Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 Har to søstre som har kastet seg på lavkarbobølgen. Greit det, deres valg og sånn, men i går hadde min mor bursdag og inviterte oss tre til 79 års dagen sin. Hun hadde stelt til med fint dekket bord, bakt flere kaker og styrt på hele dagen. Men mine standhaftige søstre kunne ikke smake på noe og satt der mer kaffekoppen sin mens mor ble ganske så ulykkelig. For henne er det å være vertinne og by på mat en stor del av identiteten (hjemmeværende husmor i alle år) og hun ble ganske lei seg, faktisk. Hun prøvde å skule det, men de skjelvende hendene røpet henne. Jeg smakte på alle kakene, skrøt og prøvde å veie opp for de to andre. Noe som selvsagt ikke hjalp det minste og resulterte i altfor mye kake til meg. Poenget mitt er at det må da være mulig å ta et lite stykke av en kake en sjelden gang? På de to virker det som hvitt mel og sukker er ren gift. Jeg er skikkelig irritert på søstrene mine og sendte de en melding i går kveld om at de bør skjemmes over å såre vår snille mor på dagen hennes. Anonymkode: 7b763...549
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #2 Skrevet 19. april 2017 Alle jeg kjenner som har gått ned i vekt på den måten, har også gått opp igjen etterpå. Så de må gjerne leve sånn, men endringene er ikke varige. Anonymkode: 5eaa0...e94
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 Fåes å vondt av din mor! Utrolig dårlig gjort av søstrene dine Har gått på lavkarbo selv, men fordi legen anbefalte det pga sykdommen min. Hadde droppet lavkarbo den dagen altså..😳 Anonymkode: 1c39e...607
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 De burde hvert fallgitt beskjed i forkant evt tatt med noe selv. Jeg spiser lavkarbo og det der er de verste situasjonene. Jeg klarer ikke skuffe de som ordner så ender med å spise noe som ikke er bra for meg. Jeg spiser lavkarbo fordi det tar sukkersuget da jeg er fullstendig sukkerjunkie. Etter slike selskaper bruker jeg fort noen dagerpå å komme meg tilbake til der jegvar. Føler meg som dritt. For min kropp hadde det vært best å la være. Det er jo rart, at for "være snill" må man spise noe man vet kroppen ikke har godt av. Så jeg skjønner søstrene dine litt, men skjønner at mor ble lei seg også. Det der er et drittdilemma :/ Anonymkode: ef248...55d
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 Uff stakkars mammaen din! skulle ønske hele DIB kunne dra på besøk og feire henne Anonymkode: 3679a...b50
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #6 Skrevet 19. april 2017 Altså. Jeg har brukt lavkarbo i flere perioder tidligere, med hell. Problemet er når man slutter. Utover det faktum at man på intensiv lavkarbo (LCHF) raser ned i vekt, så gjør det noe med hvertfall min kropp. Jeg blir lettere til sinns, jeg sover bedre, kroppen er ikke stinn og oppblåst og jeg føler at alt er mye mye bedre. Jo, de kunne kanskje tatt et stykke. Men som meg, så går det ikke an å bare ta et stykke. Det er vanskeligere å spise bare et enn det er å la være å spise i det hele tatt. Jeg blir kvalm og uvel av hvitt mel og sukker når jeg spiser lavkarbo, derfor har jeg latt det være. Det er og vanskelig for "vanlig folk" å forstå at det er veldig veldig vanskelig å la det være med det ene stykket, fordi sukker og karbohydrater har det med å fucke opp kroppen så den vil ha mer. Og derfra er veien kort til å drite i det hele dagen og da kan det være vanskelig å hente seg inn igjen neste dag. Så joda, jeg er enig med deg i at det kan være uhøflig, men det er også ganske uhøflig av andre og forvente at man bare skal ta litt. For i morgen kan det være noen andre som ønsker det, og dagen etter, og dagen etter. Og da har man plutselig tatt litt hver dag og hele greiene er bortkasta. Anonymkode: 6118d...959
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #7 Skrevet 19. april 2017 Jeg gir beskjed på forhånd og tar med egen mat, ikke greit å sitte der med bare en kaffekopp. Din mor vet vel om at de ikke spiser vanlig kake og hensyn går begge veier. Jeg liker ikke at noen forsøker å få meg til å ha dårlig samvittighet. Anonymkode: 4ad54...6fb
