Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 På fredag skal jeg på møte med BUP anngående utredning av sønnen min. Både jeg og barnehagen har fyllet ut hvert vårt skjema der vi har svart på hvordan oppførselen hans er.Men det er jo bare spørsmål der du ikke kan svare noe,du må bare svare om den oppførselen de nevner passer godt eller dårlig.Synes ikke jeg får skikkelig frem hvor alvorlig situasjonen egentlig er.Kan jeg ta med papirene både jeg og barnehagen skrev når vi prøvde å få utsatt skolestart til sønnen min? I de papirene kommer det veldig tydlig frem hvordan han er hjemme og i barnehagen.Der står det også ganske detaljert så det er lettere å oppfatte hvor store utfordringer han har. Skal jo selvsagt snakke selv også på møtet men er så redd for å glemme noen viktige ting som BUP bør vite. Anonymkode: efba6...e61
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #2 Skrevet 19. april 2017 Legg ved det andre du har skrevet til det spørreskjemaet dere skal fylle ut. Ikke alle har situasjoner som passer inn i et skjema, da er det ekstra viktig å få frem det som ellers ikke ville kommet frem. Lag en forside hvor du kort forteller at vedlagt følger en mer detaljert beskrivelse av guttens situasjon og funksjonsevne fordi det er vanskelig å få frem problemene hans bare i standardspørreskjemaet. Til møtet, ta med deg en liste hvor du har skrevet punkter du skal ta med, da kan du lett krysse av på listen din etterhvert som de er blitt sagt. Lykke til Anonymkode: f4e0e...bec
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 Klart du kan ta det med, men bup vil ant innhente dette selv. Skjemaene du og Bhg har fylt ut er ant bare et av en lang rekke tester. Skjemaene er en god pekepinn. De blir scoret, og lagt inn i et program som analyserer resultatene og sammenligner atferd hjemme og i Bhg. I tillegg blir spm du har krysset av på delt opp i seks eller åtte (husker ikke helt i farta) kategorier som indikerer hva problematferden er. Dette gir igjen god informasjon om hvordan man best mulig kan hjelpe barnet. Dette skjemaet gir bup og ppt mer informasjon enn du ant tror, og er et meget godt hjelpemiddel for oss som jobber med dette. Dette er noe av det aller første vi ber foreldrene fylle ut, i tillegg til at vi innhenter ped. Rapport fra Bhg/skole, epikrise fra fastlege og evt sykehus i tillegg til sakkyndig vurdering fra ppt dersom de har vært eller er inne i bildet. Jeg antar dere har en sakkyndig vurdering iom at dere tidligere har søkt om utsatt skolestart. Lykke til:) Anonymkode: 88dba...911
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 Ja en fra ppt har observert sønnen min i barnehagen ,itellegg har en spesialpedagog fra lavterskeltilbud vært inne en kort periode for å komme med tiltak som barnehagen kan gjøre for å bedre situasjonen. Anonymkode: efba6...e61
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Legg ved det andre du har skrevet til det spørreskjemaet dere skal fylle ut. Ikke alle har situasjoner som passer inn i et skjema, da er det ekstra viktig å få frem det som ellers ikke ville kommet frem. Lag en forside hvor du kort forteller at vedlagt følger en mer detaljert beskrivelse av guttens situasjon og funksjonsevne fordi det er vanskelig å få frem problemene hans bare i standardspørreskjemaet. Til møtet, ta med deg en liste hvor du har skrevet punkter du skal ta med, da kan du lett krysse av på listen din etterhvert som de er blitt sagt. Lykke til Anonymkode: f4e0e...bec Det spørreskjemaet er allerede sendt inn å kom dessverre ikke på å legge det som vedlegg. Så må eventuelt ta det med på møtet på fredag.Men kan kanskje være bedre å heller skrive en egen liste med stikkord for hva jeg må huske å si noe om. Anonymkode: efba6...e61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå