Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #1 Skrevet 19. april 2017 Jeg har problem med at jenta mi, som akkurat har blitt et år, er helt vill etter morsmelk. Begynte å introdusere mat forsiktig rundt fem måneders alder. Hun er interessert i å smake det hun får tilbudt. Men spiser aldri et helt måltid, og vil alltid ha pupp etter hvert måltid. Hun brekker seg og kaster opp lett maten (selv om den er finmost). Helsestasjonen mener jeg skal kutte ut nattamming. Det kan kanskje gjøre henne mer sulten på annen mat på dagen. Men hvordan går jeg frem? Hun sovner kun ved puppen også desverre. Tips til hvordan jeg går frem? Jeg har jo også i bakhodet at hun kanskje er sulten på natten, fordi hun spiser lite vanlig mat. Så er jo en høna og egget problemstilling. Hadde håpet hun skulle slutte selv med nattamming. Det gjorde nemlig eldstemann. Anonymkode: fda5d...6cc
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #2 Skrevet 19. april 2017 Jeg ville startet med å finne ut hvorfor hun brekker seg av mat. Selvfølgelig vil hun ha melk når hun ikke får i seg noe annet. Anonymkode: e7319...8dc
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #3 Skrevet 19. april 2017 TTakk for svar! Jeg er enig. Helsesøster mener han har en sensitiv brekningsrefleks. Det blir stadig bedre. Men jeg kan ikke presse han på spisingen, for da kaster han opp. Han vil alltid ha pupp etter måltidet, så han er jo sulten. Har alltid tenkt at han plutselig kommer til å knekke koden og spise mer. Men nå er han jo blitt ganske stor, og jeg merker jeg begynner å bli veldig usikker på hva det er jeg driver med. Det sitter langt inne og kutte ut nattamming en når han spiser så lite mat. Men jeg føler at jeg ikke har lyktes så godt med å få han til å spise, at kanskje har helsesøster rett? Det skal sies at han er en stor gutt, ligger på øverste kurve. Men det er pga at han hele veien har vært flink til å spise MM. Kanskje jeg burde tatt han med til lege og sjekket han først? Anonymkode: fda5d...6cc
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #4 Skrevet 19. april 2017 Har du en mann som har mulighet å ta nattavvenningen? Vi gikk over til med mer på flaske når vi skulle kutte nattamming, pappaen tok et par netter, og tynnet melka ut med vann, hadde kokt vann i Thermos på nattbordet, og spedde ut melka til den ble passelig temperatur. Husker ikke nå hvor mange netter det tok, men minnes at det ikke gikk så lang tid før hun ikke ville ha, og begynte å sove hele natten. Nå skal jeg legge til at hun spiste normalt, både grøt, brød og middag da, tror hun var ca 8 mnd. Kanskje du kan være borte en hel formiddag/ettermiddag, så kun pappaen uten pupp er der, kanskje han vil spise litt mer da. Anonymkode: 19339...ece
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #5 Skrevet 19. april 2017 Si meg, har du gutt eller jente 🙊 Anonymkode: 7ffe8...1f1
dutte<3 Skrevet 19. april 2017 #6 Skrevet 19. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du en mann som har mulighet å ta nattavvenningen? Vi gikk over til med mer på flaske når vi skulle kutte nattamming, pappaen tok et par netter, og tynnet melka ut med vann, hadde kokt vann i Thermos på nattbordet, og spedde ut melka til den ble passelig temperatur. Husker ikke nå hvor mange netter det tok, men minnes at det ikke gikk så lang tid før hun ikke ville ha, og begynte å sove hele natten. Nå skal jeg legge til at hun spiste normalt, både grøt, brød og middag da, tror hun var ca 8 mnd. Kanskje du kan være borte en hel formiddag/ettermiddag, så kun pappaen uten pupp er der, kanskje han vil spise litt mer da. Anonymkode: 19339...ece Takk for gode tips! Det skal vi jammen prøve! Har vært borte noen timer på formiddagen med eldstemann et par ganger. Pappaen har da kun klart å få i han et par brødbiter og en "ostepop" (sånn for babyer). Men må kanskje prøve strekke det enda lenger.
dutte<3 Skrevet 19. april 2017 #7 Skrevet 19. april 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Si meg, har du gutt eller jente 🙊 Anonymkode: 7ffe8...1f1 Hahaha skjønner at du reagerte på den. I et anfall av paranoia tenkte jeg at jeg skulle "forkle" meg da jeg publiserte. Men så tenkte jeg at det egentlig ikke er så farlig. Jeg har en gutt. Og kan i grunn like gjerne skrive med nick. ☺
Anonym bruker Skrevet 19. april 2017 #8 Skrevet 19. april 2017 2 minutter siden, dutte<3 skrev: Takk for gode tips! Det skal vi jammen prøve! Har vært borte noen timer på formiddagen med eldstemann et par ganger. Pappaen har da kun klart å få i han et par brødbiter og en "ostepop" (sånn for babyer). Men må kanskje prøve strekke det enda lenger. Når barnet erfarer at mamma kommer ikke, og puppen er ikke tilgjengelig, så vil han jo spise når han blir sulten. Minsta her ville ikke ha grøt mer når hun begynte å få brød. Tvang nesten i henne grøt en stund siden jeg hadde hørt at hun måtte ha det pga næringsstoffer. Når hun var rundt året giddet vi ikke gi henne grøt mer. Gi det gutten din vil ha. Anonymkode: 19339...ece
dutte<3 Skrevet 19. april 2017 #9 Skrevet 19. april 2017 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når barnet erfarer at mamma kommer ikke, og puppen er ikke tilgjengelig, så vil han jo spise når han blir sulten. Minsta her ville ikke ha grøt mer når hun begynte å få brød. Tvang nesten i henne grøt en stund siden jeg hadde hørt at hun måtte ha det pga næringsstoffer. Når hun var rundt året giddet vi ikke gi henne grøt mer. Gi det gutten din vil ha. Anonymkode: 19339...ece Ja. Du har sikkert rett. Det er det helsesøster sier også. Og det er jo veldig logisk. Men synes det er så vanskelig når han ikke har noe mat han er glad i. Føler jeg har prøvd masse; X antall grøter, middagsglass, hjemmelaget middag, fruktmoser, kokte grønnsaker og brød. Både moset som gis med skje, og biter som han kan ta selv. Uansett smaker han, før han begynner å knipe igjen munnen og vifte med armene og til slutt gråte. Og da nytter det ikke presse han; - da brekker han seg eller kaster opp. Så vil han ha pupp. Så han må være sabla glad I puppen! Men jeg er enig i at det virker ikke så bra sånn som vi gjør det nå. Så får tøye det litt ved at jeg er lenger borte, så puppen ikke er et alternativ. Jeg bare liker best at ting går seg til av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå