Gå til innhold

Ull innerst på barn i bhg fortsatt? Ved Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står at det er -4 ute, men litt sol. Skal man fortsatt ha på ull? Nå er det vel tørt også.. Synes det er litt vanskelig nå i overgangen. 

Anonymkode: 80111...182

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått over til bomull på min 3-åring for en måned siden. Bor i Oslo da, mulig det er kaldere hvis du bor litt nord for Oslo, i innlandet.

Anonymkode: b0e3d...166

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har gått over til bomull på min 3-åring for en måned siden. Bor i Oslo da, mulig det er kaldere hvis du bor litt nord for Oslo, i innlandet.

Vil det si bare ett lag? Eller bomullsundertøy? Vi bor litt nord for Oslo. 

Anonymkode: 80111...182

Skrevet

Bomullsstrømper og genser, deretter vanlig bukse og genser. Har vært ganske varmt i mars, mange ganger hadde hun bare strømpebukser på når vi hentet igjen.

Skrevet

Vår treåring bruker nå bomull. Barnehagen som ønsket det for en måned siden da han ble så varm inne. De tar på ull innerst før han skal ut om det er kaldt. 

Skrevet

I dag har 4 åringen på seg : tynt ullsett innerst, fleece , boblebukse og boblejakke, mellom tykk lue. Vi bor i Sarpsborg. Hun frøs så fælt sa hun. I barnehagen bytter hun ut bobleklær med en tynn utedress. Har goretex joggesko og sherrox.  

Anonymkode: d557b...2f2

Skrevet

Det kommer veldig an på ungen og hvor dere bor. Her, noen mil sør for Oslo, har jeg ull innerst på minstemann og mellomste. Eldste på 6 år får velge selv, og hun ville ha bomull. De to yngste er frysepinner, eldste er varm. Det er forøvrig -1 grad ute nå, og meldt sol og ca 6 grader etterhvert. Du kjenner ditt barn best. 

Anonymkode: 1fad1...e90

Skrevet

Sluttet ned ull for hvertfall en mnd siden på min tre åring. Hn blir så varm inne. Og er aktiv ute også så med vindtette klær og Evt mellomklær holder han varmen. 

Anonymkode: 43fdb...4c8

Skrevet

Bor 40 min utenfor Oslo. Lenge siden vi slutta med ull. Her er det bomull + fleece som gjelder

Anonymkode: 67ea5...dea

Skrevet

Her har minste på 2 år bare på seg bomull. Bare ett lag inne, for det blir varmt når de leker inne.

Så har de på en litt tykkere ulldress utenpå der igjen når de går ut. I bhg. har de den tykke dressen på morgenen og den tynne på ettermiddagen.

Passe varm. Bor i Ski. 

Anonymkode: e2493...9a5

Skrevet

Du må se på været, ikke datoen. For noen uker siden var det 20 varmegrader

Da var det unødvendig med mye tøy. De siste dagene har det vært minusgrader om morgenen og maks 5 grader på dagen. Da trenger de omtrent det samme som på vinteren.

Det er enkelt med ull under og så kan de heller ta av mellomlager om det skulle bli varmt. Bakken er iskald. Nok tøy på romma gjør det derfor mye mer behagelig å være ute for små barn som sitter mye på bakken.

Anonymkode: 3d6e0...512

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har minste på 2 år bare på seg bomull. Bare ett lag inne, for det blir varmt når de leker inne.

Så har de på en litt tykkere ulldress utenpå der igjen når de går ut. I bhg. har de den tykke dressen på morgenen og den tynne på ettermiddagen.

Passe varm. Bor i Ski. 

Anonymkode: e2493...9a5

Bor også i ski og her har alle ungene på tynn parkdress :) rart hvordan de gjør det forskjellig ;)

Skrevet

Ull innerst. Vanskelig vær. Ull transporterer bedre fuktighet ut av tøyet enn bomull. Å bli svett i bomull med kjølig vårluft er ubehagelig. 

Anonymkode: 8ff5d...429

Skrevet

Altså.. har dere bomullsmammaer rubdt Oslo vært ute i mer enn 5 min nå? Det er DRITKALDT!!! 🙈

Skrevet

Har landet på et kompromiss med ullsinglet under vanlige bomullsklær med mine jenter som var såååå lei av ullklær.

Anonymkode: d0808...f8a

Skrevet

Ulltrøya mi er fortsatt i bruk. Da ville jeg ikke gjort noe mindre for ungene. Selv sitter jeg ikke på bakken, men bruker likevel stillongs på skautur nå i helga, så det ville jeg hatt på ungen også.

Anonymkode: b4d42...6ac

Skrevet
53 minutter siden, Lagertha skrev:

Altså.. har dere bomullsmammaer rubdt Oslo vært ute i mer enn 5 min nå? Det er DRITKALDT!!! 🙈

:sur::sur: Nei, da holder det ikke med bomullstøy, fleecedress og vindtett skalldress utenpå der igjen:scorpis:

Skrevet
48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

:sur::sur: Nei, da holder det ikke med bomullstøy, fleecedress og vindtett skalldress utenpå der igjen:scorpis:

Nei, det gjør ikke det brrrr

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Litt avhengig av hvor tykk fleecen er og hvor mye du beveger deg, men om du skal sitte stille en stund blir nok det lett kaldt. Selv har jeg jobbet uten noen timer i dag. Da har jeg hatt Ullundertøy, arbeidsbukse, tynn genser, ullgenser og vindjakke. Det har vært ganske passelig.

I helgen var jeg på en lang joggetur i marka. Da hadde jeg også Ullstilongs og trøye under treningstøyet. Det fungerte fint. Venninnen min som ikke hadde ull under ble iskald med en gang vi stoppet.

Anonymkode: 3d6e0...512

Skrevet

samme her, min har sluttet med ull da

Skrevet

Verken jeg eller barna tåler ull, og ingen av oss fryser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...