Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #1 Skrevet 14. april 2017 De har fått bekymringsmelding på barnas mor. Skal til samtale over påske. Er det normalt at fars samboer må inn også? Vi har selv hatt mistanke om at det er noe men barna har ikke sagt noe hos oss. Nå har de altså mottatt melding om bekymring. Noen som vet hvordan dette foregår? Anonymkode: 90afb...f0a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #2 Skrevet 14. april 2017 Nja, det hørtes litt merkelig ut. Da min eksmann fikk bekymringsmelding fra Politiet til BV hadde hans nye samboer veldig lite med saka å gjøre annet enn at hun var tilstede under et hjemmebesøk 2 ganger. Hun var ikke med i samtale hos BV. Anonymkode: 5aac3...155
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #3 Skrevet 14. april 2017 Kanskje om de vurderer at far/dere bør ha hovedomsorgen for barnet, kan det jo være naturlig at du også kommer til samtalen. I allefall om dere er gift, har barn sammen og/eller har et langt forhold bak dere Anonymkode: e2a64...68a
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #4 Skrevet 14. april 2017 Så lenge du ikke er part i saken så har bv.tjenesten taushetsplikt. Bortsett fra når mor og far opphever den eller hele/deler av meldingen omhandler deg Anonymkode: a5f33...320
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #5 Skrevet 14. april 2017 Da mannen til søsteren min ønsket hovedomsorgen for barnet sitt pga en særdeles ustabil ekskone måtte søsteren min både til samtale med sakkyndig og vitne i rettssaken, her var også barnevernet inne i bildet. Barnevernet var varslet av barnehagen barnet gikk i, og da alt dette kom frem ville pappaen ha hovedomsorgen. Så at du blir kalt inn synes jeg ikke virker rart, du er jo like mye sammen med barna som mannen din og kan fortelle om dine observasjoner. Anonymkode: 466fb...5e9
Mamma_til_2 Skrevet 14. april 2017 #6 Skrevet 14. april 2017 Det kommer an på sakens kjerne, og hvordan du eventuelt opplever barna og barnas mor og samspillet den mellom.
simba>>>3gutter Skrevet 14. april 2017 #7 Skrevet 14. april 2017 Det kommer an på hva som er begrunnelsen til bekymringsmeldingen det. Bv kaller inn de dem vil snakke med uavhengig av hva foreldre og andre mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå