Gå til innhold

Har du noen du kan snakke med ALT om?Venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen, og kjenner det tærer veldig. 

Jeg kan ikke snakke med mannen, da det egentlig er vårt forhold det gjelder. 

Jeg trenger synspunkter utenfra, og noen som hører...har venninner, men ingen jeg kan dele disse tingene med. 

Anonymkode: 1c0fc...dde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har søsteren min.

Har flere venninner jeg også, men ikke så nære at det er naturlig å snakke om alt. Søsteren min derimot snakker jeg med eller sender meldinger med nesten daglig og henne kan jeg snakke om alt med.

Jeg er så glad for at det ser ut som mine to døtre blir like nære, de er virkelig hverandres beste venner nå og jeg håper det varer. Venner kan komme og gå, men en søster som står deg nær vil alltid være der.

Anonymkode: 55722...cd9

Skrevet

Du kan bestille en time bare til deg selv på familievernkontoret da, snakke med noen der og få veiledning og hjelp fra noen som ser ting litt utenfra.

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan bestille en time bare til deg selv på familievernkontoret da, snakke med noen der og få veiledning og hjelp fra noen som ser ting litt utenfra.

Takk for tips, det kan jo være en idé.

Men, litt kleint å fremmstå som "Viggo venneløs" også da 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Takk for tips, det kan jo være en idé.

Men, litt kleint å fremmstå som "Viggo venneløs" også da 

Det skal du ikke tenke på altså. At du søker hjelp og ønsker noen å "kaste ball" med for å sortere tanker og få litt innspill betyr ikke at du er venneløs. Det er overhodet ikke noe de tenker over på familievernkontoret, der ser de bare en kvinne med problemer i samlivet som søker hjelp fra en samlivsterapeut for å finne ut av det. Det er ikke negativt eller kleint,

Skrevet

Jeg er enegget tvilling og vi har det næreste forhold man kan ha til et annet menneske, bortsett fra egne barn kanskje. Jeg kjenner ikke til følelsen å mangle noen man kan betro seg til med alt, men jeg har ingen andre nære venniner heller. Har på en måte aldri lært hvordan man bygger opp en slik relasjon. Litt synd iom søsteren og jeg bor nå nesten 100 mil fra hverandre. Vi snakker fremdeles daglig på telefon eller skype, men gå ut en kveld kan vi ikke og da hadde det vært fint men noen venniner.

Anonymkode: 6bb57...2bd

Skrevet

Jeg hadde. Så fikk jeg barn og ble tydeligvis smittefarlig... 

Anonymkode: e30c6...688

Skrevet

Jeg har ingen.

Anonymkode: 58030...bb4

Skrevet

Jeg har en venninne jeg kan snakke med veldig mye om, men ikke alt. Har også en søster som jeg kan snakke om mye med, men holder igjen mye pga hun sliter mye selv. Den jeg for tiden er mest åpen med og har snakket mye med er min leder på jobben, hun er veldig fin å snakke med og tar alt veldig saklig og rolig. Det er viktig å kunne lette litt på trykket noen ganger. 

Anonymkode: aebcb...b33

Skrevet

Jeg er kristen, så.. ja.

Anonymkode: 556af...d22

Skrevet

Jeg har en venninne jeg kan snakke med om det aller meste. Hun er imidlertid veldig glad i mannen min, så tror det ville vært vanskelig å klage over ham til henne. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er kristen, så.. ja.

Så du snakker med Gud? Svarer han, mener du? 

Skrevet
29 minutter siden, Iiiiik skrev:

Så du snakker med Gud? Svarer han, mener du? 

Tror du at du, på noen måte, har noe med hvordan jeg kommuniserer og får trøst fra Gud? 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du at du, på noen måte, har noe med hvordan jeg kommuniserer og får trøst fra Gud? 

Jeg tror i hvert fall, at når du svarer i en tråd på et åpent forum, at du er åpen for en diskusjon. Hvis ikke hadde du sikkert latt være å svare. Jeg synes i hvert fall det er naturlig. Hvis jeg ser et spørsmål jeg har et udiskutabelt svar på, men som ikke tillater oppfølgingsspørsmål, da unnlater jeg å svare. 

Skrevet
12 minutter siden, Iiiiik skrev:

Jeg tror i hvert fall, at når du svarer i en tråd på et åpent forum, at du er åpen for en diskusjon. Hvis ikke hadde du sikkert latt være å svare. Jeg synes i hvert fall det er naturlig. Hvis jeg ser et spørsmål jeg har et udiskutabelt svar på, men som ikke tillater oppfølgingsspørsmål, da unnlater jeg å svare. 

Så hvis noen svarer: "Ja, jeg kan snakke med min mor om alt", så hadde du stilt hvilke viktige, relevante spørsmål? Hvis noen hadde svart: "Jeg kan snakke med min søster om alt", hvilke spørsmål hadde du stilt? 

Du vet selv hva det handler om. Alle vet det. Det trenger ingen å spørre om engang.

Skrevet (endret)
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis noen svarer: "Ja, jeg kan snakke med min mor om alt", så hadde du stilt hvilke viktige, relevante spørsmål? Hvis noen hadde svart: "Jeg kan snakke med min søster om alt", hvilke spørsmål hadde du stilt? 

Du vet selv hva det handler om. Alle vet det. Det trenger ingen å spørre om engang.

Like greit å snakke med Gud, for mennesker stiller spørsmål. Jeg selv har ikke noe forhold til Gud, det er derfor jeg spør. Du har sikkert rett allikevel. Alle vet det. Ingen trenger å spørre. Bortsett fra meg da, for dette skjønner jeg ikke. Jeg trodde nemlig at også de med et nært forhold til Gud trenger mennesker. Dumme meg! 

Hvis noen hadde sagt til meg at de kunne snakke med moren sin om alt, kunne jeg spurt om det gjaldt sex også, og om engstelse rundt det kommende ansvaret for foreldre som trenger oppfølging. 

Hvis noen hadde sagt at de kunne snakke med søsteren om alt, kunne jeg spurt om det hadde vært tilfelle også hvis søskenbarna kranglet mye, eller hvis du ikke likte svogeren. 

Endret av Iiiiik
Skrevet

Ja det har jeg og det er viktig og finne noen/ en som man kan pøse ut alt til og få synspunkter om ting, min venninne er ikke redd for og si " dette er det du som er problemet i, du må skjerpe deg" om det trengs,  hun setter ting i perspektiv.

Skrevet

Har det, men siler godt ut hva jeg faktisk bringer videre. Er du i en vurdeingsfase ville jeg heller tatt samtalen med ukjente enn folk som kanskje skal omgås oss i enda 20 år

Anonymkode: 2891d...0e3

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å betro seg til Gud er som å snakke med hunden sin, hesten sin, bildet av farmor som henger på veggen osv. Man kan snakke men man får ikke svar, man får ikke råd, man får ikke andres erfaringer eller tanker rundt temaet, man kan ikke diskutere og få nye synspunkt og tanker.... 

Derfor er det to forskjellige ting å "snakke" med Gud og å snakke med en venn... 

Skrevet

Ja, jeg har en som vet absolutt alt om meg, og jeg vet alt i henne, vi har ingen sperrer når vi prater😊

I tillegg har jeg mannen, vi er svært nær og kan snakke om alt❤️

Anonymkode: da831...5d3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Å betro seg til Gud er som å snakke med hunden sin, hesten sin, bildet av farmor som henger på veggen osv. Man kan snakke men man får ikke svar, man får ikke råd, man får ikke andres erfaringer eller tanker rundt temaet, man kan ikke diskutere og få nye synspunkt og tanker.... 

Derfor er det to forskjellige ting å "snakke" med Gud og å snakke med en venn... 

Jeg er ikke enig. Jeg er ikke religiøs selv, men føler jeg selv kan komme frem til mange svar bare ved å gå en tur i naturen eller sette meg ned og prøve å se ting fra flere sider. Drøfter saker med meg selv. Enkelte ting ville jeg ikke tatt opp med selv en nær venn. Det er greit med personlige ting som angår meg selv, men jeg vil ikke stille andre i dårlig lys ved å drøfte frustrasjoner i relasjonene med andre. Da er det godt å systematisere tankene og prøve å komme til konstruktive løsninger. Det kan man også gjøre ved å snakke "med" noen eller noe som ikke er der. 

Anonymkode: 774a6...80f

Skrevet

Jeg har tre venninner jeg føler jeg kan snakke med alt om. En barndomsvenninne som jeg har kjent i over 30 år, en jeg ble kjent med på barselgruppen til eldste og en som er vår nærmeste nabo. I tillegg har jeg en flott gjeng herfra som fungerer både som venninner, rådgivere, psykologer mm :)

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jøss. Klørne ute? 

Syns du skal be Vårherre om litt langmodighet neste gang, hils fra meg! 

Anonymkode: 6eedb...7e4

Skrevet

Ja har ei... en kollega som jeg fikk veldig god kjemi med. Mine nære venninner fra gammelt av har alle kjærester som kjenner min mann. Stoler ikke på at de holder munn ... 

Anonymkode: 13c62...0ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...