Gå til innhold

Når barnefar får ny dame..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er der innafor å bli venn med dama? Altså hun skal jo etter hvert ha mye med ungene mine å gjøre, og jeg vil ha et godt samarbeid. Hadde dere vurdert å bli venn med eksen til kjæresten?

Bruddet er nytt, men ikke overraskende. Jeg unner ham den nye dama. Vi snakket om at han ikke skal introdusere henne for barna på lenge da, men når det skjer vil jeg de skal vite at jeg også liker henne, hvis dere skjønner. Da blir det lettere for barna også.

Anonymkode: ae05c...36d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent til han selv begynner å trekke damen inn i barnas liv. Alt annet er prematurt.

Anonymkode: 64db0...cc8

Skrevet

Her har det gått snart to år uten at hun engang vedkjenner seg at hennes ex  (altså min kjæreste) har gått videre. Har aldri hilst på henne engang. Kan aldri bli med når han henter eller leverer sine unger, ikke engang sitte i bilen. Hun sier ikke noe stygt om meg, men akkurat som om jeg ikke eksisterer. Selv om jeg er sammen med hennes barn annenhver helg.

Å bli venner er nok totalt urealistisk, men hadde jo vært ok å kunne slått av en prat om det hadde falt naturlig osv.

Men noe vennskap hadde jeg aldri villet hatt. Og det tror jeg ikke kjæresten ønsker heller. Blir helt feil.

Anonymkode: d712b...ce4

Skrevet

Her er vi ikke "venner", men vi snakkes på butikken, ved henting/bringing og vi kan ringe hverandre. Vi kommer godt overens, og det er viktig for ungene :-)

Skrevet

Jeg var venn med eksen til min daværende samboer. Det skal sies at de hadde gjort det slutt seks år før jeg kom inn i bildet, og hun var gift på nytt og hadde også fått et nytt barn. Men hun tok godt i mot meg og var interessert i å bli kjent med hvem jeg var, siden datteren deres skulle være med meg 50% av tiden. Det var jeg veldig glad for; vi hadde god kjemi med en gang og ble etter hvert gode venner.

Vi kunne godt ringe til hverandre og avtale ting om barnet hvis det trengtes, far hadde et yrke med veldig ustabile arbeidstider, og innimellom hentet jeg på skole, kjørte til fritidsaktiviteter og andre ting. Med glede. Jeg var veldig glad i stedatteren min, og veldig takknemlig for at moren hennes valgte å møte meg med en positiv nysgjerrighet i starten. Jeg følte meg virkelig som en del av familien, og det var positivt for alle, særlig barnet. Så hvis du gjør det på rett måte, uten å være påtrengende, sier jeg go for it!

Anonymkode: 71f1c...aa9

Skrevet

Synes det er en fin innstilling du har. Jeg kommer godt overens med mor til min stedatter, vi snakker ofte sammen på facebook osv. Venner er nok å dra det litt langt, men at du vil bli litt kjent med henne for å samarbeide godt er absolutt lurt. Godt for deg også å vite hva slags dame ungene omgås og kjekt for henne å kunne ta kontakt dersom det er noe. 

Skrevet

Jeg er venn med mor på Facebook, og vi ringes ang barna. Mannen min har ingen 9-16 jobb, og kan være vanskelig å få tak i så sant det ikke er absolutt nødvendig. Så vi har blitt enige om at hun ringer meg og jeg henne. Hun passer også vårt fellesbarn innimellom, og det er noe alle barna setter pris på.

Anonymkode: ed0a8...caa

Skrevet

Å bli venner er kanskje litt voldsomt. Men jeg synes du har en utrolig fin innstilling, det gjør det mye lettere for alle parter

Anonymkode: 53a9c...10b

Skrevet

Meg og stemor har en kjempe god tone og kan ringe hverandre for å overlevere beskjeder der det er naturlig. Hun er engasjert og tar seg godt av barnet vårt som er hos dem 40 -% av tiden. Jeg er innmari takknemlig for at vi kan ha dette forholdet og vise barna at voksne kan fungere sammen på dette viset selv om ikke kjernefamilien er inntakt lenger.

Skrevet

Hvis faren faktisk hadde prøvd å få samvær hadde jo ikke Camilla kalt den nye samboeren for pappa til lila 

Anonymkode: fbcd1...fec

Skrevet

Oooops, svarte i feil tråd

Anonymkode: fbcd1...fec

Skrevet

Nei, jeg er ikke venn med eksen sin dame, hun får heller ikke se barnet, faren har kun samvær 6 timer hver onsdag..

Anonymkode: ef459...a91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...