Gå til innhold

Familievold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et dilemma. Er på ferie, "syden", og på naborommet har det vært høylydt diskusjon i over en time, noe smalt, mulig dør som ble slått igjen, eller kona som ble kastet i veggen(hørte ikke smellet fra døren, mer et dunk). Mannen kjefter, kona gråter, sønnen gråter, nå har det vært stilt fra kona mens mannen visstnok holder tale til sønnen om respekt og det å være mann... hva skal vi gjøre? Gripe inn nå i kveld? Tilnærme dama i morgen subtilt og spørre om noe vi kan gjøre for å hjelpe? De snakker svensk, men mørk hudfarge, så er fra en annen kultur.

Anonymkode: 966c0...007

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakte den svenske ambassaden og forklare situasjonen?

Jeg mener det norske barnevernet har muligheter til å hjelpe norske barn i slike situasjoner, men her vil det jo være svenske varianten av barnevernet som ev. må inn i bildet. Den svenske ambassaden kan nok gi dere råd. Ellers kan dere også snakke med hotellet og gjøre dem oppmerksom på problemet. Jo flere som vet om det, jo bedre, og jeg vil tro hotellet har erfaring med slikt fra tidligere - det er nok dessverre ikke første gangen slikt skjer. Om hotellet vil hjelpe videre kommer vel an på den som er på jobb og hvilke retningslinjer de har for familievold, og også hvor stor høyde det er for slikt i den kulturen hvor dere er.

Jeg ville forsøkt å kontakte den svenske ambassaden, ev. den norske for å søke råd, da kan kanskje den hjelpe videre. Og jeg ville forsøkt å snakke med dama i morgen uansett hva annet dere gjør.

Om kjefting og vold øker på må hotellet varsle politiet, da bør også svenske myndigheter kobles inn.

Anonymkode: b1d02...795

Skrevet

Om dere er på chartertur så meld ifra til turoperatøren.

De store firmaene, TUI o.l. har retningslinjer for dette. Når dere guider ser foreldrefyll og annen omsorgssvikt har skal de melde fra til sine overordnede som igjen tar kontakt med riktig instans.

Jeg husker jeg leste en artikkel om dette for mange år siden, var noe om at folk melder ifra til barnevernet om ting de har sett når de kommer hjem også må barnevernet ta kontakt med turoperatøren for å få tak i navn osv, men at det er viktig å melde fra til turoperatøren på stedet når man ser noe for de skal kunne ta saken videre med en gang...

Anonymkode: 7c065...810

Skrevet

Du kan varsle reiseoperatøren -De har gode rutiner og kontakt med bl.a barnevernet. Sjømannskirken kan kontaktes, og har rutiner og kontakt med både barnevern og politi. 

Hvis barn er i fare (noe det virkelig høres ut som, barnet har det jo ikke bra) i kveld så mener jeg at du har en fordømt plikt til å varsle allerede i kveld.

Anonymkode: c1c83...465

Skrevet

Takk for tips! Reiseoperatøren er varslet og de skulle ta saken videre! Stakkars sønn, faren holder enda på å messer til han, dog ikke så høylydt som i sted, men høres når man går forbi rommet.

Skrevet

Dama har vi ikke hørt nå fra på en stund...

Skrevet

dette har du ingenting med

Anonymkode: 1042a...0f2

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du tar så feil! 

Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 1d024...b10

Skrevet (endret)
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er din fordømte plikt som medmenneske å bry deg -Spesielt når barn er involvert! 

Endret av litekreativtbrukernavn
Skrevet

Det er alltid noen som svarer sånn i tråder som dette. Hvis alle tenkte som deg, ville forsvinnende få få den hjelpen de trenger. 

Skrevet

Herre gud, selvfølgelig har man noe med det! Det er snakk om ens medmennesker, og her er det også snakk om et barn. Hvis flere hadde brydd seg bare litt mer om sine medmennesker, så ville verden blitt et hyggeligere sted å være. 

Anonymkode: 6090d...461

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var det ingen som hadde noe med at Christoffer ikke hadde det bra heller da kanskje?? Har du ikke lært noe etter han døde??

Anonymkode: 236aa...b36

Skrevet

Reiseselskapet tok kontakt ned hotellet som var å sjekket forholdene, mannen var full, ei i reisefølget vårt fikk snakket med mor, det gikk bra etter forholdene. De skulle reise på familietur for å se om de kunne satse på hverandre igjen, det skal de (heldigvis) ikke. Ikke noe mer bråk siden og de reiste hjem i dag. Mor har hovedomsorgen... 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Reiseselskapet tok kontakt ned hotellet som var å sjekket forholdene, mannen var full, ei i reisefølget vårt fikk snakket med mor, det gikk bra etter forholdene. De skulle reise på familietur for å se om de kunne satse på hverandre igjen, det skal de (heldigvis) ikke. Ikke noe mer bråk siden og de reiste hjem i dag. Mor har hovedomsorgen... 

Så da får vi bare se an om far er av dem som så dreper mor, barn og seg selv. Menn i den situasjonen er noe av det skumleste jeg vet.

Anonymkode: c3469...ae7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...