Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #1 Skrevet 14. april 2017 Min datter er ferdig på videregående til våren. Studiet hun skal starte på begynner ikke før i januar. Dette betyr at hun vil bo hjemme fram til da. Min mann, hennes stefar er rasende for dette, og sier det er helt uaktuelt. Selv om hun selvfølgelig skal jobbe og betale for seg. Er han urimelig eller jeg hønemor? Anonymkode: 28a4a...5a6
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #2 Skrevet 14. april 2017 Jøss, hadde mannen min blitt rasende pga det ville han måttet flytte ut før datteren min for å si det sånn. Min sønn er lærling, han får gratis kost og losji hjemme så lenge han setter minst halve lønnen på bsu-konto og ellers holder seg selv med alt han trenger. Det er ikke sånn at vi må kaste ut ungene så fort de er ferdig med videregående. Min sønn sparer som en helt på bsu og kommer til å kjøpe seg leilighet når læretiden er over, jeg lar han med glede bo under mitt tak i den spareperioden. Eneste utgiftene jeg har på han er jo mat og litt ekstra strøm. Skal datteren dine jobbe, spare og betale litt for seg hjemme er det helt innenfor at hun bor hjemme til studiet hennes begynner i januar. Anonymkode: 50bf9...934
HvittHus Skrevet 14. april 2017 #3 Skrevet 14. april 2017 Rimelig spesielt av han å mene at hun skal flytte for kun et halvt år. Dessuten er hun nå engang kun en ung voksen som kan trenge litt hjelp noen år til.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #4 Skrevet 14. april 2017 Da tror jeg at jeg hadde bedt mannen flytte først. Anonymkode: 2e0b2...881
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #5 Skrevet 14. april 2017 Han er jo urimelig så det holder. Enig med de over her, be ham pelle seg ut om han ikke liker. Anonymkode: 75145...da0
Tough Shit Skrevet 14. april 2017 #6 Skrevet 14. april 2017 Kast ham ut. Du velger altså ikke ham foran din datter. Skrekk og gru om du går med på dette. Da håper jeg datteren din trekker seg unna.
Tekla123 Skrevet 14. april 2017 #7 Skrevet 14. april 2017 La henne bo hjemme. Jeg ville ikke tatt betalt heller, men krevd at hun sparte penger. Ev betale "husleie" som du setter inn på egen konto som sparing for henne. Hvis stefar ikke kan godta det, er på han som burde flytte ut. Hva skjer den dagen datter måtte ha behov for en trygg havn og er enda eldre? Hos oss har det alltid vært lov å komme hjem (som en midlertidig løsning). Da jeg måtte flytte fra nåværende eks med et lite spedbarn, var det godt å kunne ringe mamma og be om hjelp. Bodde hos henne en måned før jeg fant leilighet som passet oss, men hadde vært velkommen til å bo der så lenge som nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #8 Skrevet 14. april 2017 Enig, for en stefar hun har!! Hadde det vært for "evig" hadde hun fått beskjed om å finne seg noe, men hærlighet...for 6 mnd. Hvilket forhold har denne mannen din til din datter? Stakkars jente, la henne bo og gi mannen din et stygt øye fra oss på forumet Anonymkode: 5d3b9...cdf
Lagertha Skrevet 14. april 2017 #9 Skrevet 14. april 2017 HI Ikke vær veik! Barnet kommer før den mannen! Uansett! Man må ikke bli pælma ut med engang man blir 18 ! Sukk
Mordi Skrevet 14. april 2017 #10 Skrevet 14. april 2017 Sånn som boligmarkedet har blitt nå så er det helt vanlig og ofte nødvendig at barna bor hjemme lenger enn det som var vanlig før. Dette for å spare ek til kjøp av leilighet. I min tid trengte man ikke ek og situasjonen var helt annerledes enn det er nå. Nå er de fleste unge avhengige av hjelp fra foreldre for i det hele tatt å få kjøpt seg noe som helst. Da synes jeg den beste løsningen er å bo hjemme i en periode mens man sparer opp ek. Alternativet blir at foreldre må spytte inn dette fra egen lomme. Og bor man i kollektiv vil man heller ikke ha mulighet til å spare på samme måten. Dette er barnet ditt, du må hjelpe henne med fremtiden når hun trenger det, og dersom din mann ikke forstår det så be han spytte inn ek for henne da, så hun får kjøpt seg noe. Virker som du har funnet deg en særs usympatisk fyr, og hva er da problemet med at et så stort barn bor hjemme? Er jo ikke akkurat sånn at dere må aktivisere henne og passe på henne lenger.
