Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #1 Skrevet 15. april 2017 Det kan være av forskjellige grunner.. personlig kan jeg ikke pga jeg ikke tåler sånt. Har mange allergier. Men synes det er trist i år. Jeg og mannen har hatt en barnslig tradisjon; å fylle et påskeegg og gi til hverandre. Det har jeg synes har vært veldig koselig. Men i år er det ingenting, for tåler plutselig ingenting. Vet ikke helt hva jeg skulle hatt i egget mitt? Tåler ikke sjokolade heller. Ikke smågodt. Aner ikke hva det er jeg ikke tåler, men blir syk. Men det er sikkert noe jeg ikke har tenkt på!? Sånn til neste år !!! Anonymkode: 7ca40...87c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #2 Skrevet 15. april 2017 Søsteren min har litt samme problem. Det er ikke alltid så enkelt å finne ting hun kan få i et påskeegg. Noe nøtter og tørket frukt og små riskaker har hun fått. Hun vil jo gjerne kunne gå og småspise av egget sitt hun som resten av familien. Jeg har ofte forsøkt å finne på noe litt påskete å ha i - som et gult tørkle eller en søt påskehare i tillegg til noe spiselig. Rett og slett fordi det er vanskelig å finne nok spiseligen ting å ha i. Anonymkode: 9bb51...723
TPK Skrevet 15. april 2017 #3 Skrevet 15. april 2017 (endret) Hva tåler du da? Nøtter? Pastiller? Tyggis? Tørket frukt? Vanlige egg? Hva med spekemat, gode oliven eller vin? (Må være stort egg da 😜) Kryssordblad, bok, kinobillett, påskepynt o.l går jo også an å ha inni, må ikke være snop! Endret 15. april 2017 av TPK
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #4 Skrevet 15. april 2017 Jeg fikk et påskeegg med rosiner og klementin, og et gavekort på 200kr på h&m 😊 tidligere har jeg fått kryssordblad, bok, og diverse småting jeg kan ha bruk for. Anonymkode: 46ec1...f8e
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #5 Skrevet 15. april 2017 Regner ikke med at du tåler nøtter, men om du gjør så er det mulig. Om det er noe potetgull du kan spise kan det være noe. Nå finnes det glutenfritt (står helt stille hva det heter nå, men posen er rød den som har salt i sg hvertfall. Den vet jeg flere allgikere kan spise) det finnes også potetgull av rotgrønnsaker. Han ene jeg jobber med tåler igrunn ingenting utenom melk, disse kunne han overraskende spis. Han kan nesten ikke spis grønnsaker eller frukt heller. Han er ikke hyper allergisk så han prøvde. Han kunne også spise blåpoteten, men vanlig potetgull kan han ikke spis. Hva kjøper du når du skal kose deg? Riskaker med og uten krydder? Blåbær, jordbær osv? Meny har litt utvalg av gluten og melkefritt godteri. Endel glutenfritt har forsvunnet desverre, men vi fikk inn noe nytt sukkerfritt godt som skal inneholde minimalt med allergener. Har ikke fått testet de ut på han som reagerer på jobb enda, så jeg aner ikke hvor mye det er. Jeg fikk tilbakemelding fra en som ikke kan ha sukker som sa de smakte veldig godt til å være sukkerfritt godteri. Så det kan jo være noe å teste ut om du ikke er veldig allergisk. (Og da mener jeg at du blir så dårlig at du må på sykehus osv. Blir du bare litt uggen går det jo ann å prøve) Anonymkode: 77d16...b24
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #6 Skrevet 15. april 2017 Kanskje det er sukkeret du ikke tåler? Jeg blir SYK av sukker. Blir sengeliggende med smerter i kroppen og føles som om jeg er forgiftet. Har derfor gått over til et fullstendig sukkerfritt kosthold. Men unner meg en sjokolade i ny og ne fra Cavallier, tror jeg den heter. Fås kjøpt på helsekost og er uten sukker. Det tåler jeg i små mengder. Anonymkode: ae6f1...a4c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #7 Skrevet 15. april 2017 Jeg blir ikke syk av sukker, men har valgt å slutte med det. Og savner det overhodet ikke! Hvis mannen skulle fylle et egg til meg, ville jeg ønsket meg noe helt annet enn spiselige ting. Et blomstergavekort, en god hudkrem eller et smykke. Anonymkode: 57870...39c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #8 Skrevet 15. april 2017 56 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje det er sukkeret du ikke tåler? Jeg blir SYK av sukker. Blir sengeliggende med smerter i kroppen og føles som om jeg er forgiftet. Har derfor gått over til et fullstendig sukkerfritt kosthold. Men unner meg en sjokolade i ny og ne fra Cavallier, tror jeg den heter. Fås kjøpt på helsekost og er uten sukker. Det tåler jeg i små mengder. Anonymkode: ae6f1...a4c Men hva spiser du til vanlig da? Regner med at sukkeret utelukker alt av frukt og bær, og mange grønnsaker? Anonymkode: 4f1c0...04b
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #9 Skrevet 15. april 2017 Hi her. Kan nesten ikke spise noe. Kan spise vafler og pannekaker og boller Og karamell... Jeg vet ikke helt hva jeg ikke tåler, men nøtter er giftig for meg. Holdt på å dø sist jeg spiste det Nå reagerer jeg bare noen i samme rom spiser nøtter Anonymkode: 7ca40...87c
Giss Skrevet 15. april 2017 #10 Skrevet 15. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hi her. Kan nesten ikke spise noe. Kan spise vafler og pannekaker og boller Og karamell... Jeg vet ikke helt hva jeg ikke tåler, men nøtter er giftig for meg. Holdt på å dø sist jeg spiste det Nå reagerer jeg bare noen i samme rom spiser nøtter Anonymkode: 7ca40...87c Man kan steke pannekaker i pepperkakeformer. De blir skikkelig fine. Det er kanskje noe å ønske seg i påskeegget? Ellers er da karameller glimrende påskegodteri!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå