Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #1 Skrevet 15. april 2017 Min mann har litt sør familie. 2 søsken har ødelagt økonomien sin med de følger at de ikke har bil og sjelden penger. På onsdag kjørte min mann ene på butikken, i går kjørte jeg samme på butikken - kom ut med snop og snus. I dag tikket det sannelig inn en melding fra samme, om vi skal på butikken... så nå er mannen min ut og kjører han. Vi går jo taxinæringa i området i hælene. Gratis. De to, svigermor - for svigerfar er en raring. Svigermor betaler da, det gjør hun. Men det er så irriterende😏. Vi kan jo si nei, men ene bor så langt unna butikken at det er ikke råd for å gå. Men det må da gå an å planlegge litt😡. Har begynt å si nei, men synes jo vi må hjelpe også. Den andre spør stadig om å låne penger. 200 her og 300 der. Og hva kjøpes... snus😵. Spør sjelden og aldri om skyss denne da👍 Det er sikkert mange som vil si at det er bare å sette ned foten, men det er ikke artig å se at de sliter sånn heller😔 De er jo foreldre også. Sorry, bare litt frustrert! Anonymkode: 3ac6b...eaa
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #2 Skrevet 15. april 2017 Jeg hadde ALDRI - og da mener jeg ALDRI!!! - lånt foreldre penger til snus, tobakk eller alkohol når de har så dårlig råd. Jeg hadde sagt at de får gjøre noe med avhengigheten sin så får de bedre råd! Gi beskjed til den andre... "Vi kan kjøre deg til butikken (f.eks.) torsdager kl. 1730 når Ole er på trening, da må du planlegge handling for hele uken, for vi har ikke tid til å kjøre deg oftere. I så fall må du finne annen skyss." Hvor langt er det til butikken for denne personen, da? Politiet har som regel snart hittegodsauksjoner rundt om, og da kan man få bra sykler til en billig penge. Da kan personen i hvert fall sykle hele sommerhalvåret. Anonymkode: 7732f...953
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #3 Skrevet 15. april 2017 Det går fort en halvtime å sykle, gå tar mye lengre såklart. Det er nesten bare bakker. Men det med tidspunkt er nok lurt. Den personen kan faktisk stikke innom på butikken selv på hverdagene pga gratis jobb-bil, men likevel mases det i helgene😏 Har blitt temmelig overrasket noen ganger ja, når jeg har sett hva pengene har gått til, men vil ikke blande meg i deres pengebruk, de må finne ut av det selv. Men blir temmelig oppgitt. vet begge jobber for å endre på økonomien sin, den med bilen har søkt hjelp nå, så vil hjelpe så vedkommende greier å holde motet oppe under prosessen. Anonymkode: 3ac6b...eaa
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #4 Skrevet 15. april 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det går fort en halvtime å sykle, gå tar mye lengre såklart. Det er nesten bare bakker. Men det med tidspunkt er nok lurt. Den personen kan faktisk stikke innom på butikken selv på hverdagene pga gratis jobb-bil, men likevel mases det i helgene😏 Har blitt temmelig overrasket noen ganger ja, når jeg har sett hva pengene har gått til, men vil ikke blande meg i deres pengebruk, de må finne ut av det selv. Men blir temmelig oppgitt. vet begge jobber for å endre på økonomien sin, den med bilen har søkt hjelp nå, så vil hjelpe så vedkommende greier å holde motet oppe under prosessen. Anonymkode: 3ac6b...eaa Jobber for å endre økonomien ved å kjøpe unødvendige ting som snus og alkohol? Itillegg har de barn??? Når man ikke klarer å styre seg har man en sykdom. Og når man ikke eier sosiale antenner og intelligens er de heldige som i det hele tatt får beholde ungene i mine øyne. Det er faktisk så lett som å bare sette foten ned! Jeg hadde uttrykt lett hvordan de har råd til slike ting når de har så store økonomiske problemer. Da er ikke problemene store nok... Anonymkode: 3c475...508
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #5 Skrevet 15. april 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jobber for å endre økonomien ved å kjøpe unødvendige ting som snus og alkohol? Itillegg har de barn??? Når man ikke klarer å styre seg har man en sykdom. Og når man ikke eier sosiale antenner og intelligens er de heldige som i det hele tatt får beholde ungene i mine øyne. Det er faktisk så lett som å bare sette foten ned! Jeg hadde uttrykt lett hvordan de har råd til slike ting når de har så store økonomiske problemer. Da er ikke problemene store nok... Anonymkode: 3c475...508 Har avtale med gjeldsrådgiver, og de vet selv at må slutte, vi har snakket om det. Mulig jeg er for tolerant, jeg er enig i det du sier. Men det er også snakk om depresjon her, det sier seg vel selv, og da er det ikke bare-bare å slutte med sånne uvaner tenker jeg. Anonymkode: 3ac6b...eaa
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #6 Skrevet 15. april 2017 Bor man så krøkkete at man ikke kan handle inn uten "støttekontakt", da er det vel tid for å flytte. Anonymkode: 7e7c5...236
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #7 Skrevet 15. april 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bor man så krøkkete at man ikke kan handle inn uten "støttekontakt", da er det vel tid for å flytte. Anonymkode: 7e7c5...236 Neida, det er et veldig fint sted👍😊 Anonymkode: 3ac6b...eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå