Gå til innhold

Jeg synes ikke det er OK med et homofilt forhold


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår virkelig ikke hva som er problemet. Det går jo ikke ut over noen om noen velger å leve sammen med en av samme kjønn? De gjør jo ingen noe vondt? Det blir bare så til de grader langt unna hva jeg selv mener at jeg har vanskeligheter med å svare et slikt innlegg. Det blir ekstra merlikig når sammenlignen du velger å ta er narkomane og tyveri/skadeverk ol. Det er bare så ulogisk.Det gjelder jo kjærlighet mellom to mennesker dette, og "handlingen" som du viser til, som du ikke støtter, er jo utøvelsen av denne kjærligheten. Jeg forstår bare ikke hvorfor dette er noe andre i enn de det gjelder i det hele tatt skal måtte støtte på noen måte. Det er jo ikke du som skal utføre denne handlingen, og på så måte har det jo ikke noe med deg å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Der kom det første useriøse svaret. Kan du ikke skrive noe bedre, mer saklig? Hva synes du? er det greit at to av samme kjønn har sex? Og enda verre: Adopterer barn? 

Anonymkode: 68fff...2eb

Selvfølgelig er det greit, både at de har sex og adopterer barn. Holdningene dine gjør meg utrolig trist

Anonymkode: d664c...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofili plager ikke andre. Noen andre er plaget av homofili. Det er de med problemer som må ta et oppgjør med seg selv.

Sosialister som ønsker å ta inn flere innvandrere derimot, det raserer velferdsstaten. Jeg har noe i mot dem. Det påvirker faktisk mine barn.

Anonymkode: a4c11...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør helt sikker valg i livet ditt som andre ikke er enig med. Slik er det bare. Heldigvis trenger man ikke andres godkjenning.

Anonymkode: 404d6...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor noen skal mene noe som helst om hva to (eller fler) samtykkende voksne mennesker foretar seg under dyna.

Det eneste jeg muligens har stusset litt over var da en homofil venn nevnte det var at det visstnok er ganske fiendtlige holdninger mellom homofile menn og lesbiske, men hvor mye sannhet det var i den uttalelsen vet jeg ikke (jeg har jo sett mange tilfeller som viser det motsatte). Det gjorde meg litt trist fordi jeg tenker at de er sterkere sammen, så jeg håper det var en overdrivelse. Det virker også som det i enkelte miljøer regnes som  "finere/bedre" å være homofil enn f.eks. bifil, men igjen, aner ikke hvor sant dette er, kan være en gammel myte som henger igjen.

Jeg synes alle bør få elske den de vil (innenfor lovverket), det skader da ikke deg på noen måte? Barn trenger mest av alt kjærlighet og omsorg, og om den kommer fra mor og far eller mor og mor/far og far spiller mindre rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Homofili plager ikke andre. Noen andre er plaget av homofili. Det er de med problemer som må ta et oppgjør med seg selv.

Sosialister som ønsker å ta inn flere innvandrere derimot, det raserer velferdsstaten. Jeg har noe i mot dem. Det påvirker faktisk mine barn.

Anonymkode: a4c11...3cf

 

Må signere din setning nr. 1. Så lenge det er snakk om lovlig aktivitet som ikke plager andre, er det de med problemer som bør gå inn i seg selv og ta et oppgjør med seg selv. Det finnes mange lovlige aktiviteter som noen ikke liker (vaksiner, spising av kjøtt, ost, fisk, bruk av korte skjørt osv). Så lenge denne aktiviteter ikke skader dem som ikke liker det, bør de ikke ha noen høylytte meninger om folk som utøver aktivitetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg over. Bare ta bort vaksiner. Voksne tar vaksinevalget for barna og det påvirker forøvrig vaksinasjonsdekningen i landet som må være på plass, eller sprer dritten seg. 

Anonymkode: a4c11...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke noe for det, men jeg syntes på en måte at det er ekkelt. Men jeg skammer meg over det og sier det ikke til noen...

Anonymkode: 02528...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, April 18, 2017 den 16.21, Anonym bruker skrev:

Jeg har overhodet ingenting imot dem som personer :) Kjenner flere som er det, og de er normale på andre områder :) ! 
Men jeg synes ikke det de gjør er riktig. Handlingen. Å være sammen med en av samme kjønn. Det liker jeg ikke. 
Jeg kan være venn med deg, men jeg aksepterer ikke det du gjør. Det samme gjelder forøvrig narkomane, jeg kan like dem som personer, men jeg liker ikke det de gjør. Bare for å ta et annet eksempel på mennesker som utfører handlinger du er imot.

