Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #1 Skrevet 14. april 2017 Nå har naboen holdt på i ei uke. De holder på hver dag hele dagen med traktor, gravemaskin, borring, hamring, saging og alt mulig rart som bråker. Ikke et rolig øyeblikk å få. Sitter på terrassen å prøver å kose meg litt i påsken. Barna er borte og jeg er hjemme alene og blir gal av dette bråket. Jeg kjenner dem ikke og tør ikke går bort å si ifra eller spørre om de kan la det være litt påskero da det er veldig forstyrrende å høre på dette levenet hele dagen. Jeg spiller trompet, så kanskje jeg skal sette meg på terrassen og spille fanfarer resten av påska. Det ville de sikkert likt😵 Anonymkode: 49e5a...ba4
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #2 Skrevet 14. april 2017 Er det lov på helligdagene? Anonymkode: 4fb17...7e3
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #3 Skrevet 14. april 2017 Hvorfor klage på noe du enkelt kan gjøre noe med? Enten snakker du til naboen eller så tar du en telefon til politiet. Anonymkode: 43c15...e8c
Tekla123 Skrevet 14. april 2017 #4 Skrevet 14. april 2017 Bare å ringe politiet:http://www.tv2.no/nyheter/9062305/
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #5 Skrevet 14. april 2017 Er naboen bonde så kan han nok bruke traktor på en åker. Men alt det andre kan heller ikke en bonde gjøre, så lenge det ikke er nødvendig reparasjoner for å få gjort det som må med åkrer eller dyr. Er det ikke noe slikt inne i bildet, snakk med naboen, vis til helligdagsloven. Eller ring polititet! Anonymkode: f2d1e...286
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #6 Skrevet 14. april 2017 Men om du ringer politiet eller snakker med ham må du fortelle oss nysgjerrige åssen det gikk:) Anonymkode: a35dd...7c0
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #8 Skrevet 14. april 2017 Snakk med dem eller ta deg en tur i skogen eller på stranda. Anonymkode: 6542d...4c8
the amazing spidermamma Skrevet 14. april 2017 #9 Skrevet 14. april 2017 Hjelpe meg, det må da være bedre å snakke med hverandre enn å pusse politiet på folk! Spør på en hyggelig måte, ta med deg et fat med boller for å 'smøre naboen' hvis du synes det er ekkelt å spørre. Hvis han da viser seg å være en vriompeis som blir sint og nekter, så kan du jo vurdere å ringe politiet.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2017 #10 Skrevet 14. april 2017 Verker du etter å snekre høylytt på husets fasade, eller for den saks skyld fyre opp den iltre gressklipperen i hagen nå som påskefridagene er der? Vit at det kan koste deg i kroner og øre. Bøtelegging er nemlig virkemiddelet dersom politiet finner at du er roten til det som beskrives som utilbørlig larm. Ro og verdighet Helligdagsfredloven gjelder store deler av påsken og en rekke andre dager i året. Skjærtorsdag og langfredag er blant dagene som berøres av loven. Det samme gjelder påskeaften etter klokka 16. Lovens formål er å verne om det gudstjenestelige liv og den alminnelige fred på helligdager For å gi høytiden ro og verdighet, skal det være helligdagsfred, framgår det i lovteksten gjengitt av Lovdata. Anonymkode: a2865...7fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå