Gå til innhold

anngående barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag ringte barnevernet meg anngående at far har fått to bekymringsmeldinger på seg,en fra barnehagen og en fra fra en privatperson.De vil derfor ha meg inn til ett møte.Det er ikke mistanke om vold eller noe sånt etter som jeg er med på alle samvær,men at far har veldig temperament og ikke ser barnets behov.Jeg er helt enig.

Men på slutten av samtalen med barnevernet i telefonen sier hun at jeg kan godt ta med en person som støtte på møtet om jeg ønsker det. Hun får det jo til å høres ut som vil trenge støtte på det møtet,men det er jo ikke meg bekymringsmeldinger går på. Var ikke det en merkelig ting av henne å si da?

Anonymkode: 19a3f...75a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke merkelig. Det er jo bare en opplysning om at du har mulighet til å ha med deg noen om du føler for det. Flere offentlige kontorer og helsevesen burde vært bedre på å informere om at man har rett til å ha med seg noen til møter/timer.

Den kommentaren er ikke noe å tenke på.

Anonymkode: a73ef...af1

Skrevet

Hadde bekymringsmeldingen gått på meg så hadde jeg gjerne ønsket å ha med en person som støtte.Men når det gjelder bekymringsmelding på faren så er jeg bare der for å fortelle hvordan jeg opplever far og for å finne en best mulig løsning for sønnen vår,å da føler jeg ikke at jeg trenger å ha noen med på samtalen.

Skrevet

Jeg tror nok det bare var til opplysning. Det er ganske vanlig å spørre om tror jeg. Folk føler det veldig forskjellig om å komme til bv på førstegangssamtale, men de aller fleste synes det er fryktelig ubehagelig, så bv ville bare si at du kunne ta med noen å støtte deg på tenker jeg. Se på det som en vennlig gest. De da ikke at du trengte å ta med deg advokat 😜

Anonymkode: edc7e...645

Skrevet

Det er vil være tøft for mange å vite at ens barns andre forelder har fått to bekymringsmeldinger mot seg. Det kan kanskje også være tøfte spørsmål å svare på. 

Anonymkode: 6a3ae...f77

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er vil være tøft for mange å vite at ens barns andre forelder har fått to bekymringsmeldinger mot seg. Det kan kanskje også være tøfte spørsmål å svare på. 

Anonymkode: 6a3ae...f77

Bekymringsmelding på faren skulle vært egentlig vært sendt for lenge siden ettersom det virker som adferdsproblemene i barnehagen kan være fordi han ser at far er så mye sint og kjefter.Når far itellegg ikke dukker opp på viktig møte i barnehagen der han fikk beskjed om at det var veldig viktig at han kom,så sendte til slutt barnehagen bekymringsmeldingen. Nå skal ikke far få skylden for alle problemene sønnen vår har,han har nok mest sannsynlig en diagnose,men far ser ikke at sønnen vår trenger en annen oppfølging enn andre barn.Det er en stor beskymring fra både lege,helsestasjon,meg og barnehagen.

Skrevet

Grunnen til at du kan ha med deg en (og opplyses om dette) er nok at så mange reagerer slik som du gjør når de ringer. Du sier du ikke er bekymret, men stresser allikevel over en koselig beskjed om at du har lov å ha noen med dersom du ønsker det.

Mange stresser enormt når bv ringer basert på rykter og historier. De prøver vel bare å være i forkant med å tilby deg den støtte du muligens kan ønske? 

Skrevet

Dette høres veldig merkelig ut.

Du har hovedomsorgen og du er med på alle samvær, slik at far ikke er alene med barnet, men bekymringsmeldingen er rettet mot far? Er du sikker på at du har forstått dette riktig? Det høres også underlig ut at du kunne ha med en støtteperson, siden alt som ikke omhandler deg selv eller barnet, ikke er noe du kan velge å oppheve taushetsplikten på og la andre få kunnskap om.

Anonymkode: ea2d1...9c7

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette høres veldig merkelig ut.

Du har hovedomsorgen og du er med på alle samvær, slik at far ikke er alene med barnet, men bekymringsmeldingen er rettet mot far? Er du sikker på at du har forstått dette riktig? Det høres også underlig ut at du kunne ha med en støtteperson, siden alt som ikke omhandler deg selv eller barnet, ikke er noe du kan velge å oppheve taushetsplikten på og la andre få kunnskap om.

Anonymkode: ea2d1...9c7

Ja jeg har forstått det riktig.Barnehagen innkallet meg til ett møte der de fortalte at barnehagen har sendt en bekymringsmelding på far ettersom han to ganger avlyste viktig møte i barnehagen. Barnet har også fortalt ved flere anledninger i barnehagen at faren er veldig sint og kjefter mye.Når barnet itellegg er veldig utagerende i barnehagen så blir selvsagt barnehagen bekymret.Barnehagen sier at de ser på meg som en engasjert mamma som gjør det jeg kan for å bedre hverdagen hans.Mens far ikke ser barnets behov å vil ikke at vi skulle søke utsatt skolestart,nekter å skrive under på at barnet kan snakke med barnepsykolog og prøver å nekte å få barnet utredet.For "det er jo ikke noe galt med min sønn" som han sier.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg har forstått det riktig.Barnehagen innkallet meg til ett møte der de fortalte at barnehagen har sendt en bekymringsmelding på far ettersom han to ganger avlyste viktig møte i barnehagen. Barnet har også fortalt ved flere anledninger i barnehagen at faren er veldig sint og kjefter mye.Når barnet itellegg er veldig utagerende i barnehagen så blir selvsagt barnehagen bekymret.Barnehagen sier at de ser på meg som en engasjert mamma som gjør det jeg kan for å bedre hverdagen hans.Mens far ikke ser barnets behov å vil ikke at vi skulle søke utsatt skolestart,nekter å skrive under på at barnet kan snakke med barnepsykolog og prøver å nekte å få barnet utredet.For "det er jo ikke noe galt med min sønn" som han sier.

Syntes også dette hørtes merkelig ut at noen skulle sende bekymringsmelding når du er med på samvær. Om sønnen deres sier at faren er mye sint så må jo du også se dette og avverge situasjonen siden du faktisk er der. Og det samme med privatpersonen. Du har jo måtte vært der du og om det skulle oppstått en situasjon noen har reagert på. 

Anonymkode: 7160a...073

Skrevet

Jeg jobber i bv.tjenesten og der jeg jobber er det vanlig å informere om at man kan ha med seg noen i møte med oss. Det er kun en opplysning om en rettighet. Ikke noe mer. 

Anonymkode: 85ea0...7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...