Gå til innhold

Hormonspiralt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal ta hormonspiral snart, og finner ikke svar på det ene spørsmålet jeg har noe sted. Har noen satt inn hormonspiral uten å ha hatt sex (altså være jomfru)? Hvordan er det? Hva bør jeg tenke på og er det noen måter jeg kan forberede meg på slik at jeg får en grei opplevelse?

Et siste spørsmål:

Hvordan foregår prosessen med å sette den inn (detaljer)?

Tusen takk på forhånd❤️

Anonymkode: 8b9d6...013

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør ha født før du setter inn spiral. Om ikke er det vannskeligere å få den på plass siden de har mindre livmor og det er større sjanse for at den detter ut.

Den blir satt inn mnes du ligger i gu stolen.

Anonymkode: 543ae...858

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør ha født før du setter inn spiral. Om ikke er det vannskeligere å få den på plass siden de har mindre livmor og det er større sjanse for at den detter ut.

Den blir satt inn mnes du ligger i gu stolen.

Det er bare tull. Det gikk de tilbake på for lenge siden. De setter evt litt lokal hvis det er vanskelig. Får de ikke til, kan du få time til å sette den inn i en veldig kort narkose. 

Anonymkode: d085e...f3e

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er bare tull. Det gikk de tilbake på for lenge siden. De setter evt litt lokal hvis det er vanskelig. Får de ikke til, kan du få time til å sette den inn i en veldig kort narkose. 

Ja, har lest flere steder hvor det bare er snakk om etter fødsler, men det skal jo gå like fint for yngre som ikke har hatt sex eller født når det er gratis å få spiral når man er 16-17 år. Kanskje litt trangere osv hos yngre, men det skal vel gå fint😊

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er tull? At det er vannskelig å sette den inn hos en som ikke har født? At den har lettere for å falle ut om du ikke har født?

Hvor lenge er "for lenge siden"? 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er tull? At det er vannskelig å sette den inn hos en som ikke har født? At den har lettere for å falle ut om du ikke har født?

Hvor lenge er "for lenge siden"? 

At man bør ha født. Ofte så går det helt fint å sette inn. Men lurt å sette inn på slutten av mens. 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At man bør ha født. Ofte så går det helt fint å sette inn. Men lurt å sette inn på slutten av mens. 

Ofte går det fint, men det jeg har skrevet er like fult ikke tull.

Jeg tror hi her er enda et av trollene. Bare tuleinlegg igjen.

Dette er sider for mødre og de som prøver å bli gravide. Ikke jomfruer som vil ha prevansjon. Det finnes det andre sider for.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ofte går det fint, men det jeg har skrevet er like fult ikke tull.

Jeg tror hi her er enda et av trollene. Bare tuleinlegg igjen.

Dette er sider for mødre og de som prøver å bli gravide. Ikke jomfruer som vil ha prevansjon. Det finnes det andre sider for.

Dette er ikke en side kun forbeholdt det du beskriver. Alle har rett til å spørre om noe her. Ofte kommer anonymforum opp som første søkeresultat på Google, så ikke rart om hun spør her... til hi: prat med fastlegen/gynekologen din om dette.

Anonymkode: 7b802...d64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...