Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #1 Skrevet 13. april 2017 Det er en and som har lagt egg midt på gressplenen i borettslaget. Er en liten busk hun ligger i. Ligger rett ved lekeplass og ballbinge på en stor gressplen hvor det daglig er masse unger som leker. Nå har jo nesten alle barna i gaten fått med seg at set ligger en and å ruger så de er titt og stadig borte for å se. Noen har også kaster pinner på henne! Har selv ikke sett eggene, men uansett hvor nærme du kommer så ligger hun der. Begynner å bruse med fjærene på en måte når man kommer for nær. En gutt sa han telte i allefall 5 egg. Stakkaren kan jo ikke ligge der. Barna kommer jo til å plage livet av henne. Er det noen man kan kontakte for å få henne og eggene flyttet? Anonymkode: 2d3d1...241
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #3 Skrevet 13. april 2017 Ring en dyrevernorganisasjon i området og spør om de kan flytte henne? Jeg hadde vel flyttet henne selv. Putt anda i et transportbur for katter og hele reiret i en pappeske. Anonymkode: 62c09...257
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #4 Skrevet 13. april 2017 Eller hør om politiet har tid og vil bistå med sperring rundt så hun iallefall får litt fred. Så får de voksne lære unga å respektere både politibånd og dyrs velferd. Anonymkode: 7c16c...23d
Himmel og hav Skrevet 13. april 2017 #5 Skrevet 13. april 2017 Er det lov til å forstyrre fugl på reir, da? Vet ihvertfall at en i borettslaget der jeg bodde før fikk duereir i verandakassa, og han måtte bare la det være der til ungene var ute av reiret. Jeg ville tenkt at det mest naturlige er å lære ungene i nabolaget til å ikke forstyrre en fugl som ruger.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #6 Skrevet 13. april 2017 19 minutter siden, Himmel og hav skrev: Er det lov til å forstyrre fugl på reir, da? Vet ihvertfall at en i borettslaget der jeg bodde før fikk duereir i verandakassa, og han måtte bare la det være der til ungene var ute av reiret. Jeg ville tenkt at det mest naturlige er å lære ungene i nabolaget til å ikke forstyrre en fugl som ruger. Vi vet jo at desverre er det en drittunge som ikke respekterer reir. Anonymkode: 62c09...257
Anonym bruker Skrevet 13. april 2017 #7 Skrevet 13. april 2017 Det kommer nok en hund eller en katt og fikser saken uansett Anonymkode: 76c7c...ab4
It's all about me Skrevet 13. april 2017 #8 Skrevet 13. april 2017 Flytter dere det er risken stor for at hun vil avvise eggene etterpå så det må dere ikke gjøre. Sett opp sperring, snakk med ungene og kontakt viltnemda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå