Gå til innhold

Hormonspiral - din erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å sette inn hormonspiral, men er litt usikker pga bivirkninger som nedsatt sexlyst, vektoppgang, kraftig hårvekst, kviser , hodepine osv.

Så hva er din erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Høstduft skrev:

Vurderer å sette inn hormonspiral, men er litt usikker pga bivirkninger som nedsatt sexlyst, vektoppgang, kraftig hårvekst, kviser , hodepine osv.

Så hva er din erfaring?

Elsker den fordi jeg slipper mensen. Og jeg blir ikke gravid.

Hater den fordi jeg gikk opp i vekt og mista ALL sexlyst, til mannens store fortvilelse. Har sex 2 ganger i året 😳

Anonymkode: 9f5f6...992

Skrevet

Har ikke opplevd noen av de bivirkningene du beskriver, men har nylig oppdaget at jeg har blitt gravid. Så da funket den ikke helt slik den skulle for min del 😔

Anonymkode: d03cf...d70

Skrevet

Litt mindre sexlyst, ellers ingen plager. Ikke hatt mensen på 10 år. Digger den 

Skrevet

Kronisk soppinnfeksjon helt til kroppen støtet den ut, ikkenoe for meg. Jeg steriliserte meg isteden.

Anonymkode: aaa20...dd2

Skrevet

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger med unntak av at jeg ikke har mensen lenger. Tipp topp tommel opp!👍🏻

Anonymkode: b11e2...033

Skrevet

Ikke hat noen bivirkninger, men fra tid til annen spotter jeg en dråpe blod så må alltid gå med truseinnlegg. Men har ikke hat den i 6 mnd enda så kan jo hende det forsvinner helt. Men er super fornøyd enn så lenge. 

Anonymkode: 51898...16c

Skrevet

Jeg har hatt min snart ett år, og vært VELDIG tålmodig i forhold til all dritten den har ført med seg. 
Sexlyst har jeg aldri hatt, og jeg har holdt vekta. 
Men jeg blødde 25 dager i måneden de fem første månedene, nå er det nede på ca ti. Ikke mye, men nok til at jeg må ha tampong eller truseinnlegg.
Jeg har ømme pupper en uke i fm eggløsning (aldri hatt før, hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd jeg var gravid).

Og jeg har vært sint og følelsesmessig ustabil siden den ble satt inn. Jeg gir den ett år, det står at det kan ta så lang tid før alt stabiliserer seg for enkelte. Men hadde mest lyst til å få den fjernet etter seks uker må jeg si.... 

Hadde nok aldri gjort det om jeg hadde visst det jeg vet nå, men det kan jo hende den funker utmerket for deg. 

Anonymkode: 9aef1...5b0

Skrevet

Husker dere navnet på den dere bruker?

Skrevet
1 minutt siden, Høstduft skrev:

Husker dere navnet på den dere bruker?

Mirena

Skrevet

Bruker også Mirena. Har hatt den siden august, da var babyen 3 mnd. Fikk ikke mensen tilbake før i februar, så håpet kanskje jeg var en av de heldige som mistet den helt. Men nei...den ser ut til å være nesten som normalt, men i stedet for voldsomme blødninger i 5 dager blør jeg nå medium i 10 dager... Håper at det fortsatt kan gå seg til da.

Nedsatt sexlyst har jeg kanskje litt, men tror tre småbarn får ta det meste av skylden for det 😄

Ellers har jeg gått ned i vekt, men det er med bevisst kostholdsendring.

Anonymkode: 32aea...b53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...