Gå til innhold

MA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at ingen har noen fasitsvar til meg, men jeg må spørre likevel. 

Jeg er gravid, 8+2. Allerede for halvannen uke siden var det slutt på at jeg måtte opp og tisse på natta. Da ble det også slutt på alle de merkelige drømmene. Brystene er fortsatt ganske ømme, jeg har ligamentsmerter, og jeg kan fortsatt bli kvalm. Føler meg like ør som før, så flere av symptomene er fortsatt på plass. Men det er jo det som er det fæle med MA, at symptomene bare fortsetter. Den største forskjellen for min del er altså nettene, og ikke minst det at jeg føler at det er dødt inni meg. Det føles ikke levende lenger. 

Det er så lenge til jeg har legetime, så i mellomtiden har jeg lett desperat etter hjertelyd med doppler. Internett er fullt av folk som har funnet hjertelyden så tidlig, det er til og med en dame på YouTube som viser det "på direkten". Men hos meg er det ingenting, enda det er tredje barnet nå. 

Så, hva tror dere? Er det vanlig å miste symptomer så tidlig? Er det noen som har følt på seg at fosteret var dødt, men som har fått seg en positiv overraskelse? Eller tror dere det ser mørkt ut? 

Anonymkode: 361ce...b03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Doppler kan IKKE brukes så tidlig. Kun innvendig ul som viser noe så tidlig 

Anonymkode: 41ed6...099

Skrevet

Stress ned! Som hun over sier så bør ikke doppler brukes så tidlig nettopp fordi mange ikke finner hjertelyd og får helt panikk.

Det er også veldig vanlig at symptomene kommer og går litt, spesielt rundt uke 9-12.

Prøv å roe deg selv ned litt. Er du virkelig bekymret bestiller du en tidlig UL privat etter påske. 

Lykke til 😃

Anonymkode: 81f53...495

Skrevet

Jeg var overbevist om det samme. Helt brannsikker. Fikk ta blodprøver og ul i uke 8. Er nå i uke 33! Krysser fingrene for deg.

Anonymkode: 67f36...8c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...