Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #1 Skrevet 20. april 2017 Her inne mistenkes det overgrep så fort noe er unormalt osv! Har aldri vært borti så mye overgrepmistanker som her inne på noen av forumene jeg har vært på. Om en unge har tidlig mensen betyr ikke at hun er utsatt for overgrep. Om et barn i barnehagen vet hva sex er betyr ikke overgrep, at et skolebarn tar en annen på rumpa betyr ikke overgrep. Selvfølgelig skal man ta det alvorlig om det er regel mistanke, men så fort som det kommer frem her inne ...? Ja, veldig mange utsettes dessverre for overgrep, men veldig mange har storesøsken som lærer de ting, TV lærer de ting osv! Når en mor skriver noe her inne, kan man ikke slenge ut overgrep umiddelbart. Det er som regel helt andre årsaker til oppførsel osv. Anonymkode: 010c6...e88
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #2 Skrevet 20. april 2017 Det er godt kjent at det er store mørketall hva misbruk angår, statistikken sier 1-3 av alle landets 1.klassinger, pluss de i "mørket". Jeg skulle ønske folk var så opplyste og mistenksomme da jeg var liten, og hadde hjulpet meg ut av 10 års mareritt. I legejournalen min fra jeg var liten står det mange urovekkende ting som ville fått folk til å reagere i dag, men ikke på 70 tallet. Så at enkelte,også meg selv, reagere på en viss type atferd kommer av at vi kjenner oss igjen. Selvfølgelig kan det være helt uskyldig, men det skader ikke å undersøke ting heller, kanskje det hjelper et barn ut av et helvete. Anonymkode: 7e3f2...c4b
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #3 Skrevet 20. april 2017 Å mistenke overgrep gjør det enklere å oppdsge fordi man da har følerene litt ute. Det er jo mere skummelt å ikke ta med det som en av alternativene til en annerledes oppførsel osv. Betyr jo ikke at man løper rett til politi, bv og helsevesen av den grunn, man følger bare litt ekstra med på det også, im tillegg til andre ting Anonymkode: 96779...c4b
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #4 Skrevet 20. april 2017 Altså hvis 1 av 3 er berørt av overgrep, da lurer jeg virkelig på hva denne statistikken faktisk ammede som overgrep? Anonymkode: a707b...d3c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #5 Skrevet 20. april 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså hvis 1 av 3 er berørt av overgrep, da lurer jeg virkelig på hva denne statistikken faktisk ammede som overgrep? Anonymkode: a707b...d3c Ikke 1 av 3, men 1-3 i hver klasse. Anonymkode: 1ebab...4a3
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #6 Skrevet 20. april 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså hvis 1 av 3 er berørt av overgrep, da lurer jeg virkelig på hva denne statistikken faktisk ammede som overgrep? Anonymkode: a707b...d3c 10% er tallene de operer med. Og det er ingen tvil om at folk burde mistenkt overgrep oftere. Anonymkode: 90eb2...250
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #7 Skrevet 20. april 2017 10% er nok riktig men ikke jevnt fordelt i befolkningen. Noen "miljøer" er mer eksponert enn andre, selv om det selvfølgelig skjer overalt. Da tenker jeg på miljøer med rus, lav sosioøkonomisk status mm. Spør du f.eks. jenter på en barnevernsinstitusjon så vil mer enn 10% ha opplevd overgrep. Det betyr at prosentandelen i en vanlig klasse vil være lavere. Anonymkode: 941e2...368
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #8 Skrevet 20. april 2017 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: 10% er nok riktig men ikke jevnt fordelt i befolkningen. Noen "miljøer" er mer eksponert enn andre, selv om det selvfølgelig skjer overalt. Da tenker jeg på miljøer med rus, lav sosioøkonomisk status mm. Spør du f.eks. jenter på en barnevernsinstitusjon så vil mer enn 10% ha opplevd overgrep. Det betyr at prosentandelen i en vanlig klasse vil være lavere. Anonymkode: 941e2...368 Det var verdens rareste konklusjon/ teori. De som er inn under barnevernet har da antakelig først blitt utsatt for overgrep i sitt hjem. Som like gjerne kan være hos direktørpappaen eller prestepappaen. Disse er dog dessverre hakket vanskeligere å oppdage enn i «lavere sosioøkonomiske hjem». Men selvsagt er barn inn under barnevernet oftere utsatt enn den gjengse person. Det er jo en stor årsak til omsorgsovertakelse... Anonymkode: 90eb2...250
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #9 Skrevet 20. april 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var verdens rareste konklusjon/ teori. De som er inn under barnevernet har da antakelig først blitt utsatt for overgrep i sitt hjem. Som like gjerne kan være hos direktørpappaen eller prestepappaen. Disse er dog dessverre hakket vanskeligere å oppdage enn i «lavere sosioøkonomiske hjem». Men selvsagt er barn inn under barnevernet oftere utsatt enn den gjengse person. Det er jo en stor årsak til omsorgsovertakelse... Anonymkode: 90eb2...250 Rus og overgrep kan dessverre også kobles til hverandre. Selv om du altså liker å tro at det rammer like tilfeldig som lynnedslag. Anonymkode: 1ebab...4a3
Anonym bruker Skrevet 20. april 2017 #10 Skrevet 20. april 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Rus og overgrep kan dessverre også kobles til hverandre. Selv om du altså liker å tro at det rammer like tilfeldig som lynnedslag. Anonymkode: 1ebab...4a3 Det er det jeg og prøvde og si. Selvsagt kan de som har fasaden på stell også oppleve overgrep, det finnes seksuelle overgrep innen alle samfunnslag. Men det er noen miljøer hvor det er mye mer av sånne ting, enn andre. Så det at det sitter tre i hver klasse som har opplevd overgrep stemmer ikke helt. Det er akkurat det samme med en del andre ting, lang flere diagnosebarn(bokstavdiagnoser) blant familier som tjener lite og har lav utdannelse. Selvsagt er noe av grunnen arv, men dette forklarer ikke hele forskjellen. Anonymkode: 941e2...368
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå