Gå til innhold

Hvor mye lån kan vi få?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samlet brutto inntekt: 650.000

2 barn

2 biler (uten gjeld)

Studielån: 400.000

Lånekalkulatorene jeg har prøvd må være helt på jordet. Kan noen foreta en kvalifisert gjetning?

Anonymkode: bf8be...0ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke noe om det, men det må være en grunn. Jeg brukte nå de samme kalkulatorene som jeg bruker på meg selv, jeg får maks lån inntil 5 ganger inntekt, mens på dere så får jeg maks litt over 1 årsinntekt. Hvis jeg i den samme kalkulatoren endrer låntaker til 1, får man også mye mer i lån. Håper du får noe kvalifiserte svar.

Anonymkode: 9a8c6...520

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke noe om det, men det må være en grunn. Jeg brukte nå de samme kalkulatorene som jeg bruker på meg selv, jeg får maks lån inntil 5 ganger inntekt, mens på dere så får jeg maks litt over 1 årsinntekt. Hvis jeg i den samme kalkulatoren endrer låntaker til 1, får man også mye mer i lån. Håper du får noe kvalifiserte svar.

Anonymkode: 9a8c6...520

Veldig rart! Spesielt det med antall låntakere. På de forskjellige kalkulatorene har svarene variert fra 0 til 2,9 mill 😂

Skrevet

Kun banken som kan gi svar på det altså

Anonymkode: 724ef...607

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kun banken som kan gi svar på det altså

Anonymkode: 724ef...607

Hvordan vet du det?

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan vet du det?

Det er vel banken du får lån hos, ikke av noen som synser på et anonymforum..

Anonymkode: 4d375...f54

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel banken du får lån hos, ikke av noen som synser på et anonymforum..

Anonymkode: 4d375...f54

Les hovedinnlegget en gang til. Jeg er ikke ute etter å få lån, men at noen skal synse om hvor mye. Blir matt...

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Veldig rart! Spesielt det med antall låntakere. På de forskjellige kalkulatorene har svarene variert fra 0 til 2,9 mill 😂

Det er jo ikke rart. Om hun kun er en voksen og to barn med høy inntekt har hun ikke utgiftene til en voksen til.

Anonymkode: e90e7...a96

Skrevet

Med en samlet årsinntekt på 650.000 og to barn vil jeg jo antatt det er begrenset hvor mye dere har råd til å betale i renter og avdrag pr måned. Det er jo det som er avgjørende. Ville startet med å vurdere hvor mye dere kan betale, og i tillegg må du ta høyde for renteøkning. Da kan du selv vurdere hvor høyt lån dere har råd til. 

Anonymkode: 0cfe9...367

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Samlet brutto inntekt: 650.000

2 barn

2 biler (uten gjeld)

Studielån: 400.000

Lånekalkulatorene jeg har prøvd må være helt på jordet. Kan noen foreta en kvalifisert gjetning?

Jeg tror dere kan få mellom 1 mill og 1,3 mill 

Skrevet

Ingenting om dere ikke har egenkapital.

Anonymkode: 3dd35...cb0

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror dere kan få mellom 1 mill og 1,3 mill 

Ja selvfølgelig om dere har 15 % ek

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke rart. Om hun kun er en voksen og to barn med høy inntekt har hun ikke utgiftene til en voksen til.

Ah! Logisk 😃

Skrevet

Har dere egenkapital? Hvis ikke så vil kanskje et startlån hos husbanken være en løsning. Vil tro dere kan få låne et sted mellom 1.5 og 1.8 der. Litt avhengig av utgifter. Les på husbanken og bruk kalkulatoren og lag budsjett, det gir god oversikt. Skal dere søke uten egenkapital i vanlig bank må dere ha en solid kausjonist.

Anonymkode: 7ff8d...ada

Skrevet

Jeg er alene forsørger til 2 barn. 

Har nedbetalt bil.

Fikk lån på litt over 2 mill. Fikk 5 * inntekten min

Anonymkode: 71ed1...df0

Skrevet

Takk for svar folkens! For tre år siden fikk vi lån på 1,8 mill, hadde ikke egenkapital, men kausjonist. Den gang hadde vi bare ett barn (ser jo at et ekstra barn trekker en del ned), men inntekt på 400.000. Hadde håpet vi kunne fått mer lån nå som vi har høyere inntekt, og ville sondere terrenget litt før vi snakker med banken og de evt. ler av oss 😏 

Hi

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar folkens! For tre år siden fikk vi lån på 1,8 mill, hadde ikke egenkapital, men kausjonist. Den gang hadde vi bare ett barn (ser jo at et ekstra barn trekker en del ned), men inntekt på 400.000. Hadde håpet vi kunne fått mer lån nå som vi har høyere inntekt, og ville sondere terrenget litt før vi snakker med banken og de evt. ler av oss 😏 

Hi

Var dere begge i jobb for tre år siden elelr var den ene i studier og banken og dere regnet med at denne personen ville tjent vesentlig mer nå?

Dere har veldig lav inntekt i forhold til at dere har så mye i studielån.

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var dere begge i jobb for tre år siden elelr var den ene i studier og banken og dere regnet med at denne personen ville tjent vesentlig mer nå?

Dere har veldig lav inntekt i forhold til at dere har så mye i studielån.

Vi var begge i jobb ja. Lånet vi fikk da var basert på inntekt og utgifter vi hadde da. Jeg har studert i mellomtiden, så studielånet er litt høyere nå enn det var da. Men mesteparten av det er mannen sitt, han har høy utdannelse i et yrke som ikke er veldig godt betalt (men som han elsker). 

Hi

Skrevet

Opptil 2,1 mill pluss det dere eventuelt har i ek.

Anonymkode: 027ef...dfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...