Alle velger sitt eget liv, sin egen vei, og utfører sine egne handlinger. Det står alle mennesker så klart helt fritt til.
Derfor holder jeg munn om det, jeg går ikke bort til en homofil og sier: "jeg liker ikke det du gjør", med mindre han tagger på butikken eller stjeler noe :P Du skjønner tegninga (no pun intended). 

Nei, jeg sier ingenting. Later som ingenting. Om et av mine barn ble homofile, hadde jeg sagt at jeg var glad i dem. Men jeg kunne aldri sagt at jeg synes det er BRA at de er sammen med en av samme kjønn. Jeg hadde bare sagt at jeg støtter de uansett hva de velger. At det er deres valg, men at jeg ikke er enig. Jeg hadde hilst på kjæresten osv, og vist normal folkeskikk. Jeg er jo ikke et monster, heller.

Men jeg lurer på om det er flere her inne som mener det samme? At homofili er feil. Jeg har mange (mange!) bekjente og godt kjente som mener det samme som meg, men på Internett får jeg inntrykk av at "alle" synes det er OK å være homoseksuell. Så jeg ble litt nysgjerrig. 
Og med tanke på hvordan jeg vet at mange her inne er, regner jeg med endel useriøse og usaklige svar, men jeg kjører på ;) .. Og håper at folk svarer seriøst og skikkelig :)

Anonymkode: 68fff...2eb

Jeg syns det er mer galt at det går rundt folk med dine holdninger. Det syns jeg ikke erekker greit i det hele tatt.. 

Anonymkode: 6b1d1...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hva skal de gjøre da? Være enslige og aldri få oppleve gleden av et kjærlighetsforhold og partnerskap? Det er jo et fint liv. Hvorfor kan du ikke unne dem den gleden? De kan jo ikke noe for det. 

Anonymkode: e90f8...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men hva skal de gjøre da? Være enslige og aldri få oppleve gleden av et kjærlighetsforhold og partnerskap? Det er jo et fint liv. Hvorfor kan du ikke unne dem den gleden? De kan jo ikke noe for det. 

Anonymkode: e90f8...4c4

HI er sikkert av den gamle skolen og mener at homofili er psykisk avvik som kan kureres med medisiner/psykiater. Siden hun sammenligner det med gale folk som puttes i galehus, og skriver at det er unormalt. 1940-tallet ringte og ville ha HI tilbake altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig med deg over. Bare ta bort vaksiner. Voksne tar vaksinevalget for barna og det påvirker forøvrig vaksinasjonsdekningen i landet som må være på plass, eller sprer dritten seg. 

Anonymkode: a4c11...3cf

Nå er det ikke akkurat det jeg mente. Jeg mente at noen har problemer med at andre vaksinerer barna sine, fordi de selv er imot vaksiner. Det er da helt og holdent vaksinemotstanderes problem, det er noe de selv må ta på egen kappe. Å vaksinere er lovlig. Det samme er å spise kjøtt, hoppe på trampoline, eie hunder og katter, gå i pels, kle seg utfordrende osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2017 den 16.24, Anonym bruker skrev:

Der kom det første useriøse svaret. Kan du ikke skrive noe bedre, mer saklig? Hva synes du? er det greit at to av samme kjønn har sex? Og enda verre: Adopterer barn? 

Anonymkode: 68fff...2eb

Jepp, så lenge personene som har sex er voksne og enig om at de vil ha sex må de gjerne være av samme kjønn (eller flere samtidig om de ønsker det). Har heller ikke noe problem med at to voksne som er egnet adopterer barn (og ja jeg mener at homofile er like egnet som foreldre som heterofile).

 

Anonymkode: 5d39b...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om homofili som om det er et valg? Kunne du med hånden på hjertet si at du klarer å velge å bli lesbisk, hvis det var omvendt? Blir liksom for dumt hele greia....Jeg liker eksempelvis ikke at noen velger piratpartiet? Skjønner du hvor jeg vil hi?

Anonymkode: f40a2...d36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2017 den 16.21, Anonym bruker skrev:

Alle velger sitt eget liv, sin egen vei, og utfører sine egne handlinger. Det står alle mennesker så klart helt fritt til

Anonymkode: 68fff...2eb

Du sier at alle velger sine egne liv, sin egen vei osv. Da må jeg spørre: Tok du noen gang et bevist valg om å bli interessert i, tiltrukket av og forelsket i menn?

