Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #1 Skrevet 15. april 2017 Samboer går fra meg, hva får jeg av økonomisk hjelp? Jeg har fulltidsjobb, men og mye utgifter. Får jeg støtte til SFO? Ekstra barnetrygd? Husleige? Håper noen kan svare:) Anonymkode: fd3f9...8bc
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #2 Skrevet 15. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Samboer går fra meg, hva får jeg av økonomisk hjelp? Jeg har fulltidsjobb, men og mye utgifter. Får jeg støtte til SFO? Ekstra barnetrygd? Husleige? Håper noen kan svare:) Anonymkode: fd3f9...8bc Har tre barn, leier hus. Jeg skal bo i huset. Forhåpentligvis skal ungene bo hos meg fast og hos far annenhver helg og evt onsdager eller noe. Anonymkode: fd3f9...8bc
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #3 Skrevet 15. april 2017 De fleste kommuner har aleneforeldreforening. De kan sikkert bistå deg. Anonymkode: c7f29...1d2
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #4 Skrevet 15. april 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: De fleste kommuner har aleneforeldreforening. De kan sikkert bistå deg. Anonymkode: c7f29...1d2 Bor i en veldig lite kommune, aldri hørt om noe sånt. Er det gjennom kommunen? Skal sjekke opp i det iallfall:) Noen andre som vet mer om hva jeg kan få? Har lyst til å planlegge litt, og i dag er jo alt stengt Det viktigeste for meg nå er at ungene får det stabilt og trygt framover. Går det ikke rundt må jeg finne en jobb til så jeg kan jobbe i helgene de er med far. Anonymkode: fd3f9...8bc
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #5 Skrevet 15. april 2017 Alle aleneforeldre får særfradrag på skatten og dermed mer utbetalt. Du får også en ekstra barnetrygd og bidrag fra far. Det er flere støtteordninger også, men de er behovsprøvd så om du har krav på de kommer an på hva du tjener. Det du kan få er gradert overgangsstønad, støtte til barnetilsyn og bostøtte Anonymkode: de7b9...276
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #6 Skrevet 15. april 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alle aleneforeldre får særfradrag på skatten og dermed mer utbetalt. Du får også en ekstra barnetrygd og bidrag fra far. Det er flere støtteordninger også, men de er behovsprøvd så om du har krav på de kommer an på hva du tjener. Det du kan få er gradert overgangsstønad, støtte til barnetilsyn og bostøtte Anonymkode: de7b9...276 Er egentlig jeg som har betalt det meste fra min lønning, og vi kommer til å bruke mindre på feks mat og cola! Bare litt ekstra hjelper på, som en ekstra barnetrygd eller noe. Det er så det blir litt romslig og vi ikke må snu på krona. Anonymkode: fd3f9...8bc
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #7 Skrevet 15. april 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er egentlig jeg som har betalt det meste fra min lønning, og vi kommer til å bruke mindre på feks mat og cola! Bare litt ekstra hjelper på, som en ekstra barnetrygd eller noe. Det er så det blir litt romslig og vi ikke må snu på krona. Anonymkode: fd3f9...8bc Det første du må gjøre er å bestille time på familievernkontoret for mekling, dere må ha en meklingsattest før du kan søke noe som helst. Så må mannen flytte ut og melde flytting til folkeregisteret. Først da kan du søke om støtte som enslig forsørger Første går du inn på skatteetaten for å endre skattekortet, kryss av for enslig forsørger også vil skatten settes ned litt Så går du inn på nav og finner søknadsskjema for en ekstra barnetrygd, overgangsstønad og støtte til barnetilsyn. Når det kommer til bidrag fra far så ligger det en bidragsveileder på nettsiden til nav, også må dere bli enige om dere vil lage en privat avtale eller be nav sette bidrag og kreve det inn. Anonymkode: de7b9...276
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå