Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #1 Skrevet 20. april 2017 Bil kanskje kjent igjen her. Men må få det ut. Samboer har ørebetennelse og er forkjølet, og når han skal gi baby flaske så smaker han på melken og tar smokken i munnen hver gang . Baby er nyfødt. Jeg sa at jeg ikke ønsket dette. Nå er samboer pottesur og ingen tegn til bedring. Hva gjør jeg? Er jeg urimelig? Anonymkode: 65c2e...26d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #2 Skrevet 20. april 2017 Du er ikke urimelig. Det gjør man bare ikke. Han er sikkert flau fordi du kjeftet på han og skjønner at det er feil, men vil ikke innrømme det. Han kan jo bare dryppe litt melk på håndbaken. Anonymkode: d3c83...181
Mostly Harmless Skrevet 20. april 2017 #3 Skrevet 20. april 2017 (endret) Jeg hadde bihulebetennelse og øyekatarr da jeg fødte, og tross iherdig innsats klarte jeg ikke å holde dette unna baby. Det er ikke moro når nyfødte blir forkjølet, de får problemer med å spise bare de blir tette i nesa. Vi var til og med innlagt et døgn. Å smitte en nyfødt med vilje, er bare slemt, og å ta smokken i munnen når man er syk, anser jeg som å smitte baby med vilje. Endret 20. april 2017 av Mostly Harmless
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #4 Skrevet 20. april 2017 Si at mannen kan beholde flaska slik at han kan sutte på den selv hvis han skal oppføre seg som et uansvarlig barn, så koker du en ny til barnet. Anonymkode: 9dc8d...291
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #5 Skrevet 20. april 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bil kanskje kjent igjen her. Men må få det ut. Samboer har ørebetennelse og er forkjølet, og når han skal gi baby flaske så smaker han på melken og tar smokken i munnen hver gang . Baby er nyfødt. Jeg sa at jeg ikke ønsket dette. Nå er samboer pottesur og ingen tegn til bedring. Hva gjør jeg? Er jeg urimelig? Anonymkode: 65c2e...26d Nei, du er ikke urimelig som forventer at samboeren din ikke smitter babyen med vilje. Men du er urimelig som forventer at han skal ta seg av babyen når han er syk, hvis du selv er frisk. Ørebetennelse kan være så vondt at man er sengeliggende. Anonymkode: bd02c...df6
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #6 Skrevet 20. april 2017 Han er uinformert. Og det er kanskje ok, men kun hvis man tar til seg kunnskap og lar seg informere. For hans ego tar skade når noen retter på ham. Menns ego er dessverre så sart at det må behandles mer ømt og forsiktig enn en nyfødt! Anonymkode: 7144e...65c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #7 Skrevet 20. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er uinformert. Og det er kanskje ok, men kun hvis man tar til seg kunnskap og lar seg informere. For hans ego tar skade når noen retter på ham. Menns ego er dessverre så sart at det må behandles mer ømt og forsiktig enn en nyfødt! Anonymkode: 7144e...65c Merker det ja 😥 Anonymkode: 65c2e...26d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #8 Skrevet 20. april 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, du er ikke urimelig som forventer at samboeren din ikke smitter babyen med vilje. Men du er urimelig som forventer at han skal ta seg av babyen når han er syk, hvis du selv er frisk. Ørebetennelse kan være så vondt at man er sengeliggende. Anonymkode: bd02c...df6 Jeg forlanger så klart ingenting av han 😊😊 Anonymkode: 65c2e...26d
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #9 Skrevet 20. april 2017 Greit nok om han gjorde det på automatikk uten å tenke seg om første gang. Men når han fortsetter med det så er han bare idiotisk barnslig! Og kunnskapsløs! Spør ham hvorfor han gjør det, ikke la ham avfeie deg. Spør ham hvordan han vil forklare det hvis baby må legges inn på sykehus fordi han med vilje (!) har smittet barnet slik at barnet ikke får i seg nok mat - er han mann nok til å se legen inn i øynene og si at han gjorde det bare fordi han var for barnslig og skulle holde på sitt og fordi han driter i sitt barns helse? Og i morgen tidlig ringer du helsestasjonen og forteller at du trenger hjelp til å få mannen til å forstå grunnleggende hygiene og ber om en hastetime som du og mannen må møte på - og til mannen forteller du bare at dere har time på helsestasjonen uten og at han må bli med også. Hvis dette sier noe om din samboers generelle måte å tenke på, hans kunnskapsnivå og hans evne til å vise empati og ta vare på de rundt seg så tror jeg det blir et kort forhold om dere ikke tar tak i det nå. Jeg hadde dratt ham med til parterapi også, for jeg hadde ikke orket å dele livet med en sånn egoist! Anonymkode: 8e8da...e95
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #10 Skrevet 20. april 2017 Han virker ikke så glup. Men hadde ikke latt han holde baby om han var forkjølt. Forkjølte nyfødte kan være en heftig greie. Anonymkode: ff81c...645
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #11 Skrevet 20. april 2017 Hvorfor mater han når han er forkjølet??? Anonymkode: cff89...b0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå