Gå til innhold

Bør jeg bytte vakter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får oss valp i juni. Den kommer uka før jeg går ut i ferie. Jeg har igjen tre vakter da før det er ferie på meg. De tre vaktene er ca en uke etter at valpen er i hus. Men, de vaktene er en vanlig vakt, og de to andre er 12 timers vakter.

Da blir jeg jo nesten Ikke hjemme de dagene. Er det dumt i forhold til valpen? Mann og barn blir hjemme, men det er jeg som kommer til å ta meg mest av valpen i starten.

Bør jeg bytte de vaktene så jeg slipper å være borte så mye mens valpen er såpass fersk?

Anonymkode: e4efc...9a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vaktene er etter hverandre, forresten.

Hi

Skrevet

Hunder har ikke tidsbegrep sånn sett, så om du er borte i en eller 12 timer så merker ikke de forskjell på det. Det som er viktig er at noen tar seg av valpen så den får dekket sine behov med mat og lufting. 

Dere er jo flere så ser ikke problemet her. Om det er tilknytning du tenker på så er det uansett positivt at hunden lærer seg at ikke det bare er en som kan ta seg av den. Du vil få en mye tryggere hund da. Ellers kan du risikere at den vil bli nervøs når du blir borte ved senere anledninger. 

Syns det er positivt at du drar på jobb da, pluss at dj garantert kommer til å synes det er deilig å komme deg litt bort. Valp er slitsomt og en fulltidsjobb de første ukene/mndene. Min er nå 8 mnd og er vant til å bli tatt vare på av flere, er en veldig trygg og fin hund. 

Skrevet

Da går det kanskje greit at jeg er på jobb da. Kan bytte å jobbe inn før valpene kommer også. 

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...