Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #1 Skrevet 15. april 2017 Erdogan sier at hvis tyrkerne bare vil gi ham mer makt så skal han umiddelbart få innført dødsstraff. https://www.nrk.no/urix/erdogan-lover-dodsstraff-hvis-ja-siden-vinner-folkeavstemningen-1.13475366 Hvis han blir valgt, kan vi egentlig stole på valgresultatet slik han har fart frem de siste årene? Jeg greier ikke forstå det om tyrkerne sier ja til disse endringene - da velger de jo å gi diktatorisk makt til presidenten. Om tyrkerne gir Erdogan mer makt nå så håper jeg alle velger å boikotte å reise til Tyrkia slik at de får kjenne på kroppen at valgene deres får følger. Anonymkode: 414ce...5e8
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #2 Skrevet 16. april 2017 Når over åtti prosent av stemmene er talt opp viser tallene at ja-siden leder. Jeg greier ikke med min beste vilje forstå at en befolkning frivillig velger å gi presidenten så mye mer makt at han må regnes som en diktator, at de frivillig vil stemme for at domstoler skal være mindre uavhengige og få mindre makt osv. Skremmende utvikling, og det sier mye om det tyrkiske folket hvis de virkelig stemmer ja til disse grunnlovsendringene. For meg virker det som det komplette idioti, og jeg har veldig vanskelig for å forstå at det ikke ligger valgfusk bak tallene. https://www.nrk.no/urix/mot-ja-seier-i-tyrkia-1.13476135 Anonymkode: 414ce...5e8
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #3 Skrevet 16. april 2017 Dødsstraff er lite hyggelig å tenke på når man også tenker på de som blir uskyldig dømt. Jeg trodde heller ikke at Trump skulle vinne valget og vi var vel mange som tok feil. Ingenting forundrer meg lengre Anonymkode: 33bfc...cd7
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #4 Skrevet 16. april 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dødsstraff er lite hyggelig å tenke på når man også tenker på de som blir uskyldig dømt. Jeg trodde heller ikke at Trump skulle vinne valget og vi var vel mange som tok feil. Ingenting forundrer meg lengre Anonymkode: 33bfc...cd7 Du har rett i det, slikt burde ikke forundre lenger. Men likevel så blir jeg forundret, det tyrkiske folket sier jo fra seg makt til en president som fra nå nærmest blir en diktator. Jeg tror ærlig talt de ikke vet hvor mye makt de faktisk gir til ham. Skal han avsettes om han går for langt så må det vel et kupp til i fremtiden... Anonymkode: 414ce...5e8
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #5 Skrevet 16. april 2017 Når motstandere er blitt fengslet eller drept så får han ikke så mye motstand ved dette valget. Nå burde NATO revurdere Tyrkia som medlemsland. Anonymkode: 0f61e...079
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #6 Skrevet 16. april 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når motstandere er blitt fengslet eller drept så får han ikke så mye motstand ved dette valget. Nå burde NATO revurdere Tyrkia som medlemsland. Anonymkode: 0f61e...079 Tror du Nato vil tørre å fjerne Tyrkia fra alliansen, da? Vil ikke det kunne destabilisere regionen ytterligere? Kjempevanskelig, for alliansen kan jo ikke ha et medlemsland styrt av en diktator. De kan jo ikke kutte dem fordi landet innfører dødsstraff igjen - da må de bl.a. kutte ut USA også... og det kan de jo ikke. Hvis valget i Tyrkia er et hemmelig valg for hver enkelt person så burde det jo ikke vært noen grunn for enkeltpersoner å stemme ja om de virkelig mener nei. Men det er kanskje det de ikke stoler helt på, at de velger av frykt? Anonymkode: 414ce...5e8
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #7 Skrevet 16. april 2017 Opplagt valgfusk. Anonymkode: 8ec5e...b6f
Anonym bruker Skrevet 16. april 2017 #8 Skrevet 16. april 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Opplagt valgfusk. Anonymkode: 8ec5e...b6f Virker slik. Spørsmålet er om de får gjort noe med det? Anonymkode: 414ce...5e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå