Anonym bruker Skrevet 18. april 2017 #1 Skrevet 18. april 2017 I utgangspunktet så er jeg i mot klasseklubb da jeg mener at barna helt fint selv klarer å finne sine egne venner. Ser heller ikke hvorfor vi voksne skal tvinge ungene til å være sammen med unger som de i utgangspunktet ikke er interessert i å være med å leke sammen med pga at de er forskjellige og har helt forskjellige intereser. Vi har klasseklubb for min sønns klasse,han går i 2 klasse. Vi er nettopp ferdige med runde 1 og overivrige klassekontakter har nå nettopp delt ut lister for runde nr 2. Både jeg og flesteparten av de andre foreldrene var i mot dette da vi ser at det er en grunn til at ikke "alle" er bestevenner, og at det blir for dumt å tvinge barn som ikke har noe til felles å være sammen. Det er ikke snakk om mobbing,utestenging ol i klassen. Alle tåler hverandre og ingen faller utenfor,alle har venner. Jeg har også et barn som går i 3 klasse og her har vi samme klassekontakt som 2 klasse. Hun har nå foreslått klasseklubb for min 3 klassing også. Dvs til høsten. Men syns nå helt ærlig at de begynner å bli for gamle for klasseklubb i 4 klasse.. dette er noe som klassekontakten nå tydelig prøver å presse igjennom. Hun får lite positiv respons på dette av oss foreldre da de aller fleste av oss mener at barna er for gamle for dette i 4 klasse. Hun har allerede satt opp grupper, og prøver nå å tvinge læreren til å dele dette ut å rett og slett tvinge dette igjennom, selv om faktisk også læreren mener at dette med klasseklubb er for yngre elever og at det er tydelig at vi som foreldre heller ikke ønsker klasseklubb. Så kan bare klassekontakt tvinge dette igjennom ?? Anonymkode: dea62...453
Anonym bruker Skrevet 18. april 2017 #2 Skrevet 18. april 2017 Klasseklubb??? Aldri hørt om... Anonymkode: 61ac3...db2
sug lut Skrevet 18. april 2017 #3 Skrevet 18. april 2017 Det går helt fint å bare si nei. Fritida di styrer du selv.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2017 #4 Skrevet 18. april 2017 Her heter det lekegrupper, og er noe stort tull. Forekommer det utestenging/mobbing, løses ikke det ved å presse ungene inn i lekegrupper, det kan heller forsterke problemet. Sistemann begynner i1.klasse til høsten og blir det snakk om lekegrupper, vil jeg si hva jeg mener om det,og kommer ikke til å følge opp. Her har de også hatt lekegrupper på fritiden,hvor lekegruppa er hjemme hos hverandre på tur. Hatt det en gang her, og det skjer ikke igjen. Vi er en stor familie og kan ikke ha 6 ekstra unger her flere ettermiddager i mnd. Jobb og fritidsaktiviteter gjør at vi mange ganger ikke er hjemme før kl 18,og da er det lekser og middag. Anonymkode: ce78d...34e
Førstemann Skrevet 18. april 2017 #5 Skrevet 18. april 2017 Hos eldste hadde vi dette til og med 4 klasse. Det er like viktig at foreldrene blir kjent som at barna skal leke, vi har hatt 1 gang pr år med forskjellige foreldre. Syns det er helt supert. Og 1 ettermiddag iløpet av et skoleår burde ikke være et problem for noen. Barna synes det er kjempestas.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå