Gå til innhold

Prostatakreft med spredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en far med prostatakreft med spredning. Han tar dette tungt, og vil helst ikke snakke om det. Han bor langt unna, men vil gjerne besøke han endel fremover. Er det noen som vet hvor lenge man kan leve med denne kreftformen når det er spredning?

Anonymkode: c539e...fa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist å høre 😔 Er umulig å angi hvor mye tid en har, men det kommer mye an på hvor kreften har spredd seg til, og i hvilken fysisk form han er i fra tidligere..

Anonymkode: d1a44...202

Skrevet

Kommer helt an på hvor spredningen er, og om han får behandling raskt nok. Når min bestefar fikk diagnosen hadde han antagelig gått med den i mange år, så mange som 10-12 anslo legen. Da var det spredning til hver en krok i kroppen, skjelettet inkludert. Og da er det ikke noe mer å gjøre med. Han levde i 4 mnd etter diagnosen, men han fikk ikke behandling fordi det ikke var noe å gjøre med det. 

Trist å høre, ønsker dere alt godt i tiden fremover. 

Anonymkode: 542a4...767

Skrevet

Han har spredning til magen og skjelettet... HI

Skrevet

Det er helt individuelt. Hvis legene ikke sier noe om det, så er det fordi de ikke vet. 

Men jo eldre de blir, jo lenger kan de leve med kreft pga "trege celler", men det kan jo gå alt fra dager, uker måneder til år.

Anonymkode: d2ca3...85a

Skrevet

I forhold til hva du skriver skal du bare hive deg rundt å begynne og besøke ham nå straks.

Anonymkode: d61d8...261

Skrevet

Enig med henne over. Fort deg å dra på besøk.

Anonymkode: d154d...ca7

Skrevet

Da morfar sin kreft begynte å spre seg (han levde nesten 10år med kreften før det kom spredning) levde han i ca.5 måneder. 

Jeg ville ikke utsatt besøket. Klem til deg❤️ 

Anonymkode: 3b297...930

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har spredning til magen og skjelettet... HI

Da ville jeg ikke drøye med å besøke han. Og som nevnt, De sier ikke noe fordi de ikke vet. Bestefar fikk beskjed om 3 mnd men holdt ut 4. 

Anonymkode: 542a4...767

Skrevet

Min bestefar levde to jævlige år etter spredning til skjelettet. Han ønsket rett og slett ikke å leve lenger siste året pga smerter. 

Anonymkode: c265b...6d9

Skrevet

Mamma sin kreft spredde seg. Hun døde seks uker etter diagnosen. 

Anonymkode: 9550d...ad7

Skrevet

Min bestefar levde med det i mange år. Min onkel lever med det også, men uten spredning. 

Husk at om du har sønner må de teste seg regelmessig. 

Anonymkode: 582b9...517

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...