koro51 Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Er det lov å reise på ferie helligdager uten å si ifra?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #2 Skrevet 16. april 2017 Du har ikke lov å forlate landet Anonymkode: be6fc...c16
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 Du må søke nav og underrette arbeidsgiver om du skal utenlands. Anonymkode: c8ff8...8a5
koro51 Skrevet 16. april 2017 Forfatter #4 Skrevet 16. april 2017 Har ikke forlatt landet men det betyr at man kan ha feriert på Hovden, det gjør ingenting?
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #5 Skrevet 16. april 2017 Så lenge du holder deg i landet kan du godt dra på hytta på Hovden ja Anonymkode: be6fc...c16
koro51 Skrevet 16. april 2017 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så lenge du holder deg i landet kan du godt dra på hytta på Hovden ja Anonymkode: be6fc...c16 Men er det ille dersom vi et par dager drog til Sverige? Tror jeg må sende ny melding til NAV
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #7 Skrevet 16. april 2017 2 minutter siden, koro51 skrev: Men er det ille dersom vi et par dager drog til Sverige? Tror jeg må sende ny melding til NAV Ja, det er skikkelig ille? Du blir registrert med det samme du krysser grensen og NAV får melding ganske snart. Du skal jo krysse av på sykemeldongen hvis du forlater landet og om du krysser nei og så drar utenlands begår du svindel. Anonymkode: c89c7...dd4
koro51 Skrevet 16. april 2017 Forfatter #8 Skrevet 16. april 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, det er skikkelig ille? Du blir registrert med det samme du krysser grensen og NAV får melding ganske snart. Du skal jo krysse av på sykemeldongen hvis du forlater landet og om du krysser nei og så drar utenlands begår du svindel. Anonymkode: c89c7...dd4 Ok, takker for svar, var heldigvis bare passasjer i annens bil og ble ikke registrert. Sender melding til NAV imorgen, og endrer.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #9 Skrevet 16. april 2017 1 minutt siden, koro51 skrev: Ok, takker for svar, var heldigvis bare passasjer i annens bil og ble ikke registrert. Sender melding til NAV imorgen, og endrer. Jeg bare tullet. De sjekker selvsagt ikke grensene og jeg hadde ikke brydd meg å melde fra om to dager i Sverige. Det er nok ikke de som tar seg en liten påskeferie NAV prioriterer. Slapp av og kos deg med ferieminnene dine. Anonymkode: c89c7...dd4
koro51 Skrevet 16. april 2017 Forfatter #10 Skrevet 16. april 2017 Takker men jeg må nok endre for å være ærlig. Hadde nok endret uansett. Liker best å være ærlig på slik. Skal reise igjen om et ikke så lenge og da er det greit å huke av riktig. Jeg trodde ikke at helligdager betydde så mye, siden jobben har stengt uansett. Men skal som sagt rette.
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #11 Skrevet 16. april 2017 Er ikke poenget med å krysse av at folketrygden ikke dekker sykehusutgifter og annet i utlandet? Anonymkode: ae5b8...fa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå