Gå til innhold

Kjære superstolte Facebook mamma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er medlem av en gravid/fødselsside på Facebook. En utrolig flott side hvor man deler alt både før og etter svangerskapet. En av medlemmene der spammer seriøst ned den siden der med bilder av 1åringen sin 24/7. "Verdens nydligste gutt" ditt og datt. Hver jævla dag er det minst tre innlegg om denne "supersøteverdensnydligste". Jeg er verdens stolteste jeg også men legger da altså ut bilder eller skriver piss hver dag. Denne gutten er lett å kjenne igjen pga utseendet  så man får alltid med seg innleggene hennes.

Dagens teiteste utblåsning men det lettet på trykket!

Anonymkode: f4406...95f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er medlem av en gravid/fødselsside på Facebook. En utrolig flott side hvor man deler alt både før og etter svangerskapet. En av medlemmene der spammer seriøst ned den siden der med bilder av 1åringen sin 24/7. "Verdens nydligste gutt" ditt og datt. Hver jævla dag er det minst tre innlegg om denne "supersøteverdensnydligste". Jeg er verdens stolteste jeg også men legger da altså ut bilder eller skriver piss hver dag. Denne gutten er lett å kjenne igjen pga utseendet  så man får alltid med seg innleggene hennes.

Enig! 

Anonymkode: c2a18...411

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig! 

Anonymkode: c2a18...411

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror vi må være på samme side. Vurdere å "skjule" alle innlegg fra henne

Anonymkode: 367c2...4d9

Skrevet

Dere kjenner eventyret om myrsnipa..? 😂

Anonymkode: 78adf...0f4

Skrevet

skjerp dere, la henne være stolt

Anonymkode: 1ac5b...8cd

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HIs poeng er vel at man fint kan være stolt uten å tre det ned over ørene på andre til stadighet.

Slike innlegg virker dessuten ofte mot sin hensikt. En bekjent av meg legger ut bilder av barnet sitt i ett sett, med kommentarer om verdens vakreste. Da er det vanskelig å ikke merke seg at akkurat det barnet faktisk ikke er verdens vakreste, men heller har fått noen uheldige trekk. 

Anonymkode: 144dd...a0f

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En ting er å være stolt av sitt barn, det er vel de aller fleste. Men når man legger ut så mye bilder av barnet så har man som mor null antenner av barnets rettigheter oppi dette. Rettighet til privatliv uten å bli brettet ut på sosiale medier flere ganger om dagen. Foreldre som driver med det gir meg inntrykk av å være litt... vel, lettere møblert, ihvertfall uten evne til å tenke konsekvenser av det de gjør og mest av alt opptatt av å få tilfredsstilt egne behov om oppmerksomhet. Det er i grunn bare trist.

Anonymkode: 529e8...594

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HIs poeng er vel at man fint kan være stolt uten å tre det ned over ørene på andre til stadighet.

Slike innlegg virker dessuten ofte mot sin hensikt. En bekjent av meg legger ut bilder av barnet sitt i ett sett, med kommentarer om verdens vakreste. Da er det vanskelig å ikke merke seg at akkurat det barnet faktisk ikke er verdens vakreste, men heller har fått noen uheldige trekk. 

Men barnet er jo uansett verdens vakreste i moren sin øyne, er det så galt da?

Anonymkode: 972d7...900

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men barnet er jo uansett verdens vakreste i moren sin øyne, er det så galt da?

Anonymkode: 972d7...900

Selvsagt er det det. Men det er ikke særlig ok mot barnet å gjøre hele verden oppmerksom på at det er en høyst subjektiv oppfattelse farget av morskjærlighet.

Skrevet

Har tenkt samme tanker et par ganger ja. 

Problemet er ikke at moren er stolt av ungen sin, for all del det er slik det burde være. Men hun legger ut haugevis av videoer og bilder av sønnen sin på en facebook gruppe med flere tusen medlemmer som hun ikke aner hvem er! Det er rett og slett forferdelig at ungen ikke har noe som helst privatliv fra han er født. At unger i alle aldre blir mobbet i dag er jo noe de fleste er opplyste om vil jeg tro, så om f.eks akkurat denne gutten blir en av de uheldige som kanskje blir mobbet på skolen kan mobberne finne mengder med "morsomt" materiale på nettet av gutten å bruke. Ungen er 1 år, og det ligger allerede ekstremt mye av han ute på nett til hvem som helst. Det er trist å tenke på! 

Hadde det nå enda bare vært på sin private, lukkede facebook profil hun la ut alt mulig men det er det ikke. Det er på sin åpne profil, samt på minimum en stor gruppe på facebook. 

Så jeg sier det også, kjære superstolte facebookMAMMAER; tenk på at "verdens fineste unge" skal vokse opp å bli stor. Ha et privatliv, ha muligheten til å bestemme hvem som får se bilder/videoer av seg selv i alle mulige situasjoner, ha et eget valg. Vær så snill, tenk lenger enn spedbarnsbobla... 

Anonymkode: ebd09...5e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...