Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #1 Skrevet 15. april 2017 6-åringen har vært på påskeferie i 4 dager med mine foreldre pga jeg og pappaen har vært på jobb. Da vi var å hentet henne luktet det tydelig alkohol av min far. Da var klokka 11 på morgenen. Klokka 12 spør han min mor om han ikke kan ta en øl, klokka er jo over 12 argumenterer han med da. Etter noen timer sovner han i stolen. Han har hatt perioder med en del alkohol når han ikke er på jobb, men at han drakk hele dagen visste jeg ikke. Synes det er ubehagelig at jenta vår har vært på ferie med en beruset bestefar. Min mor rører ikke alkohol så jeg er sikker på hun har hatt det fint med henne, men likevel fikk jeg en klump i magen. Hadde dere gjort noe eller sagt noe? Min far tåler veldig lite kritikk så måtte vært med min mor jeg måtte tatt det opp med i tilfelle. Anonymkode: 505b6...78c
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #2 Skrevet 15. april 2017 Hva ønsker du å oppnå med den samtalen? Det lurer jeg på... Anonymkode: 54ab1...abd
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #3 Skrevet 15. april 2017 Ikke din sak. Han drikker det han drikker, punktum. Det du må avgjøre er hvorvidt du synes det er greit at datteren din er hos dem. Anonymkode: f730f...c45
oslofrk Skrevet 15. april 2017 #4 Skrevet 15. april 2017 Jeg skjønner godt at det er veldig ubehagelig, men hvorfor ta det opp med mor? Hun er jo klar over problemet. Jeg ville heller tatt det opp med far. Vær tydelig og si at da kan ikke de dra på ferie sammen. Din mor får heller komme til dere og din far bli hjemme om han ikke klarer å la være å drikke.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #5 Skrevet 15. april 2017 Jeg hadde selvfølgelig snakket med ham om problemet, ikke din mor. Jeg ville sagt at det er hans sak om han vil drikke og at du ikke har tenkt å blande deg i det, men at du ikke vil ha jenta deres sammen med han når han har drukket. Derfor får han enten klare å holde seg edru eller si fra til dere slik at dere kan ordne barnepass på andre måter. Hvis han begynner å krangle på det og kalle deg teit, prippen osv fordi du ikke tåler at han drikker "litt" alkohol kan du bare si javel, men det er uansett jeg som bestemmer over mitt barn. Da legger du lite grunnlag for videre krangling, og han vet hva han har å forholde seg til. Anonymkode: 41e32...b19
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #6 Skrevet 15. april 2017 Hvorfor ta det opp med mora di at du er for feig til å konfrontere faren din? Men barnevakt, dét skal du ha. Her har du et par valg. Konfronter faren din eller vær med ungen din selv. Anonymkode: 681ff...1fa
the amazing spidermamma Skrevet 15. april 2017 #7 Skrevet 15. april 2017 Hvis det er moren din som styrer når han får 'lov til' å drikke' (jfr at han spurte henne da dere var der), synes jeg ikke det gjør noe om du snakker med henne.
Anonym bruker Skrevet 15. april 2017 #8 Skrevet 15. april 2017 Tror bare jeg lar det være. Min far er i en søskenflokk med bare alkoholikere så jeg oppnår nok ingenting utenom bråk med en slik samtale. Grunnen til at jeg heller snakker med min mor er pga han av en eller annen grunn tåler ingen kritikk fra meg. Da tenner han på alle plugger, og jeg er den eneste i familien som tør å si fra om ting han gjør. Ligger mye bak her som jeg ikke vil gå inn på da han har bedret seg fra dette, ikke alkoholen jeg snakker om da. Har veldig sjelden barnepass, men nå jobber jeg nattskift hele påsken så da ble det vanskelig å ha barn hjemme. Anonymkode: 505b6...78c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2017 #9 Skrevet 17. april 2017 ser ikke problemet med en øl. Anonymkode: d3d91...4f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå