Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #1 Skrevet 16. april 2017 Jeg har vikariat 100% men kun frem til 31. Desember. Jeg har termin i begynnelsen av Desember. Har jeg noe som helst rett på fødselspenger i mammapermisjonen min? eller må jeg gå ulønnet? Eller må jeg gå på jobbintervjuer i høst og håper på noen jobber som vil gi meg 100% fast/vikariat? eller si ifra til jobben min? Hva hadde du gjort hvis du var i min situasjon. All tis og råd mottas med stor takk Anonymkode: ba0f9...1f8
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #2 Skrevet 16. april 2017 Det har ingen betydning om du har fast jobb eller et i vikariat. Det viktige er om du har jobbet 6 av de siste 10mnd. Anonymkode: 24151...632
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 For å forstå deg rett så mener du at det spiller ingen rolle selv om jeg ikke har 1 års vikariat frem til sommer 2017? Men. Hvis jeg får bekkenløsning i November og må bli sykemeldt i en mnd. Har det noe innvirkning? Anonymkode: ba0f9...1f8
Surogvanskelig Skrevet 16. april 2017 #4 Skrevet 16. april 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: For å forstå deg rett så mener du at det spiller ingen rolle selv om jeg ikke har 1 års vikariat frem til sommer 2017? Men. Hvis jeg får bekkenløsning i November og må bli sykemeldt i en mnd. Har det noe innvirkning? Anonymkode: ba0f9...1f8 Foreldrepenger er en rettighet du tjener opp ved å jobbe/være arbeidssøker/sykemeldt... så det spiller ingen rolle. Det er nav som betaler foreldrepenger ikke arbeidsgiver. Les på nav sine sider
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #5 Skrevet 16. april 2017 Ok Tusen takk for raskt og positivt svar. Fortsatt god påske Anonymkode: ba0f9...1f8
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #6 Skrevet 16. april 2017 Og bare for å understreke, det spiller heller ingen rolle om du blir sykemeldt i svangerskapet! Det gir også rettigheter til foreldrepenger Anonymkode: 07425...f28
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #7 Skrevet 16. april 2017 All skattbar inntekt gir rett på foreldrepenger, spiller ingen rolle om du er fast ansatt, ekstrahjelp, deltidsansatt, vikar, på et engasjement e.l. Om du jobber, tjener penger og betaler skatt får du foreldrepenger. Spiller heller ingen rolle om du er ansatt eller ikke i permisjonen, det er før permisjonen starter du bygger deg opp retten til foreldrepenger. Sykepenger gir også rett på foreldrepenger, så om du så går sykemeldt hele svangerskapet får du foreldrepenger. Anonymkode: 71443...fa4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå