Anonym bruker Skrevet 18. april 2017 #1 Skrevet 18. april 2017 Jeg har en (halv)lillesøster på 13 år. Hun er veldig søt som sender meg meld hvis det er noe som plager henne. Hun har mange søsken, men hun kommer til meg og det tar jeg seriøst og som en stor ære. Jeg svarer som en mor, kjælig men ærlig.Vår mor og hennes far..ja, kort fortalt. Ikke de beste. Hvis hun sier at hun er kvalm, holder de på å le seg ihjel og sier: haha! Er du gravid!!! Hehehehehehe. Ikke morsomt. Det er så mange ting som skurrer. Nå sier søster at hun vil bytte ungdomsskole.. Hun skulker mye. Alle gymtimene. Fikk melding nå at hun vil bytte skole fordi hun ikke liker elevene eller lærerene.Hun sier foreldrene bare ler. Er det noen som vet hvor vanskelig det kan være på skolen så er det meg. Jeg var pliktoppfyllende, men hadde alvorlig angst og depresjonen. Sulting og selvskading.selvmordsforsøk. men! Jeg kom meg igjenom vgs. Jeg var livredd skolen.gråt hver eneste dag i 3 år.våken alle netter for å gjøre leksene bedre, for så å skulke fordi jeg trodde det ikke var bra nok . Men jeg fikk bestått. Jeg kan ikke noe for det.. men med søster så er det litt mer : lekser er kjedelig. Jeg orker ikke løpe i gymmen. Hvis alle som ikke syns skolen er gøy,kunne bytte skole, så hadde vel halvparten gjort det! Sukk. Jeg sa at hun får snakke med rektor, for jeg har aldri hørt om noen som har byttet skole fordi de ikke liker lærerene. Skulke allerede på ungdomsskolen? Jeg har sagt at hun kan gå til helsesøster og fastlegen for å få hjelp. Æsj. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Jeg tar henne seriøst, men alikevel. Kjemp! Stå på ! Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 46144...abd
sug lut Skrevet 18. april 2017 #2 Skrevet 18. april 2017 Du har en stor og tung oppgave og det virker som du tar den veldig seriøst. Kanskje i denne situasjonen din jobb er å si hør her, ærlig talt, det der er ingen grunner som teller, det er mye som er kjedelig her i livet og du må gjøre det likevel, du har å gjøre leksene dine, delta i gymmen, møte opp i timene, osv osv osv. Hun bruker deg som den forelderen hun mangler, nå må du være den upopulære forelderen, rett og slett. Heier på deg, det er en så viktig jobb og det er så trist at du (og hun) ikke har de foreldrene dere skulle hatt.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2017 #3 Skrevet 18. april 2017 Barnevernet burde bli innblandet! Dette høres ikke sunt ut! Anonymkode: a7336...df7
Anonym bruker Skrevet 18. april 2017 #4 Skrevet 18. april 2017 Enig både med sug lut og med anonym som sier at barnevernet skulle vært koblet inn. Din far og stemor virker ikke skikket til å ha barn, Hi! Kan det være en mulighet at du også snakker med sosiallærer eller helsesøster på skolen hun går på? Anonymkode: 372aa...f31
Anonym bruker Skrevet 18. april 2017 #5 Skrevet 18. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Barnevernet burde bli innblandet! Dette høres ikke sunt ut! Anonymkode: a7336...df7 Hun burde i alle fall ikke bo hos foreldrene sine. De er jo ikke snille! Anonymkode: c759b...138
Anonym bruker Skrevet 18. april 2017 #6 Skrevet 18. april 2017 Hvorfor skriver du stesøster i overskrifta når ho er halvsøster?? Anonymkode: 13c98...20c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2017 #7 Skrevet 18. april 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor skriver du stesøster i overskrifta når ho er halvsøster?? Anonymkode: 13c98...20c Jeg trodde jeg hadde rettet på det 🙈 jeg pleier aldri å si halvsøster, for meg så er hun søster. Så jeg blingsa litt og skrev ste Anonymkode: 46144...abd
Anonym bruker Skrevet 18. april 2017 #8 Skrevet 18. april 2017 Takk for svar ❤ Jeg har alltid stilt opp maks for søskene mine. Jeg vet hvordan min mor er.Hun er mere alright nå, enn da jeg var barn. Men det er fortsatt ting å ta tak i. Barnevern.. ja jo. Jeg syns det er veldig vanskelig. Jeg vet at barna kommer først. Men det kommer til å bli så mye værre. Jeg har daglig kontakt med de store og små, og føler at ting er under kontroll. Søster har snakket med helsesøster, men jeg skal ta mere tak.Jeg bor i en annen by, men jeg skal hjelpe søster. Anonymkode: 46144...abd
Anonym bruker Skrevet 18. april 2017 #9 Skrevet 18. april 2017 3 timer siden, sug lut skrev: Du har en stor og tung oppgave og det virker som du tar den veldig seriøst. Kanskje i denne situasjonen din jobb er å si hør her, ærlig talt, det der er ingen grunner som teller, det er mye som er kjedelig her i livet og du må gjøre det likevel, du har å gjøre leksene dine, delta i gymmen, møte opp i timene, osv osv osv. Hun bruker deg som den forelderen hun mangler, nå må du være den upopulære forelderen, rett og slett. Heier på deg, det er en så viktig jobb og det er så trist at du (og hun) ikke har de foreldrene dere skulle hatt. Takk for at du svarte meg ❤Takk for fine ord ❤ jeg ble veldig rørt. Hun kommer til meg fordi jeg tar henne seriøst og lytter, men samtidig forteller henne at det er viktig å holde seg på skolen. Anonymkode: 46144...abd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå