Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Sprang borti noe i skogen ute og skrapa meg opp noe forferdelig. En jernstang som stakk ut av et tre. Blødde litt, men det var mest skrubbsår. Nå, 5 timer senere er det verre... Og en svæææær klump under huden. Mye større område enn skrubbsåret var. Er ikke blitt blått. Og det er en stikkende smerte. Er det normalt? Har skrubba og slått meg mange ganger, men aldri opplevd dette... Anonymkode: c1524...04b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #2 Skrevet 16. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sprang borti noe i skogen ute og skrapa meg opp noe forferdelig. En jernstang som stakk ut av et tre. Blødde litt, men det var mest skrubbsår. Nå, 5 timer senere er det verre... Og en svæææær klump under huden. Mye større område enn skrubbsåret var. Er ikke blitt blått. Og det er en stikkende smerte. Er det normalt? Har skrubba og slått meg mange ganger, men aldri opplevd dette... Anonymkode: c1524...04b Såret er like stort som lillefingen, klumpen passer inni håndflaten min.😳 Anonymkode: c1524...04b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 Du må faktisk kontakte legevakten her og NÅ!!! Dette MÅ du ta alvorlig, det kan IKKE vente til i morgen! Du kan være maks uheldig og at du får stivkrampe, da er det livsnødvendig å komme i behandling tidsnok! Legevakt NÅ!!! Anonymkode: bae03...2da
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #4 Skrevet 16. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du må faktisk kontakte legevakten her og NÅ!!! Dette MÅ du ta alvorlig, det kan IKKE vente til i morgen! Du kan være maks uheldig og at du får stivkrampe, da er det livsnødvendig å komme i behandling tidsnok! Legevakt NÅ!!! Anonymkode: bae03...2da Men det bruker jo flere dager på å utvikle seg. Kan det virkelig være så alvorlig??😳 Anonymkode: c1524...04b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #5 Skrevet 16. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det bruker jo flere dager på å utvikle seg. Kan det virkelig være så alvorlig??😳 Anonymkode: c1524...04b Nei, du kan jo vente og se. Dør du så dør du, liksom. Ring legevakten og spør der. Her inne aner du ikke hvem som svarer. Anonymkode: 4dd6b...98c
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #6 Skrevet 16. april 2017 Kan være en infeksjon av ett eller annet slag. Hvis du vil ha blodforgiftning, så blir du bare hjemme... Anonymkode: 70f52...753
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #7 Skrevet 16. april 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det bruker jo flere dager på å utvikle seg. Kan det virkelig være så alvorlig??😳 Anonymkode: c1524...04b Hvor lang tid det tar er også avhengig av immunforsvaret ellers. Men du kan også ha fått en annen alvorlig infeksjon som trenger rask behandling. Noen infeksjoner kan være veldig skumle og kan gi blodforgiftning. Eller andre reaksjoner som du heller ikke ønsker at jeg skal skrive om. Kan også være en indre blødning du enda ikke ser, da vil det gå over av seg selv. Men om det er en infeksjon du nå har fått - uavhengig av hvilken - så kan det være for sent å vente til i morgen tidlig med å kontakte lege. Tør du virkelig ta sjansen??? Anonymkode: bae03...2da
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #8 Skrevet 16. april 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor lang tid det tar er også avhengig av immunforsvaret ellers. Men du kan også ha fått en annen alvorlig infeksjon som trenger rask behandling. Noen infeksjoner kan være veldig skumle og kan gi blodforgiftning. Eller andre reaksjoner som du heller ikke ønsker at jeg skal skrive om. Kan også være en indre blødning du enda ikke ser, da vil det gå over av seg selv. Men om det er en infeksjon du nå har fått - uavhengig av hvilken - så kan det være for sent å vente til i morgen tidlig med å kontakte lege. Tør du virkelig ta sjansen??? Anonymkode: bae03...2da Det er blått rundt, ser det nå med bedre lys. Tror det er en helt vanlig svær kul, men jeg kan ringe for å være sikker da. Anonymkode: c1524...04b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #9 Skrevet 16. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er blått rundt, ser det nå med bedre lys. Tror det er en helt vanlig svær kul, men jeg kan ringe for å være sikker da. Anonymkode: c1524...04b Og såret ser helt rent og fint ut. Bare skrapt av litt hud. Nå skjønner jeg ikke hva jeg stresset etter..🙄 Anonymkode: c1524...04b
