Gå til innhold

Spekulasjoner/ryktespredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke lov her inne. Noen som vet hva det betyr? Sånn helt konkret. 

Anonymkode: 4e091...4a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke lov her inne. Noen som vet hva det betyr? Sånn helt konkret. 

Eksempel:

en bilulykke skjer på Hurum, og noen dør.

en bruker skriver: sjåføren var påvirket av hasj. Både sjåfør og avdøde kom fra et belastet miljø.

politiet har ikke gått ut med denne infoen, den står heller ikke i avisene

da er det et regelbrudd

Anonymkode: 749df...4eb

Skrevet

Min erfaring her inne er at det er en veldig skjønnsvurdering, kommer an på hvilken moderator og dagshumør virker det ofte som

Anonymkode: ca750...8ca

Skrevet

Ok, Takker,

Men er et lov her inne å skrive at Ola Nordmann er her inne, altså navngi (er vel ikke lov)?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok, Takker,

Men er et lov her inne å skrive at Ola Nordmann er her inne, altså navngi (er vel ikke lov)?

Navn på privatpersoner skal ikke nevnes her

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, Takker,

Nei, det er ikke lov

Anonymkode: ca750...8ca

Skrevet

Navn på privatpersoner skal ikke nevnes her

Men jeg har en her inne som forfølger meg og vet alt. Eneste muligheten er at personen har tilgang til det jeg har skrevet før. Jeg tenker nå å gå videre med dette.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg har en her inne som forfølger meg og vet alt. Eneste muligheten er at personen har tilgang til det jeg har skrevet før. Jeg tenker nå å gå videre med dette.

Forfølger deg her eller i det virkelige liv?

Om det er en som stalker deg bør du absolutt ta det videre. Ta det først med administrasjonen her og ta ev. kontakt med politiet også om det er ille. Ikke vurder å gå videre med det - gå videre med det!

Anonymkode: cb03a...0ff

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Forfølger deg her eller i det virkelige liv?

Om det er en som stalker deg bør du absolutt ta det videre. Ta det først med administrasjonen her og ta ev. kontakt med politiet også om det er ille. Ikke vurder å gå videre med det - gå videre med det!

Anonymkode: cb03a...0ff

Forfølger meg her inne men har funnet ut hvem jeg er.  Det er ikke mulig å finne ut hvem jeg er uten tilgang på det jeg har skrevet som anonym, kombinert med nick. Dermed tenker jeg at det blir politisak nå. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye har du delt her, da...? Er det sånn at du har gitt så mye detaljer ar du er gjenkjent av noen? Å gjenkjenne noen er ikke forbudt. 

Har personen skrevet om deg her? Det er lenge siden jeg har sett personnavn nevnt på forum.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forfølger meg her inne men har funnet ut hvem jeg er.  Det er ikke mulig å finne ut hvem jeg er uten tilgang på det jeg har skrevet som anonym, kombinert med nick. Dermed tenker jeg at det blir politisak nå. 

Mener du at personen har hacket dine anonyme uttalelser?!

Skrevet

Politisak?! Selv om noe er ulovlig etter forumreglene, rammes det ikke nødvendigvis av straffeloven ☺️

Anonymkode: d7b2e...470

Skrevet

Hvor mye har du delt her, da...? Er det sånn at du har gitt så mye detaljer ar du er gjenkjent av noen? Å gjenkjenne noen er ikke forbudt. 

Har personen skrevet om deg her? Det er lenge siden jeg har sett personnavn nevnt på forum.

Aldri gitt detaljer men skrevet litt med nick kombinert med anonym. Personen har funnet ut hvem jeg er. Jeg ser det i andre tråder også som ikke har med meg å gjøre.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mener du at personen har hacket dine anonyme uttalelser?!

Nei. Jeg er ikke hacket. 

Skrevet

Hvis du har skrevet så mye om deg selv at noen har gjenkjent deg, er det du som er ansvarlig for det. Hvis du blir outet, vil det bli slettet. Altså hvis noen hadde skrevet "Jeg vet hvem Iiiiik er, hun heter Christine Inngarden og bor i Steinkjer", så hadde det altså blitt slettet og vedkommende ville sikkert fått en advarsel. Hvis det er mer subtile hint, som ikke bryter noen regler, men som forteller deg at en vet og skriver ting du skjønner er rettet mot deg, bør du slette deg eller bytte nick. Evt vurdere om du er paranoid. 

Skrevet
1 minutt siden, Iiiiik skrev:

Hvis du har skrevet så mye om deg selv at noen har gjenkjent deg, er det du som er ansvarlig for det. Hvis du blir outet, vil det bli slettet. Altså hvis noen hadde skrevet "Jeg vet hvem Iiiiik er, hun heter Christine Inngarden og bor i Steinkjer", så hadde det altså blitt slettet og vedkommende ville sikkert fått en advarsel. Hvis det er mer subtile hint, som ikke bryter noen regler, men som forteller deg at en vet og skriver ting du skjønner er rettet mot deg, bør du slette deg eller bytte nick. Evt vurdere om du er paranoid. 

Hei, 

ja, men mine anonyme tråder blir satt sammen. Jeg er ikke redd for å bli avslørt. Jeg tror ikke jeg er så paranoid men er heller ikke redd for en slik diagnose.

Skrevet

Dette er faren ved å skrive for personlige ting her inne. Jeg gjenkjente en ganske alvorlig sak her inne en gang , hvor personen smurte grovt på hva som var sant .  Grunnen til at jeg skjønte hvem personen var alle detaljer som ble beskrevet , samt at det ikke stemte overens med sannheten helt . Dette er Internett som er åpnet for alle å lese, står man feks i konflikt med naboen som har hunden i Hagen din , og du velger å legge ut innlegget samme dag , så er sjansen relativ stor at naboen din leser innlegget her inne . Nettvett , selvom det er anonymt uten navn , må ivaretas bedre enn hva som ofte skjer. 

Anonymkode: 32a6c...e96

Skrevet (endret)

Hei, 

ja, men mine anonyme tråder blir satt sammen. Jeg er ikke redd for å bli avslørt. Jeg tror ikke jeg er så paranoid men er heller ikke redd for en slik diagnose.

Det er noen brukere som er lette å kjenne igjen selv om de skriver anonymt. Handler både om innhold og måte å formulere seg på. 

Endret av Iiiiik
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dette er faren ved å skrive for personlige ting her inne. Jeg gjenkjente en ganske alvorlig sak her inne en gang , hvor personen smurte grovt på hva som var sant .  Grunnen til at jeg skjønte hvem personen var alle detaljer som ble beskrevet , samt at det ikke stemte overens med sannheten helt . Dette er Internett som er åpnet for alle å lese, står man feks i konflikt med naboen som har hunden i Hagen din , og du velger å legge ut innlegget samme dag , så er sjansen relativ stor at naboen din leser innlegget her inne . Nettvett , selvom det er anonymt uten navn , må ivaretas bedre enn hva som ofte skjer. 

Jeg har forfalsket alt jeg har skrevet. Det som er rart er at i en tråd kan jeg spørre om du liker q melk. I neste tråd spør jeg om noe annet og da kommer det koblinger mot q melk. Det er konsekvent. 

Skrevet

Jeg har forfalsket alt jeg har skrevet. Det som er rart er at i en tråd kan jeg spørre om du liker q melk. I neste tråd spør jeg om noe annet og da kommer det koblinger mot q melk. Det er konsekvent. 

Samme skrivefeil/skrive måte. Samme type innlegg osv osv

Anonymkode: 1f7e1...071

Skrevet

Det Iiik sa. Mange er veldig lett gjenkjennelige,  selv uten nick.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tror det er samme måte å skrive på osv . Startet flere tråder her og svart på mange tråder jeg , men aldri fått beskjed om at noen kjent meg igjen 

Skrevet

Da tror det er samme måte å skrive på osv . Startet flere tråder her og svart på mange tråder jeg , men aldri fått beskjed om at noen kjent meg igjen 

Jeg har fått venninner til å starte tråder for meg. Det samme skjer. Vi skriver totalt ulikt, ikke gitt føringer.

Skrevet

Jeg har fått venninner til å starte tråder for meg. Det samme skjer. Vi skriver totalt ulikt, ikke gitt føringer.

Høres ut som det er du som er rar. Hvorfor holder du på slik?

Tror du trenger en annen hobby.

Har vært mye tull her inne. Er det du som kjeder deg?

Anonymkode: 1f7e1...071

Skrevet

Hvorfor fått venner til å starte tråder ?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...