Gå til innhold

Barnefar vil at eg skal ta abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er no 5 uker på vei, og kjæresten mener vi ikke klarer å ta vare på ett barn pga vi har vært veldig av og på i forholdet i 2 år no..!!

Kjæresten sin familie er religiøse, muslim.! Som har aldri godtatt at vi er sammen, og kjæresten mener at hvis foreldrene for hvite at eg e gravid kommer de aldri til å snakke med han mer, det er han veldig redd for.  Om han flytter inn til meg vil de ikke kontakte han mer igjen, dette har de sagt til meg også.!  Han kjenner familien sin godt og mener at de aldri kommer til å tilgi han.! 

Jeg vil ikke ta abort noe jeg har gjort før, og han vet at jeg ikke vil gjøre det. Han klarer ikke å bestemme selv hvem han skal velge, noe han sier han må ta ett valg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :( den dagen jeg har fått vite at jeg er gravid har det bare vært gråting, vil ikke miste han heller.! 

Han er i ett dilemma og veldig uttrygg på forholdet vårt. Hvordan kan jeg få han til å bli tryggere på at vi skal klare å være sammen og ta vare på ett barn?  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier ikke å svare slik, men nå gjør jeg det:

Han har rett. Dette blir bare trøbbel. Cut your losses og avslutt både svangerskap og forhold! 

Anonymkode: 1d9c7...4da

Skrevet

I dette tilfellet sier jeg faktisk : ta abort! Avslutt forholdet! ❤

Anonymkode: b73cf...1f5

Skrevet
17 minutter siden, Ela89 skrev:

Jeg er no 5 uker på vei, og kjæresten mener vi ikke klarer å ta vare på ett barn pga vi har vært veldig av og på i forholdet i 2 år no..!!

Kjæresten sin familie er religiøse, muslim.! Som har aldri godtatt at vi er sammen, og kjæresten mener at hvis foreldrene for hvite at eg e gravid kommer de aldri til å snakke med han mer, det er han veldig redd for.  Om han flytter inn til meg vil de ikke kontakte han mer igjen, dette har de sagt til meg også.!  Han kjenner familien sin godt og mener at de aldri kommer til å tilgi han.! 

Jeg vil ikke ta abort noe jeg har gjort før, og han vet at jeg ikke vil gjøre det. Han klarer ikke å bestemme selv hvem han skal velge, noe han sier han må ta ett valg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :( den dagen jeg har fått vite at jeg er gravid har det bare vært gråting, vil ikke miste han heller.! 

Han er i ett dilemma og veldig uttrygg på forholdet vårt. Hvordan kan jeg få han til å bli tryggere på at vi skal klare å være sammen og ta vare på ett barn?  

Det er ett veldig vanskelig valg å ta abort for meg. Han visste jo at ved ubeskyttet sex blir man Gravid og han var posetiv på det. Siste ukene sa han at vi måtte bruke kondom i tilfelle jeg kunne bli gravid, og det hadde allerede blitt befrukting. 

Så tanken min er at han kan forandre mening, at han trenger kansje litt tid.! Han er mer redd for at etter han har valgt å gå fra familien sin at en dag eg går også vekk fra han.!  Han ville jo at vi skulle få barn, men han har det vanskelig uten familien sin støtte .! 

Skrevet

Du bør absolutt ikke sette et barn til verden i det kaoset dere lever i! 

Vent til du er i et stabilt og trygt forhold, man kan ikke ombestemme seg annenhver uke om man vil bli foreldre eller ikke. 

Anonymkode: 5994a...10f

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør absolutt ikke sette et barn til verden i det kaoset dere lever i! 

Vent til du er i et stabilt og trygt forhold, man kan ikke ombestemme seg annenhver uke om man vil bli foreldre eller ikke. 

Det er noe jeg ikke vil heller, men blir så feil for meg å ta abort.! Det har ett hjerte, det ett liv.

Vi begge er voksen og jeg vil stå for mitt ansvar selv om det er begge sin ansvar.Min feil var at jeg stolte på han at han ønsket forhold/ barn.! No vil han nesten ikke snakke med meg eller treffe meg.! 

Skrevet

Dra fra han og behold barnet. Han er bare dødvekt....

Anonymkode: 5d040...f46

Skrevet (endret)

N

Endret av Roose.p
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dra fra han og behold barnet. Han er bare dødvekt....

Håper det er noe jeg kommer til å klare uten familie, min familie kommer ikke til å akseptere noe slikt heller.! 

Jeg er fostermor til ett barn som er 8 år, har vært deg  i 6 år,  så håper dette ikke heller blir noe problem for barnevernet.! Hvis jeg bestemmer å ikke ta abort.! 

Skrevet

Personlig ville jeg ikke klart å ta abort. Var i lignende situasjon for 10 år siden,med en nordmann. Han ønsket ikke barnet men jeg beholdt barnet. Forholdet endte med min beslutning, vi har likevel klart oss mer enn bra nok.

I dag er jeg godt gift med en mann som har adoptert barnet. Ingen kan spå fremtiden, følg hjertet ditt.

Anonymkode: a373a...279

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Personlig ville jeg ikke klart å ta abort. Var i lignende situasjon for 10 år siden,med en nordmann. Han ønsket ikke barnet men jeg beholdt barnet. Forholdet endte med min beslutning, vi har likevel klart oss mer enn bra nok.

I dag er jeg godt gift med en mann som har adoptert barnet. Ingen kan spå fremtiden, følg hjertet ditt.

Hjertet mitt sier behold.  Men religionen og kulturen våres sier at om han ikke stiller opp for oss, så mister jeg familien min.! 

Det blir en veldig tøff framtid for meg ihvertfall, jeg er 27 år og har ikke jobb pga ble frikjøpt fra barnevernet, så jeg blir redd om jeg klarer dette helt aleine.! 

Og det e sårende at han har faktisk bare lurt meg i 2 år og når ting ble seriøs så sier han at han har ikke troen på at forholdet vårt skal gå, han sa ikke noe sånt før han fikk vite at jeg var gravid 😢

Skrevet

Men hvorfor i alle dager har du hatt ubeskyttet sex med en mann du har et på-av forhold med, med store familiekonflikter??? Det er faktisk et ansvar du har også for å unngå uønsket graviditet. For ikke å snakke om situasjonen du setter fosterbarnet ditt i. Jeg mener du har opptrådt meget uansvarlig, og nå får du fanken ta konsekvensene. Ta abort, ta vare på det barnet du har ansvar for, og avslutt forholdet til fyren. Å tvinge ham til å velge mellom deg og familien sin er bare rett ut slem. Høres neste ut som om du har blitt uplanlagt gravid med vilje....

Anonymkode: 14002...cf9

Skrevet

Slikt er dessverre en risko når du er i et forhold hvor familien er religiøse og eller fra en annen kultur. 

Anonymkode: 2a227...b00

Skrevet
1 time siden, Roose.p skrev:

Hjertet mitt sier behold.  Men religionen og kulturen våres sier at om han ikke stiller opp for oss, så mister jeg familien min.! 

Det blir en veldig tøff framtid for meg ihvertfall, jeg er 27 år og har ikke jobb pga ble frikjøpt fra barnevernet, så jeg blir redd om jeg klarer dette helt aleine.! 

Og det e sårende at han har faktisk bare lurt meg i 2 år og når ting ble seriøs så sier han at han har ikke troen på at forholdet vårt skal gå, han sa ikke noe sånt før han fikk vite at jeg var gravid 😢

Hvis du er frikjøpt av barnevernet har du jo jobb og inntekt. 

Skrevet

Dette går aldri bra. Abort.

Anonymkode: 9bb6a...3de

Skrevet

Altså, om dere velger hverandre må dere bryte med familien hans, fordi du ikke er godkjent av dem. Om du beholder som alenemor må du bryte med din familie fordi det ikke er godkjent av dem.. 

Dere er glad i hverandre, men ikke nok til å ha et solid forhold, dere er "av og på" 

Du har ansvaret for et fosterbarn som krever såpass mye at du et frikjøp for å ta deg av det

Jeg ville ærlig talt aldri verden satt et barn til verden i det kaoset der, aldri. 

Gjør det slutt med mannen, ta abort. Ta deg av barnet du allerede har ansvaret for og vent med flere barn til du finner en mann som du kan slå deg til ro med. 

Anonymkode: 6be4f...c0a

Skrevet

Om han ikke vil være sammen med deg og verken hans familie aksepterer deg og din familie aksepterer ikke han så er det like greit å bare bli kvitt hele fyren. Han er virkelig ikke god nok for deg, og det må du virkelig snart skjønne (det har da gått 2 år!). 

Jeg ville som sagt beholdt barnet, og du får selv kontakte barnevernet (etter ultralyden i uke 17-19) vedrørende det med fosterbarnet. 

Hold deg forøvrig langt unna den idioten. Han har kun brukt deg til forlystelse og sex med tanke på at han aldri vil være samboer eller gifte seg med deg. Du blir bare brukt så kom deg vekk! Familien din vil nok tilgi deg etterhvert så etter det første sjokket roer seg så går det nok bra (spesielt etter at de har truffet babyen).

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pleier ikke å svare slik, men nå gjør jeg det:

Han har rett. Dette blir bare trøbbel. Cut your losses og avslutt både svangerskap og forhold! 

Anonymkode: 1d9c7...4da

Med andre ord, sier du: Drep babyen din. Bli ond. Ta ryggraden din og spyl den ned i toalettet. For det mener vi feminister rett

Anonymkode: 7a6dd...99f

Skrevet

Til HI

Det er ikke HAN som bestemmer noen verdens ting. Du burde visst at du bør holde deg borte fra muslimer, de liker ikke vantro nordmenn, som oftest. Men uansett.

Det er din baby i magen, du skal føde babyen og kreve bidrag fra far. Kanskje hans familie ønsker å ha noe med barnebarnet å gjøre, kanskje ikke. Samme det! Det tar du som det kommer :)

Anonymkode: 7a6dd...99f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er frikjøpt av barnevernet har du jo jobb og inntekt. 

Ja i 1 år som er ferdig om snart 2 måneder 

Skrevet

Dere tabber dere ut. Ingen av dere ønsket barnet i utgangspunktet. Et forhold som har vært av og på i 2 år ender nesten bestandig med å bli av for godt. 

Spørsmålet er om du vil ha barnet på tross av at du må regne med å bli alene med det og at du vil miste din egen familie.

Anonymkode: 2e5ab...8a0

Skrevet
3 timer siden, Roose.p skrev:

Det er noe jeg ikke vil heller, men blir så feil for meg å ta abort.! Det har ett hjerte, det ett liv.

Vi begge er voksen og jeg vil stå for mitt ansvar selv om det er begge sin ansvar.Min feil var at jeg stolte på han at han ønsket forhold/ barn.! No vil han nesten ikke snakke med meg eller treffe meg.! 

Altså.. han vil ikke snakke med deg eller treffe deg? Barnslig

Skrevet

Jeg bruker ikke å oppmuntre til abort når kvinnen selv egentlig ikke ønsker det, men i dette tilfellet tror jeg ikke det er så mye annet ansvarlig å gjøre. Beklager, det er nok ikke det du vil høre :/

Årsaken til at jeg mener dette er fordi du er i et forhold med en mann som allerede en gang har krevd at du skal ta abort. Fordi han ikke vil miste familien sin. Nå vil han for andre gang at du skal ta abort - fordi han fremdeles velger sin familie fremfor sine egne barn og deg. Om du får barnet så er han ikke klar til å ta ansvar, og han vil absolutt ikke bryte med familien sin. Du er ikke viktig nok. Og de barna han er med på å lage selv er heller ikke viktig nok for ham. Det burde si deg alt. Dette er en mann som er så knyttet til sin religion, sin familie og familiens kultur at du og barnet aldri vil bli akseptert. Eneste unntaket er om du skulle de plutselig skulle snu når barnet blir litt større - og da risikerer du at de vil "beskytte" dette barnet fra deg og dårlig innflytelse, og ta det med til landet de kom fra. Da ser du ikke barnet ditt igjen. Og du kan heller ikke nekte far samvær om han ønsker samvær, for å bevise ev. dårlige hensikter, det kan du bare gjøre når det er for sent.

I tillegg sier du at din egen familie heller ikke vil støtte deg. Dvs. om du velger å få dette barnet så vil du stå uten mann, uten noen familie. Med et nytt lite barn som du skal ha 100 % aleneansvar for døgnet rundt. Og midt oppi dette har du et fosterbarn som skal leve i dette kaoset! Da du valgte å bli fosterforelder valgte du også å være ansvarlig og gi dette barnet trygghet, harmoni og stabilitet. Tror du at du greier å gi fosterbarnet dette hvis du mister familien og all støtte?

Du nevner at du har kontrakt med barnevernet to måneder til. Betyr det at fosterbarnet ikke lenger skal bo hos deg etter det, eller bare at kontrakten da ev. skal fornyes? Hvis fosterbarnet da ikke lenger skal bo hos deg, hvordan skal du forsørge deg selv og et ev. barn - har du mulighet til å få andre jobber? Og hvis fosterbarnet skal fortsette å bo hos deg, da må du snakke med barnevernet umiddelbart - og du må være 100 % ærlig om alle forhold i den situasjonen du er i, at hvis du velger å beholde barnet så mister du kjærest, hans familie og viktigst at du også mister støtte fra din egen familie! Om fosterbarnet du har hatt i seks år må flytte pga. det kaoset, da skal du også takle en sorg og følelse av å svikte barnet midt oppi alt det andre kaoset. Da bør du ha fagpersoner og et godt nettverk ellers rundt deg.

Du er sammen med en mann som ikke bryr seg om deg og som nå presser deg og som driver med stygge hersketeknikker for at du skal gjøre som han vil. Det er ikke kjærlighet. Det er ikke respekt. Han forteller deg nå - som han også fortalte deg da du tok abort sist - at du ikke betyr så mye for ham, for familien hans, hans kultur og hans religion betyr mer for ham. Ikke tro at bare du får barnet så vil han forstå, at han da vil gifte seg til tross for at han da mister familien sin. Den muslimske familien hans er langt viktigere for ham enn et barn som du ev. måtte føde, eller du, er for ham. Så kast bort alle romantiske fantasier. I to år har dere hatt et dysfunksjonelt forhold, og det blir bare verre. Det bør du ikke føde et barn inn i, etter min mening, ikke når du også mister resten av ditt nettverk ved det valget.

Men, uansett hva anonyme på forumet her sier så er det du som må ta valget og du som må stå for det og ikke minst leve med valget videre. Jeg synes situasjonen din er så vanskelig at du bør kontakte Amathea for å snakke med dem, og også at du så fort som mulig kontakter barnevernet og er åpne dem om situasjonen. Om det å ikke ta abort fører til at du mister fosterbarnet ditt er det noe du må vite før du tar valget om abort eller ikke. Både for din del, men ikke minst pga. fosterbarnet som tross alt har vært ditt i seks år.

Kontakt Amathea i dag: https://www.amathea.no/

Og i morgen ringer du saksbehandleren du forholder deg til mtp. fosterbarnet og ber om et hurtig møte der også.

Ta gjerne også kontakt med legen din, ev. kan du også kontakte familievernkontoret og høre om du kan få en hastetime der for å få noen å snakke med siden den beslutningen du nå tar også vil påvirke fosterbarnet ditt.

Uansett hva du gjør - dropp den fyren du har datet i to år. Det er ikke noe forhold og det bryter deg bare ned. Du fortjener en mann, en virkelig mann, en som elsker deg (ikke bare sier han gjør det når det passer ham), en som respekterer deg og en som er villig til å leve med deg. Denne fyren bruker deg inntil han må gifte seg med en som hans familie aksepterer. Du er hyggelig tidsfordriv - så lenge du gjør som han vil. Om han bryr seg om deg så bryr han seg helt klart ikke NOK om deg. Og det bør du ta til etterretning. For din egen del, dump ham. Fortell ham at det er slutt, og stå for det. Dropp all kontakt med ham, ikke la ham få fortsette å bruke deg for sex.

Anonymkode: ec9c7...930

Skrevet
4 timer siden, Roose.p skrev:

H

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

4 timer siden, Roose.p skrev:

Håper det er noe jeg kommer til å klare uten familie, min familie kommer ikke til å akseptere noe slikt heller.! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...