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #10 Skrevet 16. april 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og såret ser helt rent og fint ut. Bare skrapt av litt hud. Nå skjønner jeg ikke hva jeg stresset etter..🙄 Anonymkode: c1524...04b "Stikkende smerte" er sjelden et godt tegn. Men bevares. Bli hjemme. Just proves Darwin right. Anonymkode: 70f52...753
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #11 Skrevet 16. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: "Stikkende smerte" er sjelden et godt tegn. Men bevares. Bli hjemme. Just proves Darwin right. Anonymkode: 70f52...753 Slapp av, jeg ringer 😳 Anonymkode: c1524...04b
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #12 Skrevet 17. april 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Slapp av, jeg ringer 😳 Anonymkode: c1524...04b Hva sa de? Anonymkode: 8bead...eae
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #13 Skrevet 17. april 2017 Herregud til krisemaksimerings svar du fikk da 😂😂 Har du ikke feber så er det nok ikke fått noen blodforgiftning (enda iallefall). Og hvis det ikke gjør kjempe vondt, eller kjennes varmt ut å ta på, så er det også gode tegn Mest sannsynlig har du bare fått en kul...Hevelse under huden stikker, det er normalt, og sprenger. Kan du ha brukket noe, tatt et leddbånd, eller en muskel? Ja, det er jo også mulig, men det er ikke dødelig (heller) Sier ikke at du ikke burde gå til legen hvis det ikke går seg til, men "legevakta NÅ, ellers DØR DU!" blir å ta i syntes jeg. Pust med magen du, din egen følelse stemmer nok -du kjenner deg selv best, og vet når/hvis du er dårlig. lykke til. Anonymkode: 8cc5b...148
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #14 Skrevet 17. april 2017 Gudbedre! Ikke rart det er lang kø på legevaktene, når DENNE situasjonen oppleves som potensielt livstruende av voksne mennesker! Anonymkode: 94108...5c5
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #15 Skrevet 17. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Herregud til krisemaksimerings svar du fikk da 😂😂 Har du ikke feber så er det nok ikke fått noen blodforgiftning (enda iallefall). Og hvis det ikke gjør kjempe vondt, eller kjennes varmt ut å ta på, så er det også gode tegn Mest sannsynlig har du bare fått en kul...Hevelse under huden stikker, det er normalt, og sprenger. Kan du ha brukket noe, tatt et leddbånd, eller en muskel? Ja, det er jo også mulig, men det er ikke dødelig (heller) Sier ikke at du ikke burde gå til legen hvis det ikke går seg til, men "legevakta NÅ, ellers DØR DU!" blir å ta i syntes jeg. Pust med magen du, din egen følelse stemmer nok -du kjenner deg selv best, og vet når/hvis du er dårlig. lykke til. Anonymkode: 8cc5b...148 Det var bare en kul. Jeg ringte ikke.. Jeg har en velfungerende magefølelse😜 Det var bare så uvanlig at det ikke ble blått, men i dag er det blått. Kulen er litt mindre også. Hehe, er enig med du som skriver om køene på legevakta. Anonymkode: c1524...04b
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #16 Skrevet 17. april 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var bare en kul. Jeg ringte ikke.. Jeg har en velfungerende magefølelse😜 Det var bare så uvanlig at det ikke ble blått, men i dag er det blått. Kulen er litt mindre også. Hehe, er enig med du som skriver om køene på legevakta. Anonymkode: c1524...04b Nå skrev jeg bare det innlegget du siterte, og ikke det om Lgv. Men jeg er helt enig i det den personen skrev Godt at alt var normalt 😊👍 Anonymkode: 8cc5b...148
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå