Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #1 Skrevet 15. april 2017 er dere veganere? Anonymkode: 46093...a83
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #2 Skrevet 15. april 2017 Vi er ikke veganere, men spiser lite kjøtt og fisk, og beveger oss nok i retning vegetar/vegan. Hvis du ikke forstår argumentene folk har for å kutte ut animalske produkter anbefaler jeg å se dokumentaren Cowspiracy. Den er tilgjengelig bl.a. på Netflix. Anonymkode: a6db9...393
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #3 Skrevet 15. april 2017 Veganer i 10 år. Startet av miljøhensyn, husdyrproduksjon er en hovedårsak til klimagassutslipp, å kutte kjøttet er det enkleste man kan gjøre for å redusere egne utslipp. Sparer samtidig store ressurser ved å ikke la mat gå gjennom dyr, det kreves ti ganger mindre areal om man spiser plantebasert. Satte meg så mer inn i husdyrproduksjon og skjønte raskt at jeg ikke kunne støtte den industrien mer, ble sjokkert over hvordan vi behandler produksjonsdyr. Les mer på dyrsrettigheter.no eller dyrevern.no. Når det i tillegg er noe av det beste du kan gjøre for helsen er det et opplagt valg. Men les deg litt opp på ernæring for å sikre gode kilder til protein, kalsium osv, ta tilsudd av B12, dvitamin, omega3 og jod. Er en familie på fem som spiser 99% vegansk, et av de beste valgene jeg har tatt. Go for it! Anonymkode: 1c53d...1f7
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #4 Skrevet 15. april 2017 Takk for gode råd. Jeg er totalt kjøtt menneske men kom over en artikkel som skremte meg og tenkte at jeg og familien min må endre vaner. Litt treg sikkert 🤣 Anonymkode: 46093...a83
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #5 Skrevet 15. april 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi er ikke veganere, men spiser lite kjøtt og fisk, og beveger oss nok i retning vegetar/vegan. Hvis du ikke forstår argumentene folk har for å kutte ut animalske produkter anbefaler jeg å se dokumentaren Cowspiracy. Den er tilgjengelig bl.a. på Netflix. Anonymkode: a6db9...393 æsj... blir vanskelig å få tak i biler som ikke bruker plast, da. Anonymkode: 0f21d...0bf
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #6 Skrevet 15. april 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for gode råd. Jeg er totalt kjøtt menneske men kom over en artikkel som skremte meg og tenkte at jeg og familien min må endre vaner. Litt treg sikkert 🤣 Anonymkode: 46093...a83 Å leve som VEGANER er fullstendig unaturlig for mennesker. Du må til legen for å få b12-sprøyte fordi den elendige dietten din ikke gir kroppen din det den trenger. Men å være vegetarianer er helt okey! Ville mye heller satset på det Fortsatt melk og egg, men ikke kjøtt. Her har vi, pga religion, fri fra kjøtt hver fredag. Men for meg blir det maks. Anonymkode: 0f21d...0bf
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #7 Skrevet 15. april 2017 Er sikkert lurt å redusere kjøttinnhold men kanskje ikke gå helt over umiddelbart. Skal søke litt oppskrifter. Anonymkode: 46093...a83
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #8 Skrevet 15. april 2017 Prøvde i en mnd, ett veddemål🙈 Men jeg fikk så vondt i magen og ble så full av fis at jeg tenker meg hver gang bussen humpet eller stoppet for andre passasjerer😏 Anonymkode: 99d2e...276
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #9 Skrevet 15. april 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Prøvde i en mnd, ett veddemål🙈 Men jeg fikk så vondt i magen og ble så full av fis at jeg tenker meg hver gang bussen humpet eller stoppet for andre passasjerer😏 Anonymkode: 99d2e...276 Tenker - ynket... Anonymkode: 99d2e...276
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå