Gå til innhold

Hjemme etter oppkast


Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen er det en 48 timers regel på hvor lenge barnet må være hjemme etter oppkast.
På jobb ville de ikke godtatt at man er hjemme så lenge dersom man føler seg i fin form, her er 24 timer mer enn godt nok.

Etter hva jeg har forstått (fult mulig jeg tar feil) gjelder den 48 timers reglen i barnehagen siden små barn er oftere mer oppi fjeset til hverandre, spiser på samme ting og så videre og derfor blir det mye dråpekontakt om man er smittsom lenger, Er liksom ikke bare luftsmitte.

Hvordan er det med skolen, er det 24 eller 48 timer der?
Har en på 11 år som kastet opp i går kveld og er helt fin i form nå.
Skole i morgen eller ikke?

Anonymkode: 98332...8d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så et innslag på godmorgen Norge. En allmennlege snakket om dette. 

48 timers gjelder der man omgås syke mennesker og små barn. Syke mennesker bør ikke utsettes for smitten, og små barn fordi som du sier er svært nær hverandre og ofte spiser på samme leke. 

øvrige kunne vende tilbake til skole og jobb når almenntilstanden tilsier det. 

Det var IKKE nødvendig å holde skolebarn hjemme i 48 timer etter siste symptom. Hadde barnet diaré var det noe annet. Da måtte foreldre vurdere om de var store nok til å håndtere dette selv, da spesielt mtp håndhygiene. 

Anonymkode: 258f3...1c3

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så et innslag på godmorgen Norge. En allmennlege snakket om dette. 

48 timers gjelder der man omgås syke mennesker og små barn. Syke mennesker bør ikke utsettes for smitten, og små barn fordi som du sier er svært nær hverandre og ofte spiser på samme leke. 

øvrige kunne vende tilbake til skole og jobb når almenntilstanden tilsier det. 

Det var IKKE nødvendig å holde skolebarn hjemme i 48 timer etter siste symptom. Hadde barnet diaré var det noe annet. Da måtte foreldre vurdere om de var store nok til å håndtere dette selv, da spesielt mtp håndhygiene. 

Anonymkode: 258f3...1c3

Tusen takk.

Da er det tilbake på skolen i morgen, og meg tilbake på jobb (så sant ikke en av de små også blir syke)

HI

Anonymkode: 98332...8d2

Skrevet

Noen skole har 48 timers regel, blir ofte satt da de har vanskelig å bli kvitt omgangssyke. Så jeg hadde spurt lærer hvis du er usikker. 

Anonymkode: b79aa...8ac

Skrevet

Her sier de 48 t ved oppkast. Stor skole med store klasser (45 elever i min sønns klasse). Mistenker likevel at ikke alle overholder fristen, da det ofte går omgangssyke.

Anonymkode: eb363...493

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her sier de 48 t ved oppkast. Stor skole med store klasser (45 elever i min sønns klasse). Mistenker likevel at ikke alle overholder fristen, da det ofte går omgangssyke.

Anonymkode: eb363...493

45 elever i en klasse?! Trodde ikke det var lov? 

Anonymkode: e6244...ff7

Skrevet

I vår bhg skal også vi voksne være hjemme i 48 timer etter oppkast

Anonymkode: 0ce35...d00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...