*Miss Marple* Skrevet 14. april 2017 #11 Skrevet 14. april 2017 Selvsagt bor datteren din hjemme. Mannen tror jeg derimot ikke at jeg hadde villet spart så veldig på.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #12 Skrevet 14. april 2017 Her måtte jeg rett ut etter vgs. Og når jeg ba om å få bo på et rom der i en periode pga skolen (lærlingtid, tjente 4000kr i mnd) når jeg var nettopp 23år måtte jeg etterbetale 6mnd husleie og strøm til min stefar når jeg fikk full lønn igjen (jeg fikk regning/gjeldsbrev når jeg flyttet ut). 😏 -sært gjort, men så har jeg nå lært meg økonomi og ansvar da... Men jeg vil si at om hun skulle finne et nytt sted å bo så er ikke det det letteste for 6mnd da... De fleste utleiekontrakter er jo min 12mnd. Argumenter med det da vel? Veldig upraktisk og uøkonomisk. Si til han at hun burde bo hos dere, men må jobbe og sette av lønnen på sparekonto eller bsu imens. Anonymkode: 6e7f4...6f3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #13 Skrevet 14. april 2017 Æsj, for en usympatisk mann. Glad eg alltid har følt meg velkommen hos mine foreldre. Kanskje en fordel av å ha mor og far som hodt sammen. Greit å vite at en kan komme heim om en trenger det for ei kort periode Anonymkode: 5127b...b7e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #14 Skrevet 14. april 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Æsj, for en usympatisk mann. Glad eg alltid har følt meg velkommen hos mine foreldre. Kanskje en fordel av å ha mor og far som hodt sammen. Greit å vite at en kan komme heim om en trenger det for ei kort periode Anonymkode: 5127b...b7e At mor og far holder sammen eller ikke har ingenting å si da... 😂Det er mange usympatiske foreldre der ute, som fortsatt er gift. Min stemor var en varmere kvinne en min egen, biologiske mor for å si det sånn. Anonymkode: 6e7f4...6f3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #15 Skrevet 14. april 2017 Oi, da! Jeg flyttet hjem til mine foreldre, med mann og to barn, i 6 mnd da vi bygget hus. Og det var ikke mitt forslag. Anonymkode: 74db6...037
Superdolly Skrevet 14. april 2017 #16 Skrevet 14. april 2017 Jeg er så glad for at min mann er far til barna våre, og at han har de samme synspunkter på slike ting som jeg: Dette er barnas hjem, og de er velkommen hit så lenge vi lever. Hadde jeg vært gift med en mann som hadde sagt noe slik som du beskriver, hadde jeg nok svart kort at ja, vi blir visst en for mye når datteren venter på å få begynne på studiene, så derfor måtte han flytte ut.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #17 Skrevet 14. april 2017 Her bor både stesønn og min datter hjemme i en alder av 20 år. De studerer begge to og pendler til skolen. Selvfølgelig skal de få bo hjemme til de er ferdig utdannet og i jobb. De jobber litt ved siden av studiet, og de sparer til bolig. Denne mannen din HI hadde jeg kastet for lengst. Anonymkode: 5ad1b...498
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #18 Skrevet 14. april 2017 Å jøje meg! Her kommer 21-åringen, i full jobb, flyttende hjem til høsten for å spare penger til egen bolig. Det er svindyrt å leie, og skal han ha mulighet å spare er det best å bo hjemme 1-2 år. Han skal kjøpe sin egen mat (eget kjøleskap) og betale oss 2000 kr (hans forslag). Målet er å spare 10-12 000/mnd. Helt greit for oss👍 Anonymkode: c3f57...b89
Lagertha Skrevet 14. april 2017 #19 Skrevet 14. april 2017 2 timer siden, Superdolly skrev: Jeg er så glad for at min mann er far til barna våre, og at han har de samme synspunkter på slike ting som jeg: Dette er barnas hjem, og de er velkommen hit så lenge vi lever. Hadde jeg vært gift med en mann som hadde sagt noe slik som du beskriver, hadde jeg nok svart kort at ja, vi blir visst en for mye når datteren venter på å få begynne på studiene, så derfor måtte han flytte ut. Dette!!
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #20 Skrevet 14. april 2017 Kommer helt an på om reaksjonen hans er forståelig eller ikke. Hjelper hun til i huset? Jeg forventer at egne barn i flytteklar alder, holder sitt eget rom rent og ryddig. vasker egne klær, vasker et av badene samt er med og tilbereder mat og rydder opp og bidrar generelt til å holde huset i stand. Om din datter er en slik som kommer til dekket bord, ikke rydder etter seg og andre, setter igjen skitne glass og kopper rundt i huset og slenger skitne truser på badet, så skjønner jeg reaksjonen. Om hun derimot bidrar med å male huset, få ved i hus før vinteren, klipper plen og tar sin del av gjøremål i huset, er reaksjonen hans helt uforståelig. Anonymkode: c2fab...0a3
mamma_bergen Skrevet 14. april 2017 #21 Skrevet 14. april 2017 2 timer siden, Superdolly skrev: Jeg er så glad for at min mann er far til barna våre, og at han har de samme synspunkter på slike ting som jeg: Dette er barnas hjem, og de er velkommen hit så lenge vi lever. Hadde jeg vært gift med en mann som hadde sagt noe slik som du beskriver, hadde jeg nok svart kort at ja, vi blir visst en for mye når datteren venter på å få begynne på studiene, så derfor måtte han flytte ut. Min mann som ikke er far til mitt barn, har samme synspunkt, selvsagt har datteren alltid et hjem her hjemme. Hos far vil det ikke være slik, der vil hun ikke ha et hjem alltid.
Eliseflisa Skrevet 14. april 2017 #22 Skrevet 14. april 2017 (endret) 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Min datter er ferdig på videregående til våren. Studiet hun skal starte på begynner ikke før i januar. Dette betyr at hun vil bo hjemme fram til da. Min mann, hennes stefar er rasende for dette, og sier det er helt uaktuelt. Selv om hun selvfølgelig skal jobbe og betale for seg. Er han urimelig eller jeg hønemor? Anonymkode: 28a4a...5a6 Å herregud, det der er en syk mann. Hvordan orker du ? Han har garantert hatt mye hyss for seg opp i hennes oppvekst. Min datter er også russ iår hun også. Hun jobber og tjener ca 8 000 i mnd, men hun betaler ikke en krone hjemme. Hun betaler alt selv som feks telefon. Men eneste vi krever er at hun sparer på BSU. Også koser hun seg så mye hun vil med resten. Og jeg bor ikke sammen med hennes far, så dette er samme situasjon Endret 14. april 2017 av Eliseflisa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå