Yellow Brick Road Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 Hvis du skulle anbefale EN ting eller EN plass / et sted å besøke hvor som helst i Norge. Hva ville du valgt da? (Dyreparken, Tusenfryd, Kongeparken og Hunderfossen familiepark, trenger ingen å nevne, for av og til høres det ut som om "alle" reiser dit.) Og hvorfor vil du velge akkurat det du velger? Jeg spør fordi vi satt noen på jobb i dag og snakket om å reise på ferie i Norge, og det var utrolig lite som kom opp, om man så bort fra disse parkene (hos de som har yngre barn) og noen få andre kjente plasser blant resten. Norge er så kjedelig, ble det sagt. Men da vi beveget oss ut av landets grenser, kom det opp utrolig mange spennende steder og interessante ting å se på. Jeg fikk nesten lyst til å legge ut på en skikkelig Norge-rundt-tur, bare på trass. Synd at vi skal ha et sånt syn på¨vårt eget land. Dersom jeg skulle skrive en guidebok (noe jeg ikke skal) og du fikk bidra med en ting, hva ville det ha blitt?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #2 Skrevet 19. april 2017 Longyearbyen er det mest fantastiske reisemålet jeg har vært på i Norge. Anonymkode: fde78...204
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 Rukan har MYE å by på 😃ble veldig positivt overrasket. Men den aller beste ferien jeg har vært på, er i Abra Havn 😆 Anonymkode: e050b...c16
sug lut Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 Parker er jo dritkjedelig uansett. Jeg vil foreslå Kunstnerdalen, dvs starte på Modum og gjøre Blaafarveverket, Ny-Fossum, Kittelsen-museet og koboltgruvesafari, så Th Kittelsens hjem Lauvlia lenger opp i Sigdal, som også har en fascinerende liten natursti for småttingeg med Kittelsenfigurer, så fortsette opp dalen til Chr Skredsvigs hjem Hagan i Eggedal, en helt nydelig plass. Derettter over Haglebu og ned til Noresund, og ut på eventyrhuset Villa Fridheim. Så videre nedover Krøderen til starten på Krøderbanen, hvor det kjører damptog med vill vest og togrøveri og stas.
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 Hæ?! Det er jo så mange fine steder: Lofoten, Rjukan, Romsdal, Vestlandsfjordene, Geiranger, Balestrand, Røros, Nidarosdomen, Atlanterhavsveien, Lillesand, Bergen, Tromsø osv. Anonymkode: fed75...1eb
Yellow Brick Road Skrevet 19. april 2017 Forfatter #6 Skrevet 19. april 2017 6 minutter siden, sug lut skrev: Parker er jo dritkjedelig uansett. Jeg vil foreslå Kunstnerdalen, dvs starte på Modum og gjøre Blaafarveverket, Ny-Fossum, Kittelsen-museet og koboltgruvesafari, så Th Kittelsens hjem Lauvlia lenger opp i Sigdal, som også har en fascinerende liten natursti for småttingeg med Kittelsenfigurer, så fortsette opp dalen til Chr Skredsvigs hjem Hagan i Eggedal, en helt nydelig plass. Derettter over Haglebu og ned til Noresund, og ut på eventyrhuset Villa Fridheim. Så videre nedover Krøderen til starten på Krøderbanen, hvor det kjører damptog med vill vest og togrøveri og stas. Høres fantastisk ut!
Yellow Brick Road Skrevet 19. april 2017 Forfatter #7 Skrevet 19. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hæ?! Det er jo så mange fine steder: Lofoten, Rjukan, Romsdal, Vestlandsfjordene, Geiranger, Balestrand, Røros, Nidarosdomen, Atlanterhavsveien, Lillesand, Bergen, Tromsø osv. Anonymkode: fed75...1eb Men om jeg bare kunne reise en plass, hvor ville du sende meg da?
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #8 Skrevet 19. april 2017 Akkurat nå er jeg i Oslo med jentene mine på 8 og 10 år, se elsker det Særlig slottet var stas, de lurte på om vi kunne komme tilbake til sommeren og være med på guidet tur inne... I fjor leide vi en hytte på sørlandet, utenfor Lillesand. Ungene elsket det, særlig fisking var gøy. Anonymkode: 8a85e...72f
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #9 Skrevet 19. april 2017 4 minutter siden, Yellow Brick Road skrev: Men om jeg bare kunne reise en plass, hvor ville du sende meg da? Rjukan. Anonymkode: fed75...1eb
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #10 Skrevet 19. april 2017 Geiranger! ❤️ Anonymkode: 2745f...457
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #11 Skrevet 19. april 2017 De naturlige vannskliene i Nissedal. Vi har litt større barn,og de elsker det stedet. Vi har vært der tre år på rad nå. Anonymkode: 9fda6...4ce
Kira Skrevet 19. april 2017 #12 Skrevet 19. april 2017 Mine to favorittsteder i Norge er Lyngør og Lofoten. Begge eksotiske på hver sin måte. Lyngør er et lite fantastisk samfunn hvor husene for det meste er plasser på brygga. Å våkne opp av måkeskrik, gå tyve meter for å ta morgenbad og deretter frokost og kaffe på bryggen er bare idyll. Og jeg hater egentlig måker I tillegg er det morsomt for ungene at vi må ta båt til butikken. Det er også stas med krabbefiske og finne små øyer hvor vi kan bade og spise. Jeg har gode barndomsminner derfra. Lofoten på den andre siden har en fantastisk natur og mange spennende steder å utforske. Vikingmuseet på Borg, Glasshytta i Vikten (hvor man kan blåse selv) og det eldste fiskeværet i Nussfjord. For litt eldre barn er det morsomt med vannsport av forskjellige slag. Det er flust med både strender og vind. På sommeren er det lyst hele døgnet, og det er kult å sitte på stranden i solskinn klokken to på natten
aanonym Skrevet 19. april 2017 #13 Skrevet 19. april 2017 Helgeland! Vakreste sted på jord. Fint klima, fantastisk natur, historie, kultur - alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå