her betaler en 100 kroner for å delta på stevne i klubben i sprang og dressur. Det er ikke dyrt.

Et semester koster ca 2500 kroner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...