Jeg er lesbisk og har alltid vært tiltrukket av jenter og senere damer. Jeg valgte det aldri, det bare var sånn helt fra begynnelsen av. Jeg er født sånn. Likevel dømmer du det du oppfatter som et valg? 

Prøv å forstå. Det du føler for mannen din, det føler jeg for kona mi. Nøyaktig det samme, det er jeg sikker på. Ingen har i hvert fall noensinne gitt en beskrivelse av heterofil kjærlighet som ikke er lik min homofile kjærlighet. Vi er like!

Det at du tenker at du kan skrive denne posten og forvente seriøse svar, det er så rått. Liksom maskere fordømmelsen din av andre mennesker bak en intellektuell diskusjon. Jeg er født sånn, jeg velger det ikke, og derfor er det forferdelig vondt å lese sånn dritt som dette. Det hjelper ikke at du ikke har noe i mot meg, så du så overbærende betrygger oss om. Du er bare kjip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2017 den 17.25, Anonym bruker skrev:

Jeg synes ikke noe om det jeg heller, det er ikke normalt. Men nå har det blitt normalt på en måte. Merkelig.

At homofile får barn syns jeg også er veldig veldig feil. Homofile klarer aldri å lage barn selv, så da blir det feil at de gjør det. 

Men, mine tanker å meninger skal jeg holde for meg selv. 

Kjenner flere homofile med barn, men de har jolitt spesielle hjem da. 2 mammaer liksom.. 😅

Jeg bryr meg ikke om det da. Jeg lever mitt liv, og de sitt. 💕

 

Anonymkode: 4c9c6...dcf

Jeg kjenner også flere homofile par med barn, og må jo bare få nevne at det ikke er det minste latterlig med to mammaer eller to pappaer for de barna det gjelder. De klarer helt fint å forholde seg til begge foreldre uten forvirring. Eldstegutten min er faktisk ganske så misunnelig på at kameraten har to pappaer når han er blitt avspist med bare én.

Ellers er det ikke evnen til å få barn som kjennetegner en god forelder, det kan hvem som helst klare. Om det er noen som virkelig er nødt til å ta et veloverveid og dedikert valg om barn, er det dem som ikke klarer å lage dem på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎04‎.‎2017 den 16.24, Anonym bruker skrev:

Der kom det første useriøse svaret. Kan du ikke skrive noe bedre, mer saklig? Hva synes du? er det greit at to av samme kjønn har sex? Og enda verre: Adopterer barn? 

Anonymkode: 68fff...2eb

Hvorfor i alle dager skulle det være noe som helst annerledes?

Og hva føler og tenker du om mennesker som fordømmer ditt og mannen din sitt samliv, og måten han og du har sex på?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎04‎.‎2017 den 16.35, den perfekte mor skrev:

Jeg skjønner hvordan du har det, Jeg liker bare ikke negere. Jeg sier heller ikke noe til dem, respekterer at de har valgt en annen hudfarge enn meg, men jeg liker det ikke.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJÆRLIGHET ER KJÆRLIGHET!!!!

SAMME OM DET ER DAME TIL DAME, MANN TIL MANN ELLER DAME TIL MANN. 

HVA BRYR DET DEG?????????? DU TRENGER IKKE Å FORHOLDE DEG TIL DET. DU TRENGER IKKE Å TENKE PÅ DET. 

LA FOLK HA SEXLIVET SITT OG KJÆRLIGHETEN FOR HVERANDRE I FRED. 

LA MENNESKER GJØRE SOM DEM VILL, IKKE GIDD Å PLAGE DEG SELV MED HVA ANDRE GJØR!

 

VI ER I 2017 --- SKJERP DEG!!!

Anonymkode: b34cb...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig nysgjerrig på om dette er tull eller ikke ... 

Lurer også fælt på hva som gjør at hi har de holdningene hun har. Snakker vi bibelbelte og bedehus, at vedkommende selv er tiltrukket av mennesker av samme kjønn ...?

veldig pussig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke tankegangen din? Hvorfor aksepterer du ikke at en homofil er i et forhold med en denne personen elsker? På samme måte som du får være sammen med en du elsker? Hvorfor skal ikke de ha samme rettigheter til å leve et liv med kjærlighet? Alternativet er å leve i et liv som en ikke ønsker, der en ikke er hel og glad. Unner du dem det? Hva plager deg med at to av samme kjønn er kjærester? Er det ekkelt for deg? Jeg forstår bare ikke hvordan du kan si det du sier? Du forstår at homofili ikke er et valg? De er den de er! Du er den du er! 

Anonymkode: 8a267...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er moderert igjen. Begrunnelse:

* Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

Kira, moderator 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...