Gå til innhold

Babyen har ikke bæsjet på 2 dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 6 uker og pleier å bæsje 3-4 bæsjebleier hver dag. Nå har han ikke bæsjet på 2 dager og virker plaget. Promper mye og er urolig og virker mer sutrete enn vanlig. Hadde han ikke virket plaget så hadde jeg ikke bekymret meg. Men siden han virker det så begynner jeg å lure. Han får kun mm. 

Er dette vanlig? 

Anonymkode: 16d13...e40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv å gi ham litt maltekstrakt?

Anonymkode: abb7f...9a8

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

prøv å gi ham litt maltekstrakt?

Trodde ikke man skulle gi så små barn dette når de kun får mm? 

H.i

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

H.i

Ble usikker. Jeg har hatt barn som fikk dette blandet med morsmelkerstatning. Det blandes i morsmelkerstatning for å unngå hard mage og kan ikke forstå at du ikke skal kunne pumpe deg og blande inn litt maltekstrakt men ring gjerne legevakten i ditt distrikt og sjekk hva du bør gjøre?

Skrevet

Barn som kun får mm blir ikke forstoppet. Alt fra flere avføringer hver dag til en gang i uken er helt normalt! Min bæsja hver tirsdag i lengre tid. Så ble det hver dag etterhvert. 

Anonymkode: 2b447...e91

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barn som kun får mm blir ikke forstoppet. Alt fra flere avføringer hver dag til en gang i uken er helt normalt! Min bæsja hver tirsdag i lengre tid. Så ble det hver dag etterhvert. 

Men er det noe jeg kan Gjøre som kan hjelpe han evt massere o.l? Siden han virker plaget

H.i 

Skrevet

Massér og sykle med beina. Mest sannsynlig er han ikke forstoppet ettersom han kun får mm. Det kan være du har spist noe som plager han. Drikk litt ammet eller fennikelte, det kan funke. Eller så venter du bare til der kommer av seg selv. Ligg på gulver og lek på magen. Vet med meg selv iallefall at det kan få ut luft 😂

Skrevet
2 minutter siden, Mamma til 2 søte skrev:

Massér og sykle med beina. Mest sannsynlig er han ikke forstoppet ettersom han kun får mm. Det kan være du har spist noe som plager han. Drikk litt ammet eller fennikelte, det kan funke. Eller så venter du bare til der kommer av seg selv. Ligg på gulver og lek på magen. Vet med meg selv iallefall at det kan få ut luft 😂

Ok takk for tips 👍 men trodde man skulle holde seg unna ammete som inneholder fennikel? 

Kan jo være noe jeg har spist ja. Har ikke spist noe jeg ikke har spist før men kan jo være han reagerer uansett. Vanskelig å si 😕 

H.i 

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok takk for tips 👍 men trodde man skulle holde seg unna ammete som inneholder fennikel? 

Kan jo være noe jeg har spist ja. Har ikke spist noe jeg ikke har spist før men kan jo være han reagerer uansett. Vanskelig å si 😕 

H.i 

Ammte inneholder vel fennikel såvidt jeg vet. Men er du usikker må du sjekke opp dette. Jeg drakk begge deler med nr 1. Det med amming og hva man kan spise er vanskelig i starten, jeg klarte ikke å holde oversikt iallefall 😂

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer. De får ikke forstoppelse av mm

Anonymkode: a6038...67a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

H.i

Det kan du gi jo. Det sa de på helsestasjon. Vi brukte Semper dråper fra apoteket. Funket bedre enn malt

Skrevet

Da kom tidenes drittbleie og mor kan slappe av 👍👍

H.i

Skrevet

Du kan slappe av videre også. Barn på mm kan gå opptil 14 dager uten avføring flr det er krise, så to dager forstår jeg ikke at du spør om en gang.

Anonymkode: 8e565...f0a

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan slappe av videre også. Barn på mm kan gå opptil 14 dager uten avføring flr det er krise, så to dager forstår jeg ikke at du spør om en gang.

De kan fint være plaget selv om det ikke er "krise", og man vil jo gjerne at de skal ha det bra...

Anonymkode: 72b72...704

Skrevet

Ser det har løst seg. Men vil bare dele. Min var slik som du beskrev en gang. 

Hun var oppblåst og utilpass. Virket også varm, så skulle måle tempen da. Tidenes bæsjeståle sto ut av rumpa og spruta ned meg og veggen. Og barnet smilte og lo, kan tro trykket letta. Hadde mest sannsynlig en liten propp i endetarmen som sperret. 

Anonymkode: e532a...3b3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vel dette var andre dagen hvor vi har måtte bysse og bære fra morgen til kveld. Han har prompet og grått om hverandre og har virkelig hatt magevondt. Dette er ikke likt han. Nå etter at han bæsjet er han rolig og fornøyd. 

Jeg bryr meg fint lite om at du ikke synes det er noe vits å spørre etter råd her inne når babyen på 6 uker har hatt plager i to dager. Jeg ser hver dag innlegg her inne som man kan google seg til. Synd at du lar deg plage av et innlegg om et spedbarn som har magevondt. 

Hadde han ikke Vært plaget så hadde jeg ikke tenkt noe over det. 

H.i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...