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #8 Skrevet 19. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg gir beskjed på forhånd og tar med egen mat, ikke greit å sitte der med bare en kaffekopp. Din mor vet vel om at de ikke spiser vanlig kake og hensyn går begge veier. Jeg liker ikke at noen forsøker å få meg til å ha dårlig samvittighet. Anonymkode: 4ad54...6fb Min mor er snart 80 år og klarer ikke følge med på alt nytt som skjer. Hun baker de kakene hun alltid har gjort, noe som mine søstre vet veldig godt! De kunne enten tatt med seg mat selv eller tatt et lite stykke av det hun hadde brukt hele dagen på å stelle i stand. Jeg syns virkelig at det i denne situasjonen ikke kan forventes at vertinnen tar hensyn. Hi Anonymkode: 7b763...549
Brutalius Skrevet 19. april 2017 #9 Skrevet 19. april 2017 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså. Jeg har brukt lavkarbo i flere perioder tidligere, med hell. Problemet er når man slutter. Utover det faktum at man på intensiv lavkarbo (LCHF) raser ned i vekt, så gjør det noe med hvertfall min kropp. Jeg blir lettere til sinns, jeg sover bedre, kroppen er ikke stinn og oppblåst og jeg føler at alt er mye mye bedre. Jo, de kunne kanskje tatt et stykke. Men som meg, så går det ikke an å bare ta et stykke. Det er vanskeligere å spise bare et enn det er å la være å spise i det hele tatt. Jeg blir kvalm og uvel av hvitt mel og sukker når jeg spiser lavkarbo, derfor har jeg latt det være. Det er og vanskelig for "vanlig folk" å forstå at det er veldig veldig vanskelig å la det være med det ene stykket, fordi sukker og karbohydrater har det med å fucke opp kroppen så den vil ha mer. Og derfra er veien kort til å drite i det hele dagen og da kan det være vanskelig å hente seg inn igjen neste dag. Så joda, jeg er enig med deg i at det kan være uhøflig, men det er også ganske uhøflig av andre og forvente at man bare skal ta litt. For i morgen kan det være noen andre som ønsker det, og dagen etter, og dagen etter. Og da har man plutselig tatt litt hver dag og hele greiene er bortkasta. Anonymkode: 6118d...959 Man har da bare en mor, og hun fyller 79 bare en gang! Det går fint an å gjøre forskjell på mors bursdag og "alle andre" situasjoner hvor "andre" ønsker at man skal spise bare litt!
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #10 Skrevet 19. april 2017 Men da må det snakkes om på en ok måte. F eks at man forklarer godt hva det går ut på, hvorfor kaker er problematisk osv. Og huske å fortelle hva som kan være et alternativ! F eks "jeg spiser jo ikke kaker, men kommer gjerne på middag." Da kan man kose seg med kjøtt og grønnsaker og så mye poteter som kuren tillater. Eller man kan si at siden kaker er vanskelig, hadde det vært godt med f eks noe godt brød med egg og røkelaks. Anonymkode: 5eaa0...e94
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #11 Skrevet 19. april 2017 Nei, dette syns jeg blir tull. Klart de kunne ha tatt et lite kakestykke. De har ingen dødelige diagnoser som gjør at de faller om ved smaken av et lite kakestykke. Dette er kun egoisme og dårlig gjort. Jeg går også på lavkarbo, men i slike anledninger tar jeg et lite kakestykke. Anonymkode: c5d64...e05
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #12 Skrevet 19. april 2017 25 minutter siden, Brutalius skrev: Man har da bare en mor, og hun fyller 79 bare en gang! Det går fint an å gjøre forskjell på mors bursdag og "alle andre" situasjoner hvor "andre" ønsker at man skal spise bare litt! Ja, og det er jeg helt enig med deg i. Og jeg hadde sikkert tatt et stykke selv, men hadde mor vært fornøyd med bare det ene da? Og for min egen del hadde jeg blitt dårlig, og det er ikke alle som syns det er like greit. Anonymkode: 6118d...959
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå