Gå til innhold

Spørsmål om selvangivelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

I alle år har jeg lest at kjøring av barn til og fra skolen skall gi skattefradrag. Men jeg har aldri funnet det punktet. Saken er at vi har 50/50 ordning og barna går på skole 38 km unna der vi bor. Hver noen lm det i det hele tatt finnes fradrag for dette eventuelt hvor? Og regnes det da som 38x2 i og med at vi jenter og leverer??

Anonymkode: 55048...20c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun om man har omvei til arbeid via bhg/skole kan det føres. Vanlig skyss til og fra er ikke fradragsberettiget. 

Anonymkode: 8a89d...cd9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kun om man har omvei til arbeid via bhg/skole kan det føres. Vanlig skyss til og fra er ikke fradragsberettiget. 

Det er jo selvsagt en omvei. Det at jeg jobber skift og ofte natt skall jo da i teorien ikke ha noe med det å gjøre

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo selvsagt en omvei. Det at jeg jobber skift og ofte natt skall jo da i teorien ikke ha noe med det å gjøre

Du kan jo ikke føre fradrag for noe som ikke er reelt. Halve tiden iom 50/50 eller når di faktisk ikke kjører til og fra bhg. 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo ikke føre fradrag for noe som ikke er reelt. Halve tiden iom 50/50 eller når di faktisk ikke kjører til og fra bhg. 

Jeg jobber jo skift så selvsagt er det en reel situasjon! Det er både omvei til og fra de dagene jeg er på jobb! Jobber KO skift men en smule vanskelig å regne ut nøyaktig hvilken dager det gjelder i og med at det noen dager kun er ettermiddag omvei noen dager morgen og noen begge....

Og kjapt Google søk  er det definitivt ikke da jeg aldri har funnet dette punktet eller forstått hvordan dette kan skrives inn. De siste 5! Årene

Skrevet

Og det er utrolig vanskelig med både skatte etaten og nav når man ikke jobber en tre skifts ordning (slik sykepleiere gjør feks) men som har variabel turnus hvor du begynner på helt vilkårlige tidspunkter i en periode på 6 uker. 

Skrevet

Og noe jeg fortsatt ikke er klok på etter å ha finlest linken: skall jeg ta avstand fra jobben eller hjemme?? Hjeeeelp

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og noe jeg fortsatt ikke er klok på etter å ha finlest linken: skall jeg ta avstand fra jobben eller hjemme?? Hjeeeelp

Punkt 6

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber jo skift så selvsagt er det en reel situasjon! Det er både omvei til og fra de dagene jeg er på jobb! Jobber KO skift men en smule vanskelig å regne ut nøyaktig hvilken dager det gjelder i og med at det noen dager kun er ettermiddag omvei noen dager morgen og noen begge....

Og kjapt Google søk  er det definitivt ikke da jeg aldri har funnet dette punktet eller forstått hvordan dette kan skrives inn. De siste 5! Årene

Det er jo ikke omvei når du ikke skal levere eller hente vel? Eller de dagene barna ikke er hos deg? 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke omvei når du ikke skal levere eller hente vel? Eller de dagene barna ikke er hos deg? 

Nei men barna er jo hos meg annenhver uke og da er det omvei selvsagt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...