GÃ¥ til innhold

Vanskelig familie 😞

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har relativt stor familie. INGEN av de har noen å bo med og flere av de har gjort seg uvenn med opptil flere familiemedlemmer/naboer/venner etc. 

Jeg kjenner jeg er sliten! Jeg er sliten av å forsøke tilrettelegge for alle, forsøke forutse konflikter/problemer etc, forsøke invitere og holde på tradisjoner osv osv, for med jevne mellomrom får jeg alltid slengt etter meg at JEG er så jævlig vanskelig... *sukk*

Jeg har ingen uvenner, lever i et harmonisk parforhold, har barn osv osv. Lunta mi er ikke evig lang og jeg liker ikke diskutere ting i det uendelige uten å handle (noe enkelte føler som "overtramp" vet jeg), men at jeg skal være den vanskeligste i slekta rimer liksom ikke helt med virkeligheten synes jeg?

Jeg er så dum at jeg tar meg nær av det og analyserer i det uendelige, men forstår rett og slett ikke! Er det rimelig og anta disse som bor alene kanskje er LITT vanskelige? Eller bør jeg oppsøke psykolog etc for bedre selvinnsikt? *oppgitt* 

Anonymkode: c8d7e...1d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville slutta å tilrettelegge. Inviter de du selv ønsker og vil ha på besøk, de du har glede av å være med. Det er ingen som ber deg om å slite deg ut, det er et valg du gjør selv. 

Vanskelig familie får bare være vanskelig så får du heller kose deg med det du selv ønsker å invitere til. Gi blaffen i tradisjoner du ikke har tro på, selv om det er tradisjoner. Det viktigste er at du føler du gjør det beste for deg og din familie - ikke alle andres 😊

Anonymkode: 0e20c...a85

Skrevet

Jeg oppfatter ikke folk som bor alene som vanskelige. Mange blir ufortjent alene, og noen trives best alene.

Du må ikke ta andres problemer til deg. Om du har en krevende familie så ikke prøv alt for hardt å gjøre de til lags.

Skrevet
3 timer siden, Nyttårs barn skrev:

Jeg oppfatter ikke folk som bor alene som vanskelige. Mange blir ufortjent alene, og noen trives best alene.

Du må ikke ta andres problemer til deg. Om du har en krevende familie så ikke prøv alt for hardt å gjøre de til lags.

Det går litt på og ha foretåelse for at noen har hensyn å ta til andre enn seg selv. Det skorter det dessverre endel på slik jeg ser det

Men, det er klart man bare kan ta avstand og holde seg unna 😔 Trist løsning! 

Hi

Anonymkode: c8d7e